X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אומרים שמבחנה של כל פעולה הוא החוליה החלשה בשרשרת. במקרה שלנו, החוליה החלשה ב"חבילה" לצפייה באופרת "נבוקו" הייתה מערך ההסעות לבית המלון בים המלח מיעדים שונים בארץ וחזרה
▪  ▪  ▪
שיבושים תחבורתיים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מבקרי אופרה ומוזיקה מקצועיים יעסקו לא מעט באופרה "נבוקו" מאת ורדי, שהוצגה על-ידי האופרה הישראלית לרגלי המצדה. לא אתחרה איתם. ברשימה זו אנסה לשקף התרשמות מחוויית האירוע כמכלול. זאת בהתבסס על התנסות אישית ושיחות עם צופים אחרים שנכחו באופרה שהוצגה בחמישי בלילה (3.6.10).
עוד לפני חודשים רבים רכשנו במיטב כספנו - וזה לא היה זול - כרטיסים לאירוע. הייתה זו "חבילה": צפייה באופרה, שהות בת לילה אחד בבית מלון ממלונות ים המלח, הסעה מירושלים לבית המלון וחזרה, וכן הסעה הלוך וחזור מבית המלון לאתר ההופעה למרגלות המצדה. כבר אמרתי שלא היה זול? אחזור על כך. אבל, רעייתי, בהיותה חובבת אופרה, שיכנעה אותי שכדאי.
זה אירוע חד-פעמי, הופעה על בימת ענק, לא באולם סגור ועוד למרגלות המצדה, נעשה שימוש בתאורה מיוחדת ובאפקטים חזותיים ייחודיים, מאות משתתפים, מקהלת ענק, סולנים בינלאומיים ומנצח בעל מוניטין. כל אלה הופכים את האופרה לחוויה. כיוון שמדובר במופע חד-פעמי (מספר מועט מאוד של הצגות), הרי גם החוויה היא חד-פעמית. אם נוסיף לכך שילוב של אירוח בבית מלון ברמה סבירה והסעות הלוך וחזור, מתקבל מכלול חווייתי שלא יחזור על עצמו.

אירוע לא מקובל
תצלום מתוך האופרה "נבוקו" [צילום: AP]

הציפיות, כמובן, היו גבוהות. אבל לא תמיד אתה מקבל את כל מה שציפית לו. לאחר שהאירוע הסתיים, ניתן לסכמו ולומר כי בסך-הכל הוא "סיפק את הסחורה".
ההופעה עצמה הייתה מרשימה בכל קנה מידה. מבלי להיכנס לתחום הביקורת המקצועית, ברור היה כי רובם המכריע של אלפי הצופים שגדשו את האמפיתיאטרון הענקי, חשו כי הם עדים למופע בעל עוצמה. בקטע בו שרה המקהלה את "שירת העבדים העבריים", פרץ קהל האלפים בתשואות רמות. המנצח דניאל אורן נענה והמקהלה ביצעה בשנית. הקהל לא הסתפק בכך ודרש עוד והמנצח הנרגש פנה לקהל ואמר: "זה רגע מיוחד ומרגש מאוד בשבילי להשמיע כאן, במקום הקדוש הזה שלמרגלות המצדה, את שירת העבדים". הוא הזמין את הצופים להצטרף למקהלה וביקש שלא למחוא כפיים על-מנת לשמוע את תווי הסיום העדינים המלווים את הקטע. כך ביצעה המקהלה בשלישית את "שירת העבדים" והקהל הצטרף. כל זאת כאמור בעיצומה של האופרה. בהחלט לא אירוע מקובל.
מבינים במוזיקה אמרו כי משב הרוח שנשמע לעיתים במערכת ההגברה פגם במעט באיכות הצליל שנשמע. אולי. אבל הרי לא מדובר באולפן הקלטות.
עוד משהו שצריך להזכיר: הרחבה שלפני הכניסה לאמפיתיאטרון עוצבה במיצגים שדימו לשוות לה, ללא יומרות מדעיות, את התקופה בה התרחשו האירועים וגם את המבנים שעל המצדה. מקומות מעוצבים למנוחה ודוכנים למכירת משקאות קרים הקלו על הבאים את ההמתנה לפני פתיחת שערי האמפיתיאטרון.

