X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: פלאש 90]
במחאה על המשט, הטור שט לקצה הגלקסיה
▪  ▪  ▪
עם כל ההערכה להראל סקעת, שגרונו תפקד כמאיץ חלקיקי פאתוס, התרשמתי יותר מהנציגה האלבנית, ששרה לא פחות טוב ממדונה, ומנציגות אירלנד ואיסלנד, שבקולן הבשל אפשר לזהות ניחוחות רגש וחוכמה

השידור הכפייתי העניק חשיבות מופרזת לפלנגת השלום, שעשתה קולות של מהטמה גנדי אך הרביצה כאחרון סוחרי הסמים. לאות מחאה על הצביעות הגלובלית והשלכתו של לוחם השייטת מהסיפון, שהזכירה את השלכת היהודי הנכה מסיפון ה'אקילה לאורו', משליך טור זה מסיפונו את נושא המשט. במקום לשוט, יטוס הטור אל מועדון ביזארי שפועל בקצה היקום המוסיקלי, אך זוכה לרייטינג של 120 מיליון צופים - מועדון האירוויזיון.
פגשתי עץ מוזר: מענפיו משתלשלים 'נקניקים' חומים אימתניים, כל אחד מהם באורך 80-70 ס"מ ובקוטר 3-2 ס"מ. 'עץ הקבנוס', אני מכנה אותו, משום שבשכונה שלי אין בוטניקאי-מקוף המשיב לתהיות אזרחים (הגם שלנוכח גובה הארנונה בשכונה זו, מן הראוי שהעירייה תשגר בוטניקאי-מקוף וקוסמטיקאית-מקוף גם יחד). האירוויזיון מזכיר לי את עץ הנקניקים הנ"ל: שניהם מגוחכים, אך מלבלבים מדי שנה ומצמיחים פירות-סרק משונים.
אל שפל המדרגה הגיעה השנה צרפת, ששלחה חבורה אפרו-צרפתים שהמהמו "אולה-אולה", ונראו-נשמעו כמו אוהדי כדורגל שהתפרצו אל הבמה (חוץ מפיצוץ חזיזים, הם נתנו את כל השואו). זוהי אותה צרפת שבשנות השבעים שיגרה לתחרות הזמר נכסי-צאן-ויניל כמו 'הציפור והילד' (מארי מרים) ו'בובת קש בובת שעווה' שכתב סרז' גנזבורג, יהודי מוכשר, זיפני וחושני (לאונרד כהן גנב, לדעתי, לא מעט מסגנונו).
גם השנה תפקד האירוויזיון כמפגן יעלות-כרעיים. למעשה, כל הזמרות הצעירות נראו כאילו קנו את רגליהן הארוכות לאינסוף באותה חנות. אחדות מהן נארזו במחוך כה הדוק, שהוא כיווץ את מותניהן להיקף של דוּז-פּוּאָה. בהחלט אפשר לראות בשירתן נס רפואי. הברבי של אוקראינה נתנה הופעה של מקוננת זועמת. אולי היא שרה לזכר מיליוני האוקראינים שמתו ברעב בתקופת סטלין?
לצד קלישאות הברבי, נצפה חידוש: ריבוי של נערים מזמרים. הייתכן כי האיחוד האירופי הוריד את גיל גיוס החובה לאירוויזיון? ואגב נערים, עם כל ההערכה להראל סקעת, שגרונו תפקד כמאיץ חלקיקי פאתוס, התרשמתי יותר מהנציגה האלבנית, ששרה לא פחות טוב ממדונה, ומנציגות אירלנד ואיסלנד, שבקולן הבשל אפשר לזהות ניחוחות רגש וחוכמה, לצד עפיצות קלה של הומור.
בסופו של יום המשט שידר ערוץ 1 את הסדרה המצוינת 'אפוקליפסה', המשרטטת את מהלכיה של מלחמת העולם השנייה. בפרק נראו 50 אלף חיילים אמריקנים עולים על אוניות-ענק בדרכם להילחם (לצד הצרפתים) על צפון אפריקה, לבל תיפול בידי הנאצים. הסופר סנט-אקזופרי, שהיה בין החיילים שעלו על האוניות העצומות, כתב: "אנו יוצאים להילחם למען כבוד האדם וחירות האנושות". האינטלקטואלים האירופים שעלו על האונייה הטורקית, ובהם סופר המתח המצליח הנינג מנקל (שכתב את הבלש 'וולנדר'), בטוחים שהם עושים אותו הדבר.

פורסם במקור: מוסף דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
צורפות ישראלית במוזיאון ארץ ישראל
פרופ' אבי שגיא
שנים רבות לפני המשבר בתנועה הקיבוצית, כתב דוד מלץ על תוגתו ובדידותו של האדם בחברה שהטיפה לשיתוף ולקולקטיביזציה    "מעמדו המרכזי של מלץ, ממייסדי קיבוץ עין חרוד, לא רק שלא גבר על ההומניזם שבו, אלא אף הפך אותו לקשוב יותר לקולו של היחיד", מסביר פרופ' אבי שגיא    כיום, יותר מתמיד, יצירתו של מלץ, שמציבה סימני שאלה ושוברת דיכוטומיות, חיונית לשיח הישראלי-יהודי
ליאת נוקד-וינדר
רבים מיושבי בתי מדרשות אינם לומדים מתמטיקה או אנגלית, אזרחות או מדעים, לא ספרות ולא הגות    כמו ילדי הבדואים, הם עוסקים במה שחשוב להוריהם    מדוע במקרה זה לא מזדעקת הארץ נוכח אותם ילדים תמימים היושבים לילות כימים בבתי מדרש ולא ראו דף משובץ מימיהם?
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
ביקורת לשתי תערוכות "ספרותיות" ייחודיות המוצגות בימים אלו בבית "יד לבנים" ברעננה
איתן קלינסקי
הסופר המוכשר מגיש לנו לא רק ספרות במיטבה, אלא הוא מעביר לנו צעקה שכולנו חייבים לצעוק: אין טירוף יותר גדול מהמלחמה
רשימות נוספות
והמשכיל בעת ההיא יידום  /  חגית כהן
בחזרה לטבע  /  איריס בר-טל
תוכנית ההתכנסות של אהוד ברק  /  פזית רבינא
יזכור ישראל  /  צור ארליך
לובה אליאב - פניו האמיתיות של השמאל הלאומי  /  דוד מרחב
יש חיים אחרי  /  יעקב בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il