X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקטן ועד גדול, מתלמיד חכם ועד רבנים נשואי-פנים - כולם יצאו לתמוך בהורים המוכנים ללכת לכלא, ובלבד שלא תיפגע זכותם המלאה להעניק לילדיהם את החינוך שהם חפצים בו
▪  ▪  ▪
לזה קוראים מלחמה על אידיאולגיה, חינוך הילדים ועקרונות מקודשים. הפגנת הורי הבנות מעמנואל [צילום: פלאש 90]
דמם של המורים הפקר
ד"ר צ'לו רוזנברג
רק המורים יודעים עד כמה המציאות בין כותלי בתי הספר עגומה ומפחידה * חובה להחזיר את סמכותם ללא חשש. אחרת - נידרדר
לרשימה המלאה

המקדש את הבגרות - מתנכר להתבגרות
ד"ר צ'לו רוזנברג
בעשורים האחרונים קידשנו את "הבגרות לכל" עד שהפכנו אותה לעגל הזהב. טבלאות הציונים וההישגים החליפו את המהות, והסטטיסטיקה את התובנה; השקענו בציונים של התלמיד ולא בתלמיד עצמו * מערכת החינוך - וידוי ו"חזרה בתשובה"
לרשימה המלאה

מערכת החינוך: הספדים נוגים
ד"ר צ'לו רוזנברג
יש להכיר במציאות המרה: מערכת החינוך מתה והפכה למערכת הוראה ולמידה ותו לא! מושג החינוך - ערטילאי לחלוטין! * השלך על בית הספר יהבך - והוא יקלקל ילדך
לרשימה המלאה

"אַל תִּגְעוּ בִמְשִׁיחָי" - אֵלוֹ תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן - זו הייתה סיסמת המאבק של החרדים בעקבות מה שהם ראו התערבות במהות החשובה ביותר של חייהם: חינוך הילדים. יודגש כבר מלכתחילה: אין בכוונת השורות הבאות להצדיק את ההשתלחות בבג"צ, חלילה, לא את אלימות החרדים בשבתות או באירועים אחרים, ודאי לא את השתמטותם מחובותיהם למדינה כגון גיוס לצה"ל או כניסה למעגל העבודה. נהפוך הוא: יש לגנות זאת בכל פה, ובמלוא החריפות. המאמר אינו מבקש לשבח את החרדים על הנהגת אפליה מגונה בבתי הספר שלהם, ולא על הגזענות כלפי השונה. המאמר מבקש להתמקד בפן הכללי יותר של מאבק החרדים עבור מה שהם רואים כנשמת קיומה של הקהילה, היינו החינוך.
ניצחון לחרדי - הפסד לחופשי
מדינת ישראל החליטה לראות בחינוך כסרח-עודף, משהו שנע בין שמרטפות לבין הענקת השכלה מינימלית לתלמידי ישראל. על חינוך אין מה לדבר כי הרי זהו מצרך נדיר במחוזותינו, סוג של מס-שפתיים המשולם כדי להצדיק את המערכת. לעומת זאת, בחינוך הדתי-לאומי, וודאי בחינוך העצמאי, החינוך תופס נתח עצום. מה טיבו של החינוך הזה, ומה תרומתו לחברה - על כך קיים ויכוח שלא יסתיים במהרה. בה בשעה שבזרם הממלכתי כולם מתערבים בתכנים, והבלבול הוא המאפיין את המערכת, בחינוך הממלכתי-דתי והעצמאי, יודעים בדיוק מה רוצים להשיג באמצעות החינוך. מה לעשות שהם מצליחים היטב, ואילו החינוך הממלכתי נותר יתום.
למען מה שהחרדים פירשו כפגיעה באוטונומיה החינוכית שלהם, יצאו מאה אלף אנשים לרחובות להפגנה. מקטן ועד גדול, מתלמיד חכם ועד רבנים נשואי-פנים, כולם יצאו לתמוך בהורים המוכנים לחרף נפשם, ללכת לכלא, ובלבד שלא תיפגע זכותם המלאה להעניק לילדיהם את החינוך שהם חפצים בו ובדרך שהם רואים אותה כנכונה. בג"צ חשב אחרת, ובצדק רב, כי ברגע שמביאים בפניו סוגייה, הוא חייב להחליט על-פי אמות מידה משפטיות. בג"צ אינו יכול לסבול אפליה וגזענות, לכן החלטתו הייתה נכונה. השאלה המרכזית היא, היכן היו רשויות האכיפה הכפופות לממשלה? מדוע לא הוסדר נושא החינוך בעמנואל לפני פסיקת בג"צ? שתי תשובות אפשריות: הפוליטיקאים לא רצו ללכלך את ידיהם, ומאידך-גיסא, סברו רוב הבריות ש"הכל יהיה בסדר". מה לעשות שפעם נוספת טפחה המציאות בפנינו, או יותר נכון החרדים הוכיחו שהם לא מוכנים לזוז מעמדתם כמלוא הנימה.
מלחמתם של החרדים תביא להם עוד ניצחון, על-פי השקפתם, והפסד לחברה הישראלית. הממשלה תתכופף, הח"כים בקואליציה ימלאו את פיהם מים, פה ושם יימצא מישהו שיקטר, אך התוצאה ידועה מראש.
מלחמה על החינוך
יש לקנא בחרדים על דבקותם הבלתי מתפשרת בנושא החינוך. לו החברה הישראלית הלא-חרדית הייתה נלחמת למען החינוך הכללי, מתוך מניעים אידיאולוגיים צרופים, לא היינו מגיעים למערכת חינוך מפוררת, בלתי יציבה, המגדלת דורות של ילדים שאינם מקבלים את המגיע להם. דיבורים יפים, הצהרות בומבסטיות של ראשי מערכת החינוך, מסיבות עיתונאים שבהן לא נאמר כלום מלבד דברי רהב, הבטחות סרק - כל אלה לא יקדמו את מערכת החינוך.
מערכת החינוך הישראלית פסקה מלחנך. מי שמשלה את עצמו שבבתי הספר, במיוחד בתיכונים, עוסקים בחינוך, טועה ומטעה. כל המערכת עסוקה בציונים ובזכאות לבגרות. אין כיום שום אמת-מידה אחרת לבחינת ההצלחה של בית-ספר תיכון זה או אחר זולת מספר הזכאים לתעודת בגרות. שיעורי החינוך מזמן הפכו להיות עוד שיעור שניתן להוסיף וללמד בו מקצוע זה או אחר. מה יותר חשוב מהצלחה בבגרות? חינוך נותיר לאחרים, כמו טלוויזיה על שלל תוכניותיה ה"חינוכיות". אין תלמיד שאינו מעודכן עד הפרט האחרון במה שקרה אתמול או שלשום בתוכניות הריאליטי. אלה המעיינות מהם שותים בצימאון את ערכי החינוך, ולא חלילה מאיזה מורה "עתיק" המנסה לדבר על רעות, אחווה ומיני ערכים כאלה מיושנים.
אודה ולא אבוש: הייתי רוצה לראות מאות אלפי אזרחים המוחים על הידרדרות מערכת החינוך לתהום הנשייה. לא מחאה שיש בה הפרת חוק, ביזיון בית משפט, לא פגיעה בשוטרים וכדומה, אלא מאבק שהמסר שלו יהיה אחד: ממשלה שלא תעמיד את ההשכלה והחינוך במקום הראשון - לא תאריך ימים. בדרך דמוקרטית, נבוא חשבון עם אותם פוליטיקאים שלא מילאו אחר הבטחתם, לא נצביע עבורם, עד שתימצא הממשלה שתיתן לציבור את מה שמגיע לו בדין: השכלה וחינוך מן הטובים שיש. אם החרדים, המהווים אחוז קטן מתוך החברה הישראלית, מסוגלים להשיג את מבוקשם, במאבק שבו האמצעים אינם כשרים, אך המטרה קדושה, הציבור הרחב מסוגל לעשות את המהפך בדרך דמוקרטית, המכבדת את שלטון החוק, את רשויות המדינה, אך שאינה משלימה עם אוזלת היד של קברניטיה בנושא מערכת החינוך.

