X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"לא נתת לי רגע של מנוחה. היום אנחנו קונים מזרן חדש!", הכריזה אשתי לפניכם מסע הרכישה שסופו היה בוויזה וגם בסלון
▪  ▪  ▪
רוצה הקפצה... [צילום אילוסטרציה: AP]

"צריך לקנות מזרן חדש", הודיעה לי אשתי, בעוד ידי מגששת בחשיכה כדי לכבות את השעון המעורר. בעיניים עצומות למחצה, ידיי מושטות קדימה כדי לא להיתקל כמדי בוקר בקיר, התקדמתי לכיוון השירותים. קולה של אשתי, נשמע לי כחלק מחלום ממנו עדיין לא התעוררתי. "שמעת? היום קונים מזרן חדש", המשיכה אשתי, מתעלמת מהשעה המוקדמת. בעודי מתגלח ניסיתי לברר לעצמי מה קרה במהלך הלילה, שהביא להודעה הדרמטית של אשתי. כמה דקות של שתיקה מכיוון חדר השינה גרמו לי לחשוב שאשתי דיברה מתוך שינה, וכדאי שאשמור על השקט, כדי שתמשיך בשנת היופי של עלות השחר. "אני לא ישנה, ולא ישנתי כל הלילה", כאילו קראה אשתי את מחשבותיי, "הקפצת אותי כל הלילה". הופתעתי. אני מניח שהייתי זוכר אירוע משמח מסוג זה. "כשאת אומרת הקפצת, את מתכוונת למה שאני חושב? מפני שאני לא זוכר דבר כזה".
"בוודאי שאתה לא זוכר, נחרת כל הלילה, וכשלא נחרת קפצת, ולא נתת לי רגע של מנוחה. היום אנחנו קונים מזרן חדש, מזרון יציב נטול הקפצות".
לאחר עשרות שנות נישואים, יש מצבים בהם אני מבין שכל ניסיון התנגדות נועד לכישלון, ולכן עדיף להגיע להסכמה מרצון, במקום להיכנע כניעה משפילה לאחר ויכוח מיותר. וכך יצאנו לקנות מזרן חדש.
בחנות הראשונה קיבל את פנינו מוכר חביב במיוחד, כנראה מדען מתוסכל שבטעות הגיע ממעבדות נאס"א למכירת מזרנים. הוא סקר בפנינו בקצרה, במשך 24 דקות, את תולדות התפתחות ייצור המזרנים מאז ישנו בני אדם על סירה קוצנית ואבן למראשותיהם, ועד לשינה בטיסות לחלל. בחיוך מלא שביעות רצון עצמית, חשף בפנינו מזרון חדש, שגם האסטרונאוטים האמריקנים ישנים עליו במעבורות החלל. הוא ניסה להמשיך ולתאר את יתרונותיו הפיסיקליים של המזרן, אך אשתי קצה בהסברים המייגעים, וביקשה לדעת את מחירו של המזרן עתיר המדעים. "תנסו קודם את המזרן", התחמק המוכר באלגנטיות, "אחרי שתחושו את תחושת החלל, למחיר לא תהיה חשיבות". אני ניצלתי את ההזמנה ומיד השתרעתי על המזרן, כדי לחוש, ולו לרגע, כמו אסטרונאוט. בחושיו המחודדים הבין המוכר שאני החוליה החלשה במשפחה, ומיד פנה אלי במתק שפתיים: "תרגיש איך המזרן מפנק את הגב שלך. הנה, קח גם כרית תואמת. תעצום עיניים ומיד תתמסר לתחושה נעימה של חוסר שיווי משקל". אשתי דווקא שמרה על שיווי משקל, וביקשה שוב לדעת מה מחירו של התענוג השמיימי. "10,000 שקל, מחיר מבצע רק ליומיים הקרובים, נשארו לי רק שני מזרנים מהסוג הזה. כדאי שתחליטו מהר". למשמע המחיר, תחושת הפינוק שפקדה אותי התחלפה בדקירות מסמרים, בעוד אשתי רמזה לי במבט חד לקום ולנתק מגע מהמוכר. האחרון הבין שעסקה כנראה לא תהיה וניסה ניסיון אחרון לפתות אותנו עם שתי כריות מתנה, אבל את אשתי לא קונים בכריות, והיא כבר שעטה במרץ השמור למסעי קניות לחנות הבאה.
מוכר אדיב ומעשי, קידם את פנינו ומיד הציע לנו לנסות שורה של מזרנים, מבלי לבזבז את זמננו בהסברים מיותרים. השתרענו על המזרן הראשון בתצוגה. "תקפיץ אותי", ביקשה אשתי, ואני עשיתי כמצוותה. המוכר הסמיק נבוך, והחל להסתכל לצדדים, בעודו מחפש את חיים הכט שיבוא ויאמר "מה אתה היית עושה במצב כזה?", "תסתובב ימינה, ועכשיו שמאלה, חזק יותר", המשיכה אשתי בניסוי. רק חסר שתבקש ממני לנחור, חשבתי, בעודי ממשיך בתרגילי המזרן, כאילו אני מתעמל אולימפי. עיני הקונים בחנות הופנו לכיוון הזוג המוזר, בעוד המוכר מנסה לשמור על חזות סולידית, ומסמן לעוזרת שלו לנוע לכיוון הדלת כדי למנוע בריחת קונים. הניסוי חזר על עצמו מספר פעמים, בעוד המוכר הפך בינתיים לשופט המנסה לקבוע את גובה ההקפצות בכל אחד מהמזרנים. "איזה מזרן נוח לך?", נזכרה אשתי לשאול גם לחוות דעתי. "המזרן של האסטרונאוטים", עניתי ומיד הבנתי שטעיתי. "כשתטוס לחלל תישן על מזרן כזה, איתי תישן על מזרן ארצי, ובעיקר זול יותר", נתנה לי אשתי להבין שההחלטה בעצם נפלה. זה היה רגע מכריע בתהליך הקנייה. המוכר התעלם מקיומי והמשך המשא-ומתן התנהל בינו לבין אשתי, בעוד אני שרוע על אחד המזרנים, ממשיך לפנטז על טיסה לחלל, או על מדליה אולימפית בהתעמלות. "קום", העירה אותי אשתי מהשינה המתוקה, "תשלם בוויזה שלך", ובכך הסתכמה תרומתי הצנועה לקניית המזרן.
"צריך מזרן חדש", העירה אותי אשתי ימים מספר לאחר מכן. "מה קרה הפעם?", עניתי, בעודי מתלבט האם זהו חלום או סיוט. "מאז קנינו את המזרן, אתה ישן כמו דב בחורף. אני לא רגילה לישון ללא קפיצות מדי פעם". "אז מה לעשות?", שאלתי. "תקפוץ מדי פעם". קפצתי מהמיטה והלכתי לישון בספה בסלון.

תאריך:  08/06/2010   |   עודכן:  08/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזרן חדש ואישה ישנה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לברוך
צלו רוזנברג  |  8/06/10 17:45
2
לזה יקרא כתיבה יצירתית
ורד ישועה  |  10/06/10 21:52
3
גם אם לא אמיתי- מעולה
נגה רביב  |  11/06/10 18:04
4
תיאטרלית עד הסוף
יוחאי_  |  16/06/10 11:15
5
לברוך - תתחדש על המזרן
אורי לאופר  |  17/06/10 15:12
6
כל הכתבות
שושנה סופרין  |  19/06/10 20:38
7
...נדודי שינה..
שין  |  20/06/10 10:31
8
המלצה למזרן לסובלים מנדודי שי
לאה1231  |  4/07/10 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
יש משהו פרוורטי באימה הבריטית
בת-שבע שפירא
העיוורון ממשיך להשתלט עלינו. ולא זו בלבד, אלא שחרף עיוורוננו הגובר, אנחנו ממשיכים להצהיר ולנסות לשכנע את עצמנו ואת העולם, שאנחנו בעצם הרואים היחידים, ואילו הם, כל השאר, הם העיוורים
יואב לוי
ההצהרה של אובמה על מתן זכויות שוות לכל הישראלים מראה, במקרה הטוב, על בורותו, ובמקרה הרע על רצונו להתערבות בהגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית והפיכתה למדינת כל אזרחיה
שמואל בן-עטר
כאשר נפטר הרבי מלובביץ' סיפר לי הרב אליהו שחסידי חב"ד פנו אליו שישמש כאדמו"ר    דברי הספד לזכר צדיק שאבד
יוגב שריד
במקום לנסוע למקומות בהם אנו מושמצים - אפשר לנפוש היכן שנתקבל בזרועות פתוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il