X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למעננו, למען אזרחי ישראל, חייבת המדיניות הישראלית להתחיל במעשים
▪  ▪  ▪
זכאים למדינה ריבונית [צילום: פלאש 90]

לצערי, תהום פעורה בין מה שמשדרת ישראל במדיניותה המוצהרת בסיוע התקשורת שהצליחה לכבוש רק את דעת הקהל בישראל ובין מדיניות ותקשורת ישראלית שאינה מצליחה להתנחל בדעת הקהל בעולם. התוצאה הכואבת - בדידות, מדינה במצור ודעת קהל עוינת ברוב המדינות בעולם.
האמירה בדבר "שתי מדינות לשני עמים" - כשהיא מופיעה כאבחת מלים נסות על נפשן, נמלטות מפי ראש ממשלה בישראל לחללו של אולם הרצאות באוניברסיטת "בר-אילן" - מתקבלת בעולם כאמירה חסרת אמינות.
ממשלה המנסה לשווק מדיניות יחצנית של רודפת שלום, חייבת להרתם למאמץ הסברתי גם כלפי אזרחיה, שאין מקום לתפיסה הרווחת בציבור, המתיחסת אל הפלשתיני כאל נטע זר - "אנחנו או הם".
חובתה לצאת במסע הסברה נגד המפגע של תפיסה לאומנית ולעשות כל מאמץ להפנים ולהעצים בתוכנו את התפיסה "גם אנחנו וגם הם". גם הם במדינת פלשתין לצידה של מדינת ישראל.
מדינה שמשווקת מסע יחצני בעולם שפניה לשלום, מחויבת לבטא כלפי פנים את התנגדותה הנחרצת כלפי גישה, שלצערי יש לה מהלכים חזקים מאוד בציבור הישראלי, לפיהם השטחים הכבושים הם שלנו. גישה שהיא פרי שטיפת מוח ביטחונית, היסטורית, דתית, שהעצימה את הדעה המנכסת את השטחים הכבושים כחלק ממדינת ישראל. וכשמאמצים גישה כזו מנכסים בדעת הקהל בישראל תמיכה במדיניות שהביאה את ישראל אל פתחה של השנה הארבעים וארבע, כשאנחנו שולטים על עם אחר. אשתמש בביטוי שמכאיב לי - רודים בעם אחר.
לצערי, שטיפת המוח הביטחונית, ההיסטורית, המסורתית והדתית הביאה לתוצאה הרסנית בקרב הציבוריות הישראלית המשלימה, רובה ככולה, עם המציאות של שליטת עם בעם. אין דבר מכאיב יותר שתופעה של רדיית עם בעם אינה לזרא בעיני הישראלי השולט, הרודה.
מדינה המנהלת מדיניות יחצנית של שלום לא תביא מזור לעם ישראל המדמם יותר מדי שנים בעימותים צבאיים. כאשר מעבר ליחצנות נמנעת עצמאות מעם - שכשני מיליון מאוכלוסיתו מרוכזים ביהודה ובשומרון עם תוספת מצור על כמיליון וחצי המרוכזים בעזה - אין כל סיכוי שנוכל להסביר מציאות כזו בעולם. ולשווא מדברים על כשלון ההסברה. פשוט אי-אפשר במאה העשרים ואחת להסביר ולהצדיק שליטה על עם אחר.
למעננו, למען אזרחי ישראל, חייבת המדיניות הישראלית להתחיל במעשים. להתחיל לפעול כלפי חוץ ובד בבד כלפי פנים, להתחיל להכשיר את הלבבות בציבור להכרה שכל עוד אין נכונות מקובלת ורווחת בציבור להכיר בהיות הפלשתינים עם ככל העמים, הזכאי כעם ככל העמים למדינה ריבונית במקום חיותו, נישאר עם מדיניות יחצנית המדברת שלום, אבל למעשה אנחנו מתרחקים מהשלום המיוחל.
אסור לנו להחריש ולתת למדיניות היחצנית המדברת שלום לסמא את עיני הציבור בישראל כי הכרזות על חידוש הבניה בחודש ספטמבר מרחיקים אותנו מהפתרון האחד והיחיד - הקמת מדינה פלשתינית עצמאית לצידה של מדינת ישראל.
ההכרזות בדבר מתן הכשר להרס בתי פלשתינים בשכונות הערביות בירושלים והבטחות בדבר הרחבת הבניה היהודית באותן שכונות - מונעות מימוש הפיתרון היחיד שהעולם יקבל. והפתרון האחד והיחידי הוא שתי בירות בירושלים.
מדינת ישראל קמה הודות לתמיכת אומות העולם בדבר זכותנו להקים מדינה. אסור לנו לעמוד מול כל העולם, שלא יקבל את המכשולים שלנו להקמת מדינה פלשתינית.

