X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המשטים לעבר חופי הרצועה נמשכים במגמה להשחיר את פניה של ישראל כפושעת מלחמה ההקלות בסגר שעליהן החליט הקבינט הביטחוני הפחיתו את הלחץ הבינלאומי על ישראל אך היא חייבת למצוא את הדרך לעצור את המשטים לעבר עזה
▪  ▪  ▪
ישראל חייבת למצוא אסטרטגיה חכמה להתמודד עם המשטים [צילום: פלאש 90]
ברור שישראל צודקת במאבקה נגד המשטים, אם היא לא תמנע מהם להגיע לעזה יגיעו בעקבותיהם גם משטי הנשק ואמצעי הלחימה מאירן. אולם, לא די בכך שישראל תהיה צודקת... היא צריכה להיות גם חכמה. ישראל צריכה למצוא מענה הולם למשטים האלה.

המשט הטורקי גרם למדינת ישראל נזק מדיני ותדמיתי גדול בעיקר בגלל שהצליח להפילה בפח. מדי חדשות לבקרים אנו שומעים על משטים חדשים שמתארגנים לצאת לעבר רצועת עזה. כרגע, על-פי המידע הגלוי בתקשורת, האסטרטגיה החדשה להשחיר את פניה של ישראל כוללת משטים שאמורים להגיע לאזור גם בחודש אוקטובר. וייתכן שזה עדיין לא הסוף...
ארגון החמאס ותומכיו סמוכים ובטוחים כי גילו את נקודת
התורפה של מדינת ישראל. לאסטרטגיה הזו חברו שונאים נוספים של ישראל: אירן, סוריה, לבנון ותנועת "האחים המוסלמים" העולמית. הם משוכנעים כי הצליחו להכניס אותנו לתוך המלכודת הימית שלהם וכי ישראל נלכדה ברשתם.
האמת היא, כי התחושה שלהם מוצדקת. אם ישראל לא תמצא פיתרון מהיר לאתגר שהציבו בפניה החמאס ותומכיו בעולם, המשטים האלה ימשכו עוד זמן רב.
ישראל גילתה בעקבות המשט הטורקי כי קשה לה לפעול בלב ים נגד ספינות הנושאות דגלים של מדינות זרות שעל סיפונן מצויים סיוע הומניטרי וקבוצות של אזרחים המוגדרים כפעילי שלום, נציגים של אמצעי התקשורת וחברי פרלמנט שונים.
הפעילות נגד הספינות האלה בתחום המים הבינלאומיים פוגעת בתדמיתה של ישראל, היא מציגה אותה כמי שעושה פעילות פיראטית בניגוד לחוק הבינלאומי. כל עימות בין חיילי צה"ל לאזרחים זרים לא נתפס טוב בעולם, במיוחד כשהוא בלב ים ומצריך השתלטות צבאית על הספינה שבה נמצאים האזרחים.
המשך הפעילות הזו של ישראל עלול לשחוק את תדמיתה עד דק בעיני הקהילה הבינלאומית... לכן החמאס ותומכיו בעולם הגבירו את המשטים. הם רוצים שהמאבק במשטים יופיע בתקשורת הבינלאומית באופן קבוע, מדי שבוע...
בדיוק כפי שאנו רואים מדי יום שישי, על מסכי הטלוויזיה, עימותים בין חיילי צה"ל לפעילי שלום המפגינים סמוך לגדר ההפרדה בכפרים בלעין ונעלין ביהודה ושומרון.
הם רוצים להכניס את ישראל למלכודת הזו ומשם להוביל אותה אל בית הדין הבינלאומי בהאג. להציגה כמי שעושה "פשעי מלחמה" או "פשעים נגד האנושות" ולסדר לנו ועדות חקירה בינלאומיות מטעם האו"ם בסגנון "ועדת גולדסטון מספר שתיים".
ברור שישראל צודקת במאבקה נגד המשטים, אם היא לא תמנע מהם להגיע לעזה יגיעו בעקבותיהם גם משטי הנשק ואמצעי הלחימה מאירן. אולם, לא די בכך שישראל תהיה צודקת... היא צריכה להיות גם חכמה.
ישראל צריכה למצוא מענה הולם למשטים האלה.
אף אחד בעולם לא "צייץ" אפילו כישראל עצרה בלב ים את הספינה "קארין איי" שהובילה נשק ותחמושת ליאסר ערפאת וחבורת הטרור שלו או כשיירטה את הספינה שהובילה אמצעי לחימה לחיזבאללה בלבנון. פעולה צבאית נגד הברחות נשק לארגוני טרור נתפסת כלגיטימית בעיני העולם, גם אם היא מתבצעת בלב ים, במיוחד כשהיא מצליחה ואפשר להציג בפומבי את אמצעי הלחימה שנתפסו.
אולם קשה להסביר לעולם פעילות יירוט של ספינות נושאות סיוע הומניטרי כשעל סיפונן אזרחים וזוכי פרס נובל לשלום. לכן, ישראל חייבת למצוא אסטרטגיה חכמה להתמודד עם משטי תומכי החמאס לעבר חופי עזה.
היא צריכה ליצור מצב חדש שיפחית את המוטיבציה של תומכי החמאס לצאת למשטים האלה וירחיק את התעניינותם של אמצעי התקשורת הבינלאומיים מהמשטים.
מה אפשר לעשות?
אני יכול לחשוב לפחות על כמה אפשרויות שישראל יכולה לשקול כדרך פעולה אפשרית.
למשל,למצוא את ההזדמנות הנאותה להפציץ את נמל עזה ולהרוס אותו כליל. אם אין נמל פעיל בעזה אין גם טעם לשגר לעברו משטים.
מדי שבוע משוגרים לעבר ישראל מהרצועה רקטות קסאם ומבוצעים ניסיונות חדירה יבשתיים לשטחה על-ידי פעילי הטרור בעזה. ישראל שאיננה מעוניינת להסלים את המצב מגיבה בדרך-כלל בתגובה הידועה מראש, היא מפציצה כמה מנהרות הברחה על גבול רפיח מצרים.
מדוע שלא תנצל את ההזדמנות ותהרוס בתגובה לפיגועי הטרור האלה את הנמל הקטנטן שבנה החמאס בעזה?
ישנן גם אפשרויות אחרות.
ההקלות המשמעותיות שעשתה ישראל בשבוע שעבר, בסגר המוטל על הרצועה זכו לתגובות חיוביות בקרב הקהילה הבינלאומית. העולם אוהב לראות מחוות ישראליות לפלשתינים.
מדוע שישראל לא תודיע שהיא מוכנה להקל גם את הסגר הימי על הרצועה ולפתוח גם מסלול אספקה הומניטרי דרך הים לרצועה? אינני מתכוון ל"מס שפתיים"...
אני מתכוון לכך שישראל תיטול את היוזמה לידיה ותודיע לקהילה הבינלאומית כי היא פותחת לאלתר בנמל אשדוד מסוף או מבדוק מיוחד, שבו תיבדק כל ספינה הרוצה להעביר אספקה הומניטרית לעזה. לבדיקה יצורפו משקיפים מהאיחוד האירופי אך סמכות החרמת הסחורות ומעצר חשודים במידת הצורך תהיה ביד ישראל.
ארגוני הטרור הצליחו בעבר להפתיע את ישראל בשיטת פיגועי ההתאבדות. ארגון החיזבאללה התחיל בה בדרום לבנון, החמאס והג'יהאד האיסלאמי אימצו אותה בשטחים ואליהם הצטרפו אחר-כך גם הארגונים הפלשתינים האחרים החברים באש"ף.
הם היו בטוחים שמצאו את הפטנט להרוס את ישראל ולזרוע בקרב אזרחיה חיל ורעדה וליצור דמורליזציה.
אולם, לא אלמן ישראל.
ישראל התעשתה, היא הקימה את גדר ההפרדה, הגבירה את המודיעין שלה בקרב ארגוני הטרור ואימצה את הסיכול הממוקד כדרך פעילות שוטפת.
וזה עבד... הפעילות הטרוריסטית הזו הצטמצמה מאוד בהיקפה וירדה לכמעט אפס.
גם את פעילות המשטים אפשר לעצור.
"המוח היהודי" יכול למצוא את הפיתרון הראוי לבעיה. הכל עדיין נמצא בידינו ובשליטתנו. אנו צריכים להביט נכוחה מול המציאות הבינלאומית החדשה, להבין את מגבלות השימוש בכוח, להבין שהזמנים השתנו, לומר לעצמנו את האמת גם כשהיא כואבת ולגלות יצירתיות מחשבתית.
לפעול לא רק בכוח אלא גם במוח.
רק כך נמצא את הפיתרון הנכון... אסור לנו לשקר לעצמנו ולצפצף על העולם... בואו נתחשב גם אנחנו בדעת הקהל הבינלאומית ונתחכם לה... הבה נגלגל אנחנו את "תפוח האדמה הלוהט" לחיקם של החמאס ותומכיו בכך שלא ניכנס לתוך המלכודת הימית שהכינו לנו.

