X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה מילים על גזענות ואפליה, שתיקת הבג"צ, שתיקת שס ופעילותה, מול שתיקת מנהלי מוסדות החינוך וגם על תנועת שס ותהלוכותיה
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר הרשות השופטת]

במדינות רבות באירופה הנאורה צצות לאחרונה מפלגות שמשימתן לשמור ולשמר את טוהר מרקם הגזע הראשוני שעליו הושתתה המדינה בראשיתה. לא כולם אוהבים את זה, אך זו המציאות. סוג של חוכמה שלאחר מעשה. כשהקימו העולים מאירופה את מדינת ישראל, הם כנראה רצו למנוע בעיות שכאלו, מסתבר, ולכן הם מראש בנו את הכל על-בסיס האגו המנופח שטיפחו סביבם. המדינה הייתה הם, והם היו המדינה, השאר סוג של עובדים זרים. כיום, כל הסודות הללו כבר גלויים וטחונים עד דק.
כמעט כל משפחה תימנית, מרוקאית, תוניסאית, או אחרת, מאותם שבטים המהווים כיום את רוב הבסיס של מדינת ישראל, תספר לכם כיצד השתמשו וזרקו את סבא שלה - בחקלאות, בחלוקת הנדל"ן המדינתית, כבשר תותחים, כתינוקות שנשדדו באטימות; עיצוב אמונותיו ודעותיו בשרירות, הרכוש שנשדד עם העלייה, ומה לא. גם בהילה של הקמת הארץ לא היה לחם חינם, שטיפת המוח בתחום הזה פועלת עד היום, כאילו מייבשי החולה וטעויותיהם המתבררות חשובים ממיובשי חולות הדרום הצחיחים, כמו באותה מידה ש'תימני כנרת' נשכחו לעומת 'קבוצת כנרת' שגירשו אותם בבושת-פנים מהמושבה שהקימו בעצמם והיו בה הרוב. אפילו במותם לא הורשו המסכנים להיקבר בה. כי גם במיתתם תימנים היו.
'סליחה שבאתי', זו הייתה התחושה בקרב הבאים ארצה, זה כאב לכל מי שראש שחרחר על כתפיו, הפנתרים השחורים, צ'רלי ביטון המחוד"ש, תמ"י, תימנים אנונימיים, מרוקאים עצבניים, כולם. תחילה ההנחלה האכזרית והאגואיסטית הזו נלחשה בתור לחלוקת החיים של מפא"י. אחר-כך מחזיקי הפנקס האדום כבר צפו בבושה הזו בכיף. תשאלו את סאלח שבתי.
חוץ ממהומות והרבה מלל הייתה רק אחת שהצליחה לעשות משהו בעניין. היא לא ניסתה לשנות את הכל, גם לא בטוח שיש לה סיכוי, שכן 'תקופת ההגמוניה של מפא"י' הייתה מגילת היסוד למקימי המדינה ולכל ממשיכי דרכם מימין ומשמאל. תחילה עשה זאת דוד בן-גוריון הנמרץ וחבורתו, אחר-כך המשיך המועדון מעצמו בשיטת 'חבר מביא חבר', וזו עובדה: כמה נשיאים אתם מכירים שאינם נמנים על המשפחות האשכנזיות ההם (9 נשיאים, 2 ספרדים) וכמה ראשי ממשלות (12, מהם, 0 ספרדים), כמה נשיאי בית משפט (מתוך 9 - 0 ספרדים), כמה 'עליונים' (14 שופטים בבג"צ, 1 ספרדים), רמטכ"לים (19, 6 ספרדים), אלופים בצה"ל (21 קצינים בדרגת אלוף, מתוכם 6 ספרדים), כמה נשיאי אוניברסיטות (מתוך 8 - 0 ספרדים) וכמה עורכים או שדרנים בכירים, כלום. אפס. זירו. הקליקה סגורה.
אין גם טעם לנפנף באיזה עלה תאנה שתמצאו לרפואה. כי האמת ברורה. אם חברי הבג"צ או מבקר המדינה לא היו מהמועדון ההוא, עם מעט מצפון וכנות הם כבר מזמן היו חוקרים כיצד נעשה עוול במדינה המתיימרת להיות מתוקנת. כי מדובר בעיוות מושחת בקנה מידה לאומי והיסטורי שנעשה על-ידי בעלי אמצעים וכוח, בלא לתת אפילו את ההזדמנות לצד שכנגד, שהוא לא פחות מוכשר ויעיל. ראו ערך יצחק תשובה, לב לבייב, קובי מימון, חיים סבן, אברהם ננקשווילי, אליהו, קרסו, ושאר חבריהם, שניצלו את העובדה שאת צבע הכסף לא ניתן למשש, רק את הגודל.
העיוות המכוון והאנוכי הזה הוביל לשני מעמדות במדינה - אזרחים סוג א' וסוג ב'. העולה המצוי היה צריך להתחיל לבנות את חייו מאפס, ללא רכושו, כבודו, אמונתו וערכיו שנגזלו ממנו. כדי להתמודד, הוא היה חייב לעשות זאת בזירה האכזרית שהותירו לו האליטות הנכבדות. רק תנועה אחת ניסתה לשנות יותר ממשהו בעניין וגם הצליחה - תנועת שס. וכאמור לא בחלק הציבורי–מדיני, אלא במגזר הערכי והרוחני. תפקידה של התנועה בראשות מקימה, מרן הגר"ע יוסף שליט"א, היה לתת את ההזדמנות ואת הכלים לכל בניהם של אותם עולים, באמצעות שוויון הזדמנויות בחינוך, בערכים ובאמונה. התנועה שהורכבה מרבבות נפגעי שיטת מפא"י עשתה הכל כדי להשיב להם בחזרה את כבודם האבוד ואת ביטחונם העצמי, את תורתם ואישיותם, כדי להחזיר עטרה ליושנה ולהשימם כשווים בני שווים בזירת החיים שנגזלה מהם. וזה נעשה באמצעות מוסדות חינוך מעולים לכל גיל ולכל שכבה, כל מי שרק בא אל המעיין גמע ממנו וחי.
לצד ההערכה המקצועית, לוותה תנועת שס מיום הקמתה בשנאה מטורפת, בני נהנתני-שיטת מפא"י ונכדיהם לא יכלו לעכל ולראות כיצד נשמטת הקופה מידיהם. הם עשו הכל כדי לכבול, תרתי משמע, את ידיהם של אנשי שס, וכאמור, לא בתום לב. צרכני התקשורת הכללית, שמולעטים תדיר באותה התנכלות עיוורת, יודעים שמה שלא עשתה התנועה המהפכנית הזו, היה הדבר לצנינים: כשזעקנו נגד האפליה ומדיניותה, הרי הוצאנו את השד העדתי מהבקבוק, וכששתקנו וניסינו בעדינות ובשקט לפתור את הבעיות, התעורר סביבנו מחול-שדים, "למה אתם שותקים?", הרי בשביל זה קמתם, הם זעקו. השד יודע למה.
אז אתם שם בתקשורת ובכל מקום שנותנים לכם הזדמנות להלעיט, אל תטיפו לנו על גזענות, לא נגד הבעד ולא בעד הנגד. די, נמאסתם. שבו ואיכלו את השלל שהשגתם עד היום ותנו לנו לעשות את שלנו כמו שאנו יודעים לעשות. גם אל תעשו בשבילנו את העבודה. בטח אתם יודעים את הפתגם הרוסי: לחם בחינם יש רק במלכודת.

