X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתבתו של מוטי קירשנבאום על אודות הנעשה כיום בדרום אפריקה של מונדיאל 2010 חייבת לשמש תמרור אזהרה אדיר-ממדים לכל אלו היהודים בינינו, המעלים על בדל מחשבתם את נושא "מדינת כל אזרחיה"
▪  ▪  ▪
עוני מחפיר בדרום אפריקה [צילום: נועם בדין]
מוטי קירשנבאום (משמאל) וירון לונדון [צילום: פלאש 90]

למקרא הכותרת ודאי תחלוף בראשו של הקורא הסביר המחשבה על אפרטהייד של יהודים נגד פלשתינים ולא היא - המדובר באפשרות לאפרטהייד של פלשתינים נגד יהודים בעתיד שאינו נראה רחוק ביותר, וזאת באם יתגשמו תקוותיהם של ה"נאורים" בינינו, יחדיו עם עוזריהם מערביי ישראל.
כתבתו של מוטי קירשנבאום ("המקור", ערוץ 10, 9.6.10) על משטר האפרטהייד הדרום-אפריקני אמורה לטרוד את מנוחתו של כל אחד מאתנו. כתר נא זעיר, אין טעות, איננו מתכוונים למשטר האפרטהייד שהיה נוהג בדרום אפריקה לפני המהפך השחור שם. אנו מתכוונים למשטר האפרטהייד השורה כיום בדרום אפריקה נגד הלבנים שם.
חיל ותמיהה גדולה מתעוררים למראה הכתבה ששודרה בתוכנית "המקור" ב-9.6.10. מה בעצם עשינו שם, המרנו משטר אפרטהייד לבן במשטר אפרטהייד שחור. העברנו אפליה ורצח מכיס אחד לכיס שני הנבדל רק בשינוי הצבע. הדמוקרטיה השוררת שם הינה קיימת לצורך הסוואה בלבד, מעשית הדמוקרטיה קיימת עבור השחורים שם ומעט לבנים עשירים והינה עורבא-פרח עבור כלל האזרחים הלבנים.
במקום מחנות פליטים לעקורים שחורים מהעבר נוצרו כיום מחנות פליטים של מאות אלפים לבנים. 18,000 איש נרצחים שם מדי שנה, יותר מאשר בעירק או באפגניסטן. 50,000 לבנים נרצחו בדרום אפריקה מאז עלה המשטר השחור לשלטון. אלפי חוות פורחות של לבנים הפכו לשממה ויושביהן נרצחו במצ'טות (מדוע אנו נזכרים בחממות גוש קטיף?). מאות אלפים רבים של לבנים פוטרו מעבודתם והושלכו לאשפה בעבור ה"הפליה המתקנת השחורה", אך ראה זה-לא-פלא, דרום אפריקה חווה 40% אבטלה, שחורים ולבנים יחדיו. זהו מספר הגבוה מהאבטלה ששררה שם בזמן שלטון האפרטהייד הלבן.
ומתגנבת מחשבה מזעזעת ללב: האם לשם כך צריך היה לחסל את האפרטהייד הלבן על-מנת ליצור אפרטהייד שחור? ובאם כך, מה תיקנו חכמים בתקנתם? האם כולנו טעינו, האם כולנו הפכנו שבויים בסיסמאות "יפות", "נאורות", "אוניברסליות" ריקות, ובמו ידינו גרמנו סבל קשה למיליונים שם?
וכי מה? כעת עלינו לקום, כל העולם הנאור יחדיו, ולקדם את הפיכת משטר האפרטהייד השחור בדרום אפריקה למשטר לבן שוב, וחוזר חלילה עד אינסוף? שהרי אפרטהייד הוא משטר מגונה, גם כאשר הוא בגירסתו השחורה.

