X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מפחימה ועד הטרדות נשים ומה שביניהן וגם על עם הספר (לרגל החג), ולקינוח - רגע של עברית
▪  ▪  ▪
בוגדנות [צילום: AP]

בס"ד
זביידי קטן עליה
"אמור לי מי ידידיך, ואומר לך מי אתה" - אין ספק כי אימרה ידועה זו שייכת הפעם למתאסלמת הטרייה, טלי פחימה, שהתאסלמותה הייתה רק שאלה של זמן. התרועעותה רבת השנים עם פעיל הפתח, זכרייה זביידי, ופעילותם המשותפת נגד המדינה, לא הייתה בגדר סוד. גם מודל ההשראה שלה להמרת דתה הוא לא אחר מאשר השייח' ראאד סלאח, עבריין ביטחוני, הנתון במעצר בית, על-רקע פעילות ההסתה נגד ישראל במשט לעזה.
ולקינוח, קַבלו את אימרת היום מפי ה'גיבורה' המוסלמית החדשה, בראיון לעיתון הערבי "שאמס": "תאמינו לי, זביידי הרבה יותר מתון ממני", ותקבלו מושג על מידת בוגדנותה במדינה.
ענישה מחמירה
דומני כי העלייה המדאיגה בהטרדות נשים, בצה"ל ובמקומות העבודה - כפי שהוצגה לפני חברי הכנסת, על-ידי העיתונאית מירב מיכאלי - חייבת להדליק נורה אדומה לפני בית המחוקקים ובתי המשפט בישראל.
ריבוי ההטרדות המיניות מצביע על כך כי גם במילניום השני היחס לאישה הוא עדיין כאל אובייקט גופני זול. מעֵבר לשינוי חינוכי תפיסתי ביחס לנשים דרושה ענישה מחמירה בנושא, שתעוגן בחקיקה. על השופטים להטיל עונשים מירביים על העבריינים, שירתיעו אחרים מפני עבירות דומות.
אין ספק כי גם לחשפנות האישה באינטרנט, בסרטי טלוויזיה ובפרסומות יש השלכות שליליות בנושא זה, והגיעה השעה להפסיקה, או לפחות לצמצם אותה במידה ניכרת. ובא לבנות ציון גואל.
פצצות מתקתקות
מה הקשר בין משפחה איכותית לבין הרשעתו של הבן שוטר מג"ב לשעבר, איברהים גאנס, שאיפשר הסתננות לא חוקית של פלשתינים לישראל תמורת שוחד? תשאלו את ניצב שחר איילון, מפקד מחוז משטרת תל אביב, שהוא ידיד ותיק של המשפחה.
עם כל הכבוד לידידוּת, האם המפקד הנכבד, המופקד על ביטחון הפנים של האזרחים, מודע לחומרת העבירה של גאנס, וכי אותם פלשתינים יכלו להיות פצצות מתקתקות בארצנו הקטנטונת? לכן ניסיונותיו להגן על השוטר העבריין, בעדות האופי שמסר בבית המשפט, ולהמעיט בחטאו ובעונשו, על-רקע העובדה שבני משפחתו של גאנס משרתים בצבא ובמשטרה, אומרים דרשני.
דומני כי דווקא בנושא פרוץ זה של עובדים פלשתינים בלתי חוקיים במדינה, והשלכותיו הביטחוניות, ראוי להחמיר בעונשם של העבריינים, ולא פחות בעונשם של השוטרים, המופקדים על בטחוננו, האחראים על כך.
עם הספר
שמתם לב מי הם שיאָנֵי קריאת ספרים בירושלים, שזכו לאותות הצטיינות מטעם ראש העירייה, ניר ברקת? כן, כולם תלמידי בתי ספר דתיים-תורניים (נועם, חורב ואפרתה). עובדה זו, גם בעידן האינטרנט, בהחלט יכולה ללמד דבר או שניים על הרגלי הקריאה של התלמידים הדתיים, על התמדתם ועל אהבתם לספר.
בשעה שאצל עמיתיהם בציבור הכללי, שמבלים חלק גדול מזמנם בצ'טים ובפייסבוק, חלה ירידה בקריאת ספרים, הרי שהתלמידים הדתיים, שמתחנכים מינקותם על ברכי לימוד התורה והתמדה בה, לא נוטשים את אהבתם לקריאה ודביקותם בה. נראֶה כי הם המגלמים את המשמעות המקורית של עם הספר בלי מרכאות. ברכות חמות לזוכים.
דוקטור צ'ולק
סנוֹבּ, על 'לוֹמְדָה' כבר שמעת? - ובכן, 'לומדה' היא אחת מהמכללות החרדיות הרבות הפרוסות בירושלים, שזה עתה העלינו אותה על ראש שמחתנו, וברחבי הארץ כולה. ויש לי עוד חדשות בשבילכם: על-פי ממצאי הסקרים החרדים, המשתלבים במרכזי ההכשרה הרבים וּבשוּק העבודה, מצטיינים בתחום ההייטק ובכל המקצועות החופשיים. אז איך זה שהציבור הרחב לא שמע על כך, וממשיך לדבוק בדיעות קדומות על החרדים הפרזיטים והבלתי יצרניים במשק?
זאת ועוד: לא סוד הוא שהחרדים מובילים את ארגוני החסד ועמותות הצדקה הגדולים במדינה. הידעתם, למשל, שפרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט לשעבר, קיבל לאחרונה תואר דוקטור כבוד מטעם אוניברסיטת בר-אילן? ובכן בחבורה המכובדת של מקבלי התואר היוקרתי עימו (ועם חתן פרס נובל מארה"ב) היה לא אחֵר מאשר הרב חנניה צ'ולק, מנכ"ל אגודת 'עזר מציון', אשר בדומה לאגודות אחרות (יד שרה, זק"א ועוד) מגישה עזרה לכל דורש, ללא הבדל דת גזע וּמין. מדוע אפוא שוב ושוב נשמעות הטענות שהציבור החרדי לא תורם לחברה?
מה דעתכם, בעיתונות הכללית, להקדיש פינה לחדשות הטובות של החרדים, כתשובה נגד מסע ההסתה הבלתי פוסק נגדם? מי ירים את הכפפה?
שמונה עשרה
לא, לא. אין מדובר בתפילת שמונה עשרה, או תפילת עמידה. לפנינו, להבדיל, רגע של עברית.
קריין קול ישראל ציין כרגיל בסוף מהדורת החדשות (4.6) את התחזית הצפויה של מזג האויר: שמונָה עשרה מעלות בבירה. לא הייתי נדרשת לידיעה פרוזאית זו אלמלא העובדה שאין חיה לשונית כזאת. יש לי חדשות לקריין: זוהי הכלאה דקדוקית הנפוצה במחוזותינו. במקום לומר שמונֶה עשרה בלשון נקבה, ביטא הקריין את סיפרת היחידות (8) בצורה שגויה, בלשון זכר, והותיר את סיפרת העשרות בצורתה הנְקֵבִית הנכונה.
לעומת זאת, הגדיל לעשות יואל רפל, אשר באותו יום במדור פרשת השבוע שלו אמר 'שמונֶה עשרה מקרים', בלשון נקבה (לא פחות), במקום בלשון זכר 'שמונה עשר מקרים' כמובן.
האם לא הגיעה השעה שהשדרנים יעברו קורס מזורז בלשון העברית?

תאריך:  10/06/2010   |   עודכן:  10/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרדים לביטחון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טלי נולדה מחד"ש באום אל פחימה=
קורןנאוה טבריה  |  12/06/10 14:05
 
- אין חד"ש
ציפי לידר  |  13/06/10 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא רפאלי
מתי כבר נתחיל להיות גם קצת חכמים? צודקים - נכון, נחושים - אמן ואמן, רודפי שלום - סבבה, אידיאולוגים - טוב, נו... אבל חכמים?
אלעזר לוין
"קוסם פיננסי" במפלגת העבודה - משקיע כושל בחברתו הפרטית    מרוויח פה, מפסיד שם    מתכנן עסקות נדל"ן בבית ברל, ללא הצלחה יתרה בעסקותיו הפרטיות
חננאל ובר
אחרי כמעט אלפיים שנות גיהינום חזרנו הביתה לארצנו הקדושה    אל לנו להניח שבכל תנאי האדמה תישאר יציבה תחת רגלינו, ולמרות מעשינו הרעים תמשיך לשפוך עלינו את פירותיה הנפלאים
ד"ר צ'לו רוזנברג
אם מישהו דיבר על נחשים ועקרבים המסתובבים חופשי בקריה, מן הראוי להסיק את המסקנות מי נמנה עם הזנים הללו
יוני בן-מנחם
העולם האיסלאמי מארגן משטים נוספים שיגיעו בקרוב לעזה    ישראל חייבת לאמץ מדיניות חדשה לטיפול במשטים והקלת המצור על הרצועה בתיאום עם ארצות הברית ומצרים    צעד כזה יאפשר לה להמשיך ולמנוע הגעת אמצעי לחימה מאירן לעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il