עיכובי נסיעות ביום שרבי

עוד מילה חיובית: מערכת ההסעות לאתר ההופעה מבתי המלון וחזרה פעלה בדייקנות מרשימה. מבצע לוגיסטי לא פשוט בו נטלו חלק מאות אוטובוסים.
עכשיו לקטע הפחות נעים. אומרים שמבחנה של כל פעולה הוא החוליה החלשה בשרשרת. במקרה שלנו, החוליה החלשה הייתה מערך ההסעות לבית המלון מירושלים וחזרה. זה התחיל במידע המוקדם. בדפי ההסבר והמידע שהופצו נאמר, כי ההסעה מירושלים לבתי המלון תצא בשעה 13:00. על כרטיסי הנסיעה היה מודפס 13:30. בסוף, האוטובוס לא הגיע בשעה היעודה. התחילו טלפונים. מתברר שחברת הנסיעות "יונייטד טורס" התכוונה לשלב את הנוסעים מירושלים באוטובוס שיצא מחיפה. אבל בדרך קרתה איזושהי תקלה. האוטובוס הזה לא יגיע לירושלים. מה עושים? מוציאים אוטובוס אחר מירושלים. זה הגיע לאסוף את הנוסעים באיחור של שעה. נציג יונייטד טורס התנצל ואמר כי החברה ביקשה להודיע מבעוד מועד (לפני התקלה) כי שעת האיסוף תהיה 14:00, אבל המארגנים לא עשו זאת. כל זאת, ביום חמסין לוהט, כשהנוסעים רובם אנשים לא-צעירים, ממתינים סמוך לכביש, ליד בנייני האומה, בלי לדעת בדיוק מה קורה עם ההסעה שלהם. בזמן ההמתנה הכפויה החלו לאסף חתימות להגשת תלונה.
בהסעה חזרה לירושלים נתלתה על לוח המודעות הודעה כי זו תצא מלובי המלון בשעה 11:00. על הכרטיסים היה מודפס כי שעת היציאה היא 13:00. נציגות החברה המארגנת את ההסעות "ארנון פז", שישבו בלובי וחילקו תלושי הסעה לאתר ההופעה (בפעם נוספת), לא ידעו דבר וחצי דבר. בסופו של דבר התברר כי ההודעה על לוח המודעות הייתה מוטעית. ההסעה הגיעה באמת ב-13:10. הייתה זו הסעת מאסף שעברה בין כל המלונות ואספה נוסעים לירושלים וגם לתל אביב. קרוב ל-14:00 יצא האוטובוס מלא וגדוש לכיוון ירושלים. זה היה בחום לוהט ומיזוג האוויר פעל בתפוקה נמוכה. הנוסעים, שוב לא-צעירים, החלו מתלוננים. חלקם חיכו להסעה בלובי המלונות, משעה 12:30 (שנקבעה להסעה לתל אביב) ובסופו של דבר הגיעו להסעת מאסף לירושלים. בדרך, מנוע האוטובוס התחמם והוא נאלץ לעצור לדקות ארוכות. שוב טלפונים והבטחה לעשות מאמץ ולהסדיר אוטובוס חילופי לתל אביב מירושלים. הנוסעים מתחילים לאסוף חתימות להגשת תלונה ודרישה לפיצוי.
עד כאן התיאור. ברור שהייתה תקלה במערך ההסעות. את הנוסע שרכש כרטיס, שוב במחיר לא זול, וציפה לשירות בהתאם, פחות מעניינת הסיבה. המידע שביעדים אחרים פעל מערך ההסעות כמו שצריך אינה מהווה נחמה. שמעתי נוסעים שטענו כי התקלות "הרסו להם את חוויית האירוע".
אין ברשותי מידע מה קרה לנוסעים לתל אביב לאחר שבמאמץ הגיע האוטובוס לירושלים. הנהג השאיר לנוסעים את ההחלטה אם להמשיך איתו לתל אביב (תוך אזהרה שמנוע האוטובוס מתחמם) או להמתין לאוטובוס חליפי, יגיע מתי שיגיע.
סיכום: היו תקלות במערך ההסעות מיעדים שונים לבתי המלון לים המלח ובחזרה משם. יתר מרכיבי ה"חבילה" פעלו כמובטח. מעל לכל, המופע עצמו היה מרשים. לטעון שהתקלות "הרסו את חוויית האירוע" – זה מוגזם. יש לקוות שגם מי שנפגע מהליקויים יזכור את המופע ולא את התקלות שאותן יש כמובן לברר ולבדוק.

תאריך:  05/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשאופרה טובה ושירות צרכני קלוקל נפגשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
'המבקר'- שבעיריית י-ם לא טרח.
אל ועל המחבר  |  8/06/10 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית ילוב
האלבום "ואלה שנות" הוא מיצוי מרוכז של ניכוס ושכתוב ההיסטוריה הישראלית כדרך "מחנה השלום", תוך מיסוד מעמדם של "חברים לדרך", ועל הדרך - גם עשיית קופה קטנה כמיטב השיטה ה"מנגנונית"
עמוס גורן
פרופיל בן חדש אומר: שמאלנים הִזהרו בדבריכם, שמא יתמלטו מפיכם בטעות המילים "מולדת", "עם ישראל" ו"כל העם צבא" וישמעו התלמידים הבאים אחריכם ותיחלש שמאלנותם
בועז ארד
מצבו של אובמה אינו רחוק מאד ממצבו של שוליית הקוסם המנסה להשתלט על כוחות גדולים ממנו
גד גזית
יצאנו בשן ועין תעמולתי מהטיפול הצבאי ב"מרמרה"    הבעיה שלנו אינה בחוסר הסברה נקודתית, אלא בחוסר מדיניות פעילה ומתמשכת
אריה אבנרי
השבוע נפטר אריה (לובה) אליאב בגיל 89, אחד מראשי תנועת העבודה    לובה היה דמות מופתית וייחודית של איש ציבור מוסרי, צנוע ונקי כפיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il