X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקרה של תאונה מאטה החברה אוטובוסים שחלפו על פני מקום התאונה ומעכבת נוסעים כדי לרצות נוסעים אחרים ולחסוך מעצמה קיטורים מצד נוסעים מתבכיינים
▪  ▪  ▪
מערכת זו, יותר מאשר להאיץ את מהירותם של אוטובוסים איטיים מאטה את המהירים

מערכת הד-ווייס (HEADWAYS) בה משתמשת חברת קווים אומנם מפחיתה את גודש האוטובוסים, מפזרת את הנטל בין הנהגים וחוסכת הוצאות לחברה, אך לא בהכרח משפרת את השירות לנוסע, ואולי אף להפך.
נסביר: הנוסע באוטובוס מעוניין להגיע מהר ככל האפשר ליעדו. מערכת זו, יותר מאשר להאיץ את מהירותם של אוטובוסים איטיים מאטה את המהירים. השיקול הכספי ברור: ניסע לאט וכך יהיו לנו יותר נוסעים. מה שלא מבינים מנהלי חברות האוטובוסים הוא שככל שהשירות איטי יותר כך פוחתת מידת שביעות הרצון אצל הלקוחות.
דוגמה ברורה לכך ניתן למצוא באיסוף הנוסעים. שלא כמו בחלק ממדינות המערב, קורה לא אחת שאוטובוס עוצר בתחנה, אוסף נוסעים וכאשר הנוסעים עולים כבר הוא אינו מתחיל בנסיעה לפני שאחרוני הנוסעים העבירו את כרטיסיהם. ברווח הזמן הזה מגיעים לתחנה נוסעים חדשים שמבקשים לעלות לאוטובוס, והנהג במקום להמשיך בנסיעתו מעלה אותם ולפעמים גם נוסעים שבאים אחריהם. באופן זה הוא מעכב את הנסיעה וגם גורם להידחסותם באוטובוס של נוסעים רבים כמו בקופסת סרדינים.
שירות טוב לנוסע פירושו להביא אותו אל היעד בצורה מהירה וללא עכבות. על הנסיעה להיות מהירה באופן התואם את החוק ואינו מסכן את הנוסע בשאיפה שכל עצירה בתחנה תהיה קצרה ככל שניתן. תרבות נהיגה שכזו משפיעה לטובה לא רק על הנוסעים אלא על זרימת התנועה של שאר הנהגים בכבישים.
עיכוב לא מוצדק
במקרה של תאונה, מאטה מערכת הד-ווייס את האוטובוסים שהספיקו לחלוף לפני התאונה, כדי שיקלטו את הנוסעים שמיועדים לחכות לאוטובוסים המתעