X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאיפה שלנו היא תמיד לנצח ישנה אפשרות נוספת, והיא ליצור מציאות שבה אין מנצחים, ושבה גם אין מפסידים
▪  ▪  ▪

שאלה: למה, השאיפה שלנו היא לנצח?
תשובה: ניצחון והפסד הם השתקפות של מציאות מסוימת, שאותה יצרנו לעצמנו לשם הפולחן הרגשי.
כלומר, הצורך והנזקקות הרגשית האישית, האגואיסטית והאינטרסנטית, שמושגת באופן מניפולטיבי לשם הפולחן הרגשי, מטרתה היא לשאוף ולנצח בכל מצב אפשרי, אבל רק שלא להפסיד.
המטרה ביצירת מציאות זו, שנועדה לשם הפולחן הרגשי והרצון לנצח, נובעת מהצורך והנזקקות שלנו להרגיש טוב, ורק כדי שלא נרגיש רע עם עצמנו.
בשלב זה בתהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית שלנו, וברמת המודעות וההכרות שלנו עם עצמנו, אורח החיים שיצרנו לעצמנו, נע בין הרגשות שגורמים לנו להרגיש טוב, כמו: אהבה, אושר, צחוק, שמחה, הנאה, תאווה, ועוד, לבין הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, כעס, ייאוש, לחץ ועוד או להפך.
וכך, עם הנדנדה הרגשית, הזיגזג הרגשי, שאיתו אנחנו יוצרים את המציאות שיש בה את הרגש הטוב שבנו ואת הרגש הרע שבנו אנחנו חיים.
כמה דוגמאות:
יציאה למלחמות למען אידיאולוגיה כזו או אחרת, מטרתה היא לשם הניצחון וההרגשה הטובה, מעצם השגת המטרה. דתות, אמונות, אלוהים, נוצרו לשם ההרגשה הטובה. מלחמת דתות וטריטוריות, הם לשם הניצחון וההרגשה הטובה. הספורט התחרותי, הוא לשם הניצחון וההרגשה הטובה. כל המשחקים לסוגיהם, הם לשם הניצחון וההרגשה הטובה.
בבתי המשפט אנחנו מחפשים את הניצחון ואת ההרגשה הטובה. באוכל, הימורים, עישון, סמים, בילויים, הופעות, שירה, זימרה, הצגה, סרט, מפורסמים, רווח כספי, יחסי מין, זוגיות, חברות, עבודה, ועוד אנחנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו.
כלומר, בכל תחום בחיינו אנחנו תחרותיים, ורוצים לנצח ולהרגיש טוב. לכן, המציאות שהמין האנושי יצר לעצמו, היא בהתאם לרגשותיו הטובים וגם הרעים.
מצב זה מצריך את הפולחן הרגשי, שמאפשר לנו לממש את הצורך והנזקקות הרגשית והאישית שלנו לנצח ורק שלא להפסיד, תיקו בדרך כלל אינו מאפשר לנו את ההרגשה הטובה, כמו בעת הניצחון.
אורח החיים, שבמהותו ומטרתו הוא לשם הפולחן הרגשי, והשאיפה לנצח בכל מצב עובר מדור לדור.
מגיל צעיר מחנכים, מתכנתים, מאלפים אותנו, לשאוף ולנצח, ורק שלא להפסיד, כלומר להרגיש טוב ורק שלא נרגיש רע עם עצמנו. השאיפה לנצח ולהרגיש טוב בכל תחום ותחום בחיינו, נעשית במודע או שהיא נעשית שלא במודע.
מה האפשרות הנוספת ?
אבל ישנה אפשרות נוספת, והיא ליצור מציאות שבה אין מנצחים, ושבה גם אין מפסידים, מציאות שאין בה את הצורך והנזקקות לפולחן הרגשי, כדי להרגיש טוב.
מציאות שאין בה מנצחים ושאין בה גם מפסידים, מצריכה את השינוי האישיותי שמשתקף באורח החיים הרגוע והשלו.
כלומר, יצירת סדר תודעתי חדש, שישדרג אותנו מבחינה התפתחותית, לשלב מתקדם יותר.
כלומר, רק כאשר אנחנו רגועים, מצב שבו הגוף הפיזי שלנו לא מייצר את הרגשות הפנימיים שבנו, גורם לנו להתנהגות רגועה, ואז אנחנו מחוברים לעצמנו, לאני העצמי שלנו, לזהותו האמיתית, מה שמאפשר לנו לתרגם את המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים באופן ברור יותר, בהיר יותר, שפוי יותר.
לכן, אנחנו רגועים, אין לנו את הצורך לנצח ולהרגיש טוב, וגם אין לנו את הפחד מלהפסיד ולהרגיש רע, ואז אין לנו את הצורך והנזקקות בפולחן הרגשי.
הצורך והנזקקות הרגשית לניצחון, כדי שלא להפסיד, אינו קיים באורח החיים של בן האנוש הרגוע.
אישיות רגועה, מאפשרת לנו את הבריאות, כמובן שזה נושא אחד מתוך מגוון רחב של הנושאים לחיים רגועים ושלווים.
מסקנה:
הניצחון וההפסד, זהו פולחן רגשי, הקיים באורח החיים שלנו בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית שלנו, והוא טבוע באישיותנו.
אישיות רגועה, מאפשרת לנו ליצור אורח חיים בריא יותר, שאין בו את הצורך והנזקקות הרגשית לניצחון והפסד, שממומש באין סוף הפולחנים הרגשיים, שהמצאנו לעצמנו בחיינו.
סיכום:
בן אנוש שתודעתו מתוכנתת לשאיפה לנצח ולהרגיש טוב, ורק שלא להפסיד ולהרגיש רע עם עצמו, גורם לעצמו לנזק בריאותי, וזאת כיוון שכאשר בן האנוש מתרגש הוא גורם לגופו הפיזי שלא לתפקד באופן מאוזן ויציב, כלומר מכוון, מצב שאינו מאפשר את השפיות.
מצב זה מחליש אותנו, מחליש את המערכת החיסונית שלנו, וחושף אותנו למחלות ולכל מיני התופעות הפיזיולוגיות, לסבל אנושי, ואף יכול לגרום למוות.
אורח חיים שאין בו את הפולחן הרגשי של לנצח ולהפסיד, הוא אורח חיים שלו, שמאפשר את החיים הבריאים.
הצורך והנזקקות הרגשית שלנו לניצחון והפסד, יוצרים את הפולחן הרגשי, שגורם לנו למצבי הזיה כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו, וליצירת מציאויות שהן אשליה. אשליות במבחן המציאות האמיתית מתנפצות להן, מה שגורם לסבל אנושי.
אישיות רגועה, היא אישיות מפותחת יותר, מתקדמת יותר, רציונאלית יותר, שמתאימה את עצמה ומתייחסת באופן ענייני לגוף הפיזי, ושמתאימה את עצמה באופן ענייני למהות ומטרת החיים, הן מהבחינה האבולוציונית, הן מהבחינה הקוסמית, והן מהבחינה הרוחנית, ובעיקר היא אישיות בריאה יותר, להבנתי.

תאריך:  18/06/2010   |   עודכן:  18/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון והפסד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"חזון אחרית הימים עפ"י קרמר".
י.ש  |  18/06/10 21:12
 
- תגובה
יוסי קרמר  |  3/08/14 10:55
2
על הגישה הלוזרית הזאת לא שמעו
אלישמע  |  19/06/10 10:48
 
- תגובה
יוסי קרמר  |  3/08/14 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
גלעד שליט נתון בשבי החמאס כבר כמעט 4 שנים. הסיפור מוכר וידוע לכולם, ועדיין הוא יושב לו אי-שם בעזה. יכול להיות שפשוט ויתרנו עליו...
רפי קירשנבוים
כבר בסוף 2009 פרסמה הרשות לחשמל הסדרה למתקני ייצור חשמל סולאריים הגדולים מ-50 קילוואט המתחברים לרשת החלוקה    כמו בכל הסדרה בנושא הסולארי בישראל, מה שנראה כסוף התהליך, הינו למעשה תחילתה של דרך ייסורים ארוכה ומפותלת
מרדכי קידר
במצב הבידוד הבינלאומי של ישראל לנוכח המצור על עזה, עליה לגבש מנגנון פיקוח בינלאומי שיהיה בו כדי להסיר ממנה את כתם המצור, מבלי שיתאפשר לחוף עזה להפוך לנמל צבאי אירני ולעזה עצמה - למדינת חיזבאללה
משה דן
תבוסתנותו היהירה של אהוד ברק, האג'נדה הפוליטית שלו ושיפוטו הצבאי הירוד - אינם משרתים את האינטרסים של ישראל    כל דרכו הצבאית והפוליטית רצופה מִשגים ואי הבנות
דודו אלהרר
אני משוכנע שיוסי שריד משוכנע בהגיונו    הוא מדבר בהגיון וכותב בהגיון ומן הסתם גם חושב בהגיון וזוהי צרתו וצרת כולנו    כדאי מאוד ללמוד לעומק מהו "הגיון" לפני שנחפזים להשתמש בו וזונחים את החוכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il