"מדינת כל אזרחיה" - לא תקום

נאורים וליברלים ככל שנהיה, איננו יכולים להתעלם מהעובדות הנפרשות לנגד עינינו באשר לחיים משותפים הבלתי אפשריים של שני הפכים דתיים, אידיאולוגים או אתנים יחדיו. כבמקומות רבים-רבים אחרים בעולם, היכן שאנשים עם כוונות יפות אך עם שכל מצומק, גרמו במו ידיהם לסבל נורא למאות מיליוני אנשים בעולם בשם אג'נדה תלושה מהמציאות. יוגוסלביה, ברית המועצות, אירלנד, הודו וסין הינן אך דוגמיות מעטות לחוסר היכולת של הפכים לחיות יחדיו בשלום.
כתבתו של קירשנבאום על אודות הנעשה כיום בדרום אפריקה של מונדיאל 2010 חייבת לשמש תמרור אזהרה אדיר-ממדים לכל אלו היהודים בינינו, המעלים על בדל מחשבתם את נושא "מדינת כל אזרחיה". לא משום שאיננו מסוגלים לחיות יחדיו עם הערבים, אלא משום שהערבים אינם מוכנים, לפחות בעתיד הנראה לעין, לחיות יחד עימנו. באשר מטרתם היא לחסלנו כמדינה יהודית ולשעבדנו כדאהימי, ממש כפי שמרבית הלבנים כיום בדרום אפריקה כבר משועבדים או חיים תחת מאכלת השיעבוד העתיד לבוא.
קל לשער כי קירשנבאום, המחזיק באג'נדה חד-צדדית ידועה, בא לברך ויצא שלא בטובתו מקלל. קשה להאמין כי הוא ומשובטיו בינינו יפנימו את הלקח הקשה העולה מהכתבה. הללו יראו את משאלות ליבם, שממילא רוצים הם לראות ויאטמו חושיהם לעובדות.
גם אם ביטא קירשנבאום תקווה כי האינטגרציה בין שחורים ולבנים תנצח בסופו של יום, הרי שעלינו לפקפק ולתמוה, האם יש המוכנים להגיע למצבה של דרום אפריקה, למצב דה-פקטו של אפרטהייד שחור נגד הלבנים שם, או ההפך כהפוך על הפוך, על-מנת להוכיח תזה אידיאולוגית? האם ישנו אי מי כפרט וכעם המוכן לשמש שפן ניסיונות במעבדת החיים על-מנת להיווכח בסופו של יום, כפי שאכן קרה בכל מקום אחר בעולם בתנאים כשלנו, כי כשלנו לבסוף כישלון מחפיר בניסוי המעבדה הבלתי אנושי הזה וכל שנותר לנו להצטיין בו הוא בשחייה לאירופה או למרוקו?

תאריך:  10/06/2010   |   עודכן:  10/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפרטהייד - בקרוב גם בישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בישראל יש כבר אפרטהייד
אסיר ציון בציון  |  10/06/10 12:01
2
הפרדה?
אורי פ  |  10/06/10 12:39
3
קירשנבאום עיתונאי שטחי
gft5  |  10/06/10 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אורבך
כשמקללים - לא חייבים לעשות את זה בערבית. על תרבות השפה ותרבות בכלל
צביקה ובר
לא להפריע - השרים מאוד עסוקים והתקשורת צריכה להציג מהר את ידיעות היחצנים ואת הפרשנויות השמאלניות חסרות הבסיס במציאות
אמתי פודרבייטל
בעוד התקשורת הישראלית מבאישה בכל הזדמנות את ריחה של המדינה, היא מרשה לעצמה להתייפח על "קריסת מערך ההסברה", משל לא הייתה לה כל אחריות לכך
מנוחה דהן
אלה שהיום מחבקים אתכם באחווה של אחים לנשק יתנו לכם ”תעודות כבוד” ו”אהבה” כל זמן שאתם נלחמים לצידם, אך יבוזו לכם בבוא העת, כי חוץ מהשנאה החולנית לישראל אין ביניכם שום דבר משותף
הרב שלמה אבינר
יש גאון בתורה, סגור בארבע אמות של הלכה, ויש גאון בחסד, אשר תורת חסד על לשונו, להפיצה לכל. אך הגאון רבי מרדכי שלנו, פי שניים ברוחו - תורת חיים ואהבת חסד
רשימות נוספות
רוב הציבור אינו מסכים לפינוי ישובים  /  יפעת גדות
טעות לעולם חוזר  /  עידן יוסף
חיל האוויר הרג 3 חברי חוליית משגרי קסאמים  /  עופר וולפסון
פרסומות בזק  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
האיסלאם עשאנו אויב - הבה נילחם בו  /  יהודה דרורי
רפאלי פינת עשראווי  /  אלעד שניאור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il