תאריך:  23/06/2010   |   עודכן:  23/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאפו לחרדים: כך נאבקים על החינוך
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
צייתנות עיוורת אינה מאבק ראוי
אחד העם  |  23/06/10 17:06
 
- אחד העם
צלו רוזנברג   |  23/06/10 17:41
2
לך יש צייתנות עיוורת ופנאטית
חרדי  |  23/06/10 19:51
3
יפה אמרת!!! ל"ת
הניה  |  24/06/10 08:09
4
זכותם של החרדים להמשיך במסורת
אבותם  |  24/06/10 16:23
5
ומה אתה מצפה מהחילוניים ?
חילוני בערך  |  25/06/10 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
הגיעה העת שמדינת ישראל תתערב ביתר רצינות למציאת פתרונות מערכתיים ומסודרים להבטחת חייהם של חובבי רכיבת האופניים
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
מיכל מנין
התמונה של החייל השבוי והמשפחה הכואבת כבר 4 שנים - יום וליל - נוטפת דמעות, כאב וצער    מצטרפים למאבק למען גלעד שליט
אליקים העצני
הם דורשים לקבל שתי מדינות פלשתיניות ולבטל כל העדפה מתקנת לטובת היהודים    אנו, שנתנו ונותנים להם מכל טוב הארץ, לא צריכים לשתוק מול דרישות לא-מוצדקות אלו
אהרון שחר
הגיעה העת להעלות לתודעה הציבורית את שאלת חשבון-הנפש: מהו המחיר שאנו משלמים עבור הקונספציות הנאורות, שרבים גאים בהן, אך הן מעולם לא עמדו לבחירה או למבחן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il