X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת שמדינת ישראל תתערב ביתר רצינות למציאת פתרונות מערכתיים ומסודרים להבטחת חייהם של חובבי רכיבת האופניים
▪  ▪  ▪
אופני שניאור חשין ז"ל שניזוקו

מגישת מבט, מירב מילר, 'הרפרזנטורית הבלתי רשמית' של ענף הטריאתלון בישראל, שידרה במהלך המשדר של יום א', יום לווייתו של שניאור חשין ז"ל, שנדרס והופקר למותו בעת שרכב על אופניו, גילוי דעת על אודות טרגדיית רוכבי הכביש. דבריה היו מנומסים ונחמדים מאוד. הרישא והסיפא שלהם הייתה תחינה מהנהג הישראלי שייסע בזהירות וישים לב שיש חיים בשוליים. דבריה מן הסתם היו חייבים להיות ממלכתיים ומנומסים, אבל מותו של חשין 'הפיל סופית את האסימון': נימוס ונחמדות כבר לא יועילו כאן, בטח לא מול טיפוסים כמו זה שהרג את חשין ז"ל וברח, וכמו שהרגו רבים אחרים, בעודם נוהגים עייפים, שתויים, מסוממים או סתם הזויים מזלזול בחיי הזולת. זה כבר לא עניין לנהגים, זה עניין למדינת ישראל. תחביב הרכיבה צמח לממדים נאים והגיעה העת לחשוב על פתרונות רדיקליים ומערכתיים עבור רוכבי האופניים.
רבים סבורים שהפתרון הקל ביותר לבעיית מותם של רוכבים הוא פשוט לבקש מהם לא לרכוב על הכביש ובשוליו. זה לא יקרה. כמו שבעיית התנהגותו של הנהג הישראלי הרבה יותר רדיקלית מכדי שבקשה "נחמדודה", 'אנא סע בזהירות', תפתור את הבעיה - כך גם חשוב להבין שתופעת רוכבי האופניים בשולי הכביש היא יותר עמוקה וחשובה מכדי שבקשה כזו - לא לרכוב - תועיל. נמשיך לרכוב, מה שלא יהיה. אני סבור שמשרד הספורט צריך להקים מנהלת אופניים עם תקציב גדול, והיא זו שתצטרך להמציא פתרונות ממשיים להגברת בטיחות רוכבי הכביש באמצעות חוקים ותקנות. להלן כמה רעיונות שעלו לי (במהלך רכיבת כביש):
1. כבישי אופניים: בימי שישי ושבת ייסגרו כבישי רכיבה אחדים למשך כמה שעות לכניסת מכוניות ורכב כבד, ויוקצו רק לאופניים (וניידות משטרה). למשל, משולש לטרון ומרובע עזקה ייסגרו כליל בסופי שבוע, משש ועד עשר בבוקר, לכניסת כלי רכב. תושבי האזור יתבקשו שלא לנסוע בשעות האלה ואם כן יסעו, המהירות שתותר בשעות האלו תהיה 20 קמ"ש בלבד.
2. כיכר האופניים: עיריית תל אביב תסגור מדי בוקר שבת למשך כמה שעות את כיכר המדינה לכניסת כלי רכב, והכביש העגול יוקצה לרוכבים בלבד.
3. ארץ האופניים: כמו-כן, מועצות ועיריות נוספות ברחבי הארץ יידרשו לאתר ביחד מתחמי כביש שייסגרו בסופי שבוע לכמה שעות לטובת רוכבים.
4. ביער ביער: מינהל אופניים יכשיר לאט-לאט עוד מסלולי רכיבה, עוד קריטריומים ועוד יערות שדרכיהם ייסללו באספלט (כמו ביער המגינים) ויתוחזקו עבור רוכבי כביש.
5. כביש שש: יש מסלולים מקבילים לכביש שש עבור רוכבי אופניים, אבל אלו מיועדים כידוע לרוכבי שטח. יש לי הרגשה שהמסלולים הללו הפכו ל'פילים לבנים' כי רוכבי השטח לא ממש זקוקים להם. מנהלת אופניים תילחץ על כביש שש עד שהמסלולים הללו ייסללו באספלט ויוקדשו לרוכבי הכביש.
אני מעריך שעם הרעיונות הללו ורעיונות נוספים שיעלו, רוכבים ינטשו כבישים מסוכנים כמו 444 או 431, או כביש 4 או 5. במקביל, יגדלו כאן אלופי רכיבה, אבל מה שיותר חשוב - יגדלו כאן. לא ימותו על הכביש במהלך מימוש אהבת הרכיבה. ישראל תעשה עוד צעד בדרך להפיכתה למדינה עוד יותר נורמלית. וכן, כמו שאמרה מירב מילר: סעו בזהירות, יש חיים בשוליים.

הכותב הוא טריאתלט חובב.
תאריך:  23/06/2010   |   עודכן:  23/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנחמדות לא יינצלו הרוכבים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רעיונות טובים, (היכן בכביש 6?)
צבי גלברד  |  24/06/10 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
מיכל מנין
התמונה של החייל השבוי והמשפחה הכואבת כבר 4 שנים - יום וליל - נוטפת דמעות, כאב וצער    מצטרפים למאבק למען גלעד שליט
אליקים העצני
הם דורשים לקבל שתי מדינות פלשתיניות ולבטל כל העדפה מתקנת לטובת היהודים    אנו, שנתנו ונותנים להם מכל טוב הארץ, לא צריכים לשתוק מול דרישות לא-מוצדקות אלו
אהרון שחר
הגיעה העת להעלות לתודעה הציבורית את שאלת חשבון-הנפש: מהו המחיר שאנו משלמים עבור הקונספציות הנאורות, שרבים גאים בהן, אך הן מעולם לא עמדו לבחירה או למבחן?
יוני בן-מנחם
ארגון החמאס מבקש להקים מחדש את התשתית הצבאית שלו ביהודה ושומרון ולכן הוא מעכב את עסקת חילופי השבויים עם ישראל    הוא מחכה שישראל "תמצמץ" ראשונה ותיסוג מדרישתה לגרש את המחבלים הרוצחים    ראש ארגון החמאס ח'אלד משעל הוא שיקבע את מועד ביצוע העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il