X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"פריים גריל" התל אביבית, שזה מקרוב נפתחה, היא מסעדת הבשרים הראשונה במעלה בארץ
▪  ▪  ▪
נתחי בשר ב"פריים גריל" [צילום: יח"צ]
מעוצבת בטוב טעם [צילום: יח"צ]

ארגנטינה, ארץ הבשר, הצליחה להפוך אותי במהלך ביקורי בה לקרניבור של ממש. עם יד על הלב, אני מודה שטרפתי שם, בתאוות-בשרים עזה, כל מה שנצלה על האש.
מאז שחזרתי ארצה אני מלא געגועים לאותם מעדנים משובחים ולאורח-הכנתם, מבלי שניתן לי לבוא על סיפוקי, בשל העובדה שהם אינם, עדיין, נחלתה של הקולינריה הישראלית.
בעל-כורחי נאלצתי לרסן את אותה תאוות-בשרים ארגנטינאים, מן הטעם הפשוט ששום מסעדה בארץ אינה מצליחה, בינתיים, להפיק מן התוצרת המקומית את רמת האיכות הקרניבורית, שהיא נחלתה של כל מסעדה ממוצעת בארגנטינה.
מייסורי הקשים נגאלתי סוף-סוף, עם פתיחתה של מסעדת "פריים גריל", ברחוב הרברט סמואל 60 בתל אביב, הממוקמת בחזית בניין האופרה של טיילת חוף הים. הכל בזכותו של בעליה, המסעדן הוותיק והנמרץ, ישראל וקנין, שדאג להעסיק כיד-ימינו של השף שלה, יוהן בנישתי, את מרטין הארגנטינאי, הנחשב למומחה מספר אחת בארץ לצליית בשר.
בקצביה, הממוקמת בפתח המסעדה, מפליא מרטין לחולל את פלאי הבשרים שלו ולרצות כל סועד פוטנציאלי בנתחים כלבבו. את מלאכתו הוא עושה בידיים אמונות ומנוסות על גבי מתקני-גריל משוכללים, שהם המילה האחרונה של תורת הצלייה על האש.
אין כמוה
מבחינת איכות הבשרים לא הצלחנו למצוא, עדיין, שום מסעדה בשרית אחרת שעשויה להשתוות ברמתה לזו של "פריים גריל". עדות מוצקה לכך קיבלנו בסוף השבוע גם מחבורה נכבדה של דרום-אמריקנים, שסעדו בשולחן סמוך לשלנו, ושהודו בפה מלא כי כבשר הזה לא בא אל פיהם אלא בארץ-מוצאם בלבד.
הסבנו בשניים במסעדה המרווחת והמעוצבת בטוב-טעם של ממש. פתחנו במנה מהממת של שקדי-עגל רכים ונימוחים, מלווים באספרגוס ירוק, טמפורה, איולי, ביצי-משק, עירית ולימון - שילוב מוצלח וטעים מאין כמוהו. בעקבותיה באה נקניקיית-צ'וריסו עסיסית, צלויה כהלכה ועשויה היטב, ואחריה מנה נדיבה של אנטריקוט פרמיום דה-לה-פמפא, שמפאת גודלה התחלקנו בה יחדיו. הבשר היה מעולה, רך ונימוח, מתובל בפלפל שחור במידה מעודנת, ולא נפל באיכותו ובטעמו מזה המוגש במסעדות-ארגנטינה. ומאחר שהמדובר במסעדה כשרה לכל דבר, זוהי בהחלט מחמאה ראויה לציון.
ממבחר הקינוחים הגדול בחרנו במנה מרעננת ופיקנטית של פרפה-חלווה מעורב בגלידת פיסטוק וגלידת תרמילי-וניל, שטבלו יחדיו בשערות קדאיף. בת הזוג רוותה נחת רבה מתפוח-עץ אפוי, אהבת-נפשה, טבול בים של אגוזים טחונים - קינוח שאינו מקובל, משום מה, במסעדות הישראליות ושהזכיר לה את המעדן הארגנטינאי הנפוץ כל כך בארץ-מוצאה. את צימאוננו הגדול הרווינו באספרסו מהביל ובסודה משיבת-נפש.
על הארוחה כיד המלך שילמנו 193 שקל והוספנו תשר של 50 שקלים לשירות מעולה. ל"פריים גריל" נחזור בהקדם האפשרי. עד אז נמליץ עליה, בכל פה, באוזניהם של מיודעינו הרבים.

תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
אורי אבנרי, מראשי מחנה השמאל בישראל, טוען כי העם היהודי פועל בתת מודע כדי להשניא את עצמו בעולם על-מנת שהעולם יהיה שוב אנטישמי, וכדי ליצור מצב שבו היהודים יודעים כיצד להגיב
דני בן-ישי
ישראל אכזרית בחולשתה    התנהגותה הבלתי עקבית - לעתים זקופה ונחושה ולעתים רבות עוד יותר כפופה ורכה - אינה מאפשרת הצבת גבולות ברורים
יוסי עבדי
על ישראל להודיע במהרה על הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, הכוללת משקיפים בינלאומיים מוסכמים
עודד בושריאן
כשקוראים לך "קיצוני" סימן שהקיצוניים חוששים ממך    זאת למדו חברי "אם תרצו" מיד לאחר שלמדו כי את גבולות השיח בישראל קובעת קבוצה מצומצמת, הומוגנית ו... קיצונית
מנחם רבוי
אומרים שמבחנה של כל פעולה הוא החוליה החלשה בשרשרת. במקרה שלנו, החוליה החלשה ב"חבילה" לצפייה באופרת "נבוקו" הייתה מערך ההסעות לבית המלון בים המלח מיעדים שונים בארץ וחזרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il