תאריך:  24/06/2010   |   עודכן:  25/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתיקת הבג"צ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כ ס"ט אני בז ל'שכנזים
zoomarch  |  25/06/10 17:18
2
התחמקות מטענות ענייניות
אםרת שדר  |  26/06/10 01:22
 
- תגובה מעולה, אך משהו קטן
zoomarch  |  26/06/10 14:26
3
בושה לבג"ץ וחרפה לתשקורת!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  26/06/10 06:03
4
מעולה. תשובה נכונה בהחלט
נאיט  |  27/06/10 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
על הציבור להתפכח ולהבין כי ב"שידור הציבורי" מעלימים מהאזרח מידע חדשותי ועובדתי חשוב. במקום זאת מייצרים כותרות וחדשות, ומאכילים את אותו אזרח בלוקשים ובשקרים    על קברניטי "השידור הציבורי" להבין כי במדינת ישראל לא יקבלו התנהלות בסגנון הבולשביזם של בריה"מ ועיתון "פראבדה"
נפתלי רז
לרוב ממשלות ישראל היו כוחות משיכה ופיתוי גדולים, שגרמו לציבורים רבים במדינה לאמץ דעות של אותן הממשלות    ממשלת נתניהו-ליברמן-ברק עושה גם זאת במימדים גדולים יותר, גרועים יותר, מסוכנים יותר    התוצאה: ציבורים גדלים והולכים במדינה מאמצים את הדעות הלאומניות של ממשלה זו
נחמיה תנא
יתרונם הגדול של אנשי המחקר המכובדים הוא, שאין הם צריכים להוכיח את אמיתות קביעותיהם. איש לא יטרח לסתור אותן, לא הנמצאים ברשימה ובוודאי לא אלו שאינם    פסטיבל רודף פסטיבל
קרוליין וייס
עם בוא הקיץ - מבחר טיפים לכביסת ושמירה על בגדי ים
זכי שלום
לעיתים הממשל בוחר לעמעם את המחלוקות ולהנמיך את הפרופיל שלהן. לעיתים הוא בוחר להבליטן    ממשל אובמה בחר בדרך-כלל באפשרות השנייה, זו המדגישה את חילוקי הדעות ומעניקה להם בולטות תקשורתית רבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il