X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפורנוגרפיה השתלטה מזמן על סוגיית החייל הישראלי החטוף איש כבר אינו מבחין בין הזכות של משפחתו לדרוש את שחרורו לבין החובה של מקבלי ההחלטות לסרב לדרישה זו והעיתונים? מישהו זוכר שהם אמורים להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
"זכותה וחובתה המלאה של משפחת שליט להיפגש עם כל מקבלי ההחלטות ולנסות לשכנע אותם לקדם עסקה לשחרור גלעד. כל קמפיין שהמשפחה משיקה, כל הפגנה וכל עצרת תמיכה, צריכים להתקבל על-ידי הציבור באמפתיה ובחרדת קודש. כל זה אינו סותר את העובדה שבמקביל לאמפתיה שמקבלי ההחלטות צריכים להעניק למשפחת שליט - עליהם לסרב לדרישה שמסכנת את ביטחון ישראל"

כן, אני יודע, יש משהו מאוד סר טעם בכותרת וולגארית כזאת. אבל כנראה שאין מה לעשות, הפורנוגרפיה השתלטה כבר מזמן על כל סוגיית החייל הישראלי החטוף גלעד שליט.
אין אופן אחר שבו ניתן לכנות את הקמפיין המביך שמרוח על כותרות העיתונים של הימים האחרונים - "כולם קושרים סרט צהוב עד שגלעד יחזור". קמפיין מתוזמר היטב לקראת הצעדה של משפחת שליט ממצפה הילה לירושלים אשר נועד להפעיל לחץ מסיבי ממש לא מתון על מקבלי ההחלטות על-מנת שיקבלו החלטה מהירה על עסקה לשחרורו.
ואם תשאלו למה מביך? הרי אין ישראלי שלא רוצה ששליט שנמצא כבר ארבע שנים במרתף ברצועת עזה ישוב לביתו (טוב, אולי יש כמה ישראלים תושבי מזרח ירושלים שדווקא מרוצים מהמצב) - התשובה היא אחת: שוב העיתונים מפספסים את תפקידם כמבקרי ההחלטות ופועלים כלוביסטים.
לאיש אין אפילו טענה אחת כלפי משפחת שליט. כל אב ואם שבנם שרוי במצוקה צריכים וגם יעשו כל מה שביכולתם על-מנת להביא לפתרון הבעיה של הבן. זכותה וחובתה המלאה של משפחת שליט להיפגש עם כל מקבלי ההחלטות ולנסות לשכנע אותם לקדם עסקה לשחרור גלעד. כל קמפיין שהמשפחה משיקה, כל הפגנה וכל עצרת תמיכה, צריכים להתקבל על-ידי הציבור באמפתיה ובחרדת קודש.
כל זה אינו סותר את העובדה שבמקביל לאמפתיה שמקבלי ההחלטות צריכים להעניק למשפחת שליט - עליהם לסרב לדרישתם שמסכנת את ביטחון ישראל. נכון, זה מאוד לא נוח ולא נראה או מצטלם טוב, אבל זאת בדיוק הסיבה שבגללה ישנה קבוצה קטנה של מקבלי החלטות עבור כל אזרחי המדינה. רוב האזרחים מעדיפים שלא יצטרכו להתמודד עם שאלות כבדות משקל שכאלה שחיים ומוות שזורים בהן באופן כל כך מפותל ומסובך.

לחץ רגשי ממניעים אידיאולוגיים ופיננסיים

העיתונים שהציפו את עניינו של שליט מעל פני סדר היום הציבורי אינם נוגעים כלל בשאלת המהות הנוקבת שבה תלויה הסכמת ישראל לעסקה לשחרורו. הם פונים אך ורק אל בלוטות הרגש של קוראיהם. מישהו זוכר את הכינוי "כלב השמירה של הדמוקרטיה"? ומה עם "זכות הציבור לדעת" את כל ההשלכות של עסקת חילופי אסירים שעלולה לעלות לישראל באובדן הרתעה ובפיגועי דמים רבים?
אני משער שעורכי העיתונים זוכרים את העקרונות היסודיים הללו אבל בוחרים באופן מודע להשתמש לרעה בכוחם על-מנת להפעיל לחץ על הממשלה. הלחץ הזה עבד בעבר ועלול לפעול גם הפעם.
יכול להיות שהייתי אפילו אופטימי מדי בהנחה שמניעים אידיאולוגיים-רגשיים עומדים מאחורי מסע הפרסום בעיתונות הישראלית. לא ניתן להשתחרר מהתחושה שמדובר בניצול ציני של המו"לים על-מנת למכור עוד כמה גיליונות של העיתונים שלהם. אולי רמז לכך ניתן למצוא בעובדה שמבין שלושת העיתונים הגדולים - רק החינמון ישראל היום לא הייתה התייחסות רחבת היקף בעמוד הראשון לקמפיין לשחרור שליט. זאת פורנוגרפיה, ידידי. ופורנוגרפיה מוכרת.
באמצע אחת מתוכניות כוכב נולד השבוע הפסיק המנחה צביקה הדר את התחרות והתייחס לצעדה שמתכננת משפחת שליט. אומנם מדובר בהתייחסות שנובעת מהתפישה העצמית של הפקת התוכנית כמדורת השבט הישראלית שאינה יכולה להתעלם מהנושאים שמעסיקים את הציבוריות בישראל (כמו שהיה גם לאחר ההשתלטות על המשט הטורקי). מה שמטריד היא ההבנה כמה עמוק חלחלה ההתייחסות הרדודה הזאת לעניין החייל החטוף.
כן, הקמפיין הצליח מעל ומעבר. כולם רוצים את החייל החטוף בבית, גם כל מקבלי ההחלטות שנושאים על כתפיהם את הצורך לסרב לבקשת המשפחה. החשש הגדול הוא שלנוכח מתקפת הרגש הגדולה הזאת לא יעמדו להם כוחותיהם. וכאשר אבדנו - אבדנו.

תאריך:  25/06/2010   |   עודכן:  25/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רואים סרט כחול למען גלעד
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
לא מסכים
פנחס  |  25/06/10 00:29
2
סוף כל סוף עיתונאי אמיץ !
עו"ד נבון קצב   |  25/06/10 00:31
 
- מסכים איתך
ארקזה  |  26/06/10 04:12
3
שאיפתכם - להיות:'ישראל היום'
לאיציק וולף ויצחק  |  25/06/10 02:53
 
- טמטום
נדיה  |  25/06/10 05:59
 
- תגובתך - שיא של טיפשות ! ל"ת
לנדיה חסרת ההבנה  |  25/06/10 15:03
4
מסכים עם כל מילה  ל"ת
יוסיP  |  25/06/10 06:39
5
כרגיל יש פתרון פשוט לנושא
צועד בבטחה  |  25/06/10 10:20
 
- השלמות שפוספסו
צועד בבטחה  |  25/06/10 11:27
6
אכן התקשורת הגזימה ל"ת
צבי גלברד  |  25/06/10 10:28
7
זה מה שהחמסניקים רוצים: לחולל
ווכחנות בתוכנו !  |  25/06/10 11:08
8
דמגוגית התעלמות מהמחיר
צודק ונבון  |  26/06/10 01:47
9
התשקורת והשמאל הקיצון כופים על
קורןנאוה טבריה  |  26/06/10 04:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב משה שפיר
כמה מילים על גזענות ואפליה, שתיקת הבג"צ, שתיקת שס ופעילותה, מול שתיקת מנהלי מוסדות החינוך    וגם על תנועת שס ותהלוכותיה
אריה פרי
על הציבור להתפכח ולהבין כי ב"שידור הציבורי" מעלימים מהאזרח מידע חדשותי ועובדתי חשוב. במקום זאת מייצרים כותרות וחדשות, ומאכילים את אותו אזרח בלוקשים ובשקרים    על קברניטי "השידור הציבורי" להבין כי במדינת ישראל לא יקבלו התנהלות בסגנון הבולשביזם של בריה"מ ועיתון "פראבדה"
נפתלי רז
לרוב ממשלות ישראל היו כוחות משיכה ופיתוי גדולים, שגרמו לציבורים רבים במדינה לאמץ דעות של אותן הממשלות    ממשלת נתניהו-ליברמן-ברק עושה גם זאת במימדים גדולים יותר, גרועים יותר, מסוכנים יותר    התוצאה: ציבורים גדלים והולכים במדינה מאמצים את הדעות הלאומניות של ממשלה זו
נחמיה תנא
יתרונם הגדול של אנשי המחקר המכובדים הוא, שאין הם צריכים להוכיח את אמיתות קביעותיהם. איש לא יטרח לסתור אותן, לא הנמצאים ברשימה ובוודאי לא אלו שאינם    פסטיבל רודף פסטיבל
קרוליין וייס
עם בוא הקיץ - מבחר טיפים לכביסת ושמירה על בגדי ים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il