למאמר במקור
תאריך:  21/06/2010   |   עודכן:  21/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלכודת הימית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה ס"ה? - פשיסט קטן וטיפש ל"ת
פטריוט יהודון  |  21/06/10 16:26
 
- ניכר שאתה שמאלן מריר ומתוסכל ל"ת
ולבן מנחם - שאפו!  |  21/06/10 20:00
2
זו לא מלכודת ימית אלא מלכודת
של חוסר ביצים  |  21/06/10 17:56
3
ביבי גם אכל הדג גם קיבל מכות  ל"ת
וגם גורש מהעיר  |  21/06/10 19:43
 
- אהוד ברק ראש ממשלה לא ביבי
תכניס לך לראש  |  21/06/10 23:59
4
ארוך מיגע, תובנות - אין
lonely  |  22/06/10 01:41
5
אבל למה שלא להתנתק לגמרי?
ה_שגריר  |  24/06/10 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רמי הלפרין
אבי-אבות המכשלה החברתית/ציבורית הם הפוליטיקאים כמובן    אז מה לנו כי נלין רק על הציבור החרדי?
בת-שבע שפירא
נגע ממאיר חותר תחת אושיות חיינו וחיי ילדינו, ולא נעשה כמעט דבר כדי לחשוף אותו, להצביע עליו, על חומרתו ועל ממאירותו, ולבלום אותו
מתי שמואלוף וחברים
קריאה לשר מיסז'ניקוב לצאת בקריאה ציבורית ולהכריז על ביטול התוכנית לפי המתווה שהציע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן
זאב גודלשטיין
לא כואב לכם מותה של ילדה כורדית חפה מפשע? או של אזרחים חפים מפשע בשבעה כפרים מותקפים?
חן בן אליהו
גישות בפרשנות ימי-הביניים לבראשית ד', ז'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il