תאריך:  19/06/2010   |   עודכן:  19/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדיניות יחצנית מול מדיניות מעשית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
למה אתה מיתמם בשטיפות מח
אתה לאומן פלשתיני  |  20/06/10 00:28
 
- אני פטריטית ולא לאומנית.
נעמי כ.  |  20/06/10 12:54
 
- נעמי כהן - את צודקת.
מורה נבוכים  |  20/06/10 15:15
2
ג סימנים יש בישראל :ביישנים,
פלא יועץ  |  20/06/10 00:43
 
- איך הסקת שאני שונא את הבריות. ל"ת
איתן ק.  |  20/06/10 09:12
 
- כותב הזוהר הקדוש:שהסיבה לכך
פלא יועץ  |  20/06/10 13:49
 
- פלא יועץ?????
דבי ר.  |  20/06/10 16:10
3
מןל הטמטום של דודו אלהרר ל"ת
תשובה הולמת  |  20/06/10 10:35
 
- צריך דיאלוג מכובד
ע.ר  |  20/06/10 11:17
4
מגיעה לך תגובה קצרה.....
מהמיטה ליד  |  20/06/10 10:49
5
חבל שקשה למצוא את הכתבות שלך
אילנה ר.  |  20/06/10 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
צבי גיל מביא רשמיו מביקור בתוניס, בו גילה כי לעתים רואים בחוץ את המציאות שלנו טוב יותר מכפי שאנו רואים אותה כאן
אריה אבנרי
השר אהרונוביץ הבטיח שלא להתערב בענייני חקירות, אבל הוא מעורב בכך באמצעות מנכ"ל משרדו    ראש הרשות להגנת עדים אריה (לייבו) לבנה הודיע בימים על פרישתו מתפקידו בין היתר בגלל מעורבות שכזו    הבלוג שלי (33)
יואב יצחק
לפיד, שהפך לסוס הלבן של אהוד אולמרט וארנון מוזס - הפועלים לשם הרצתו לכנסת הקרובה, הצליח גם הפעם להתל ברבים וטובים    הויכוח הציבורי בשאלת ניגודי העניינים, דוחק לקרן זוית את השאלות החשובות: האם לפיד הוא בעל ערכים המצדיקים תמיכה בו
עמוס שלו
אנחנו כישראלים שסובלים בדר"כ מחרמות של ארצות וארגונים צריכים להיות הראשונים להתנגד לשימוש בכלי הזה    יש להבדיל בין סכסוך פוליטי לבין הקשרים הכלכליים-חברתיים    איש אינו מרוויח מחרם. כולם מפסידים!
ברוך שקד
הפקידה בסוכנות הדואר, שמסרה לי את המסמך, סיננה בשפתיים קפוצות שזהו מכתב מהמשטרה    התגובה הראשונה והאינסטינקטיבית הייתה הכחשה גורפת: זה לא אני, ולבטח יש פה טעות משטרתית טיפוסית    הייתי חייב לשקם את מעמדי במשפחה, ויותר מכך לסכל את האפשרות שרשיוני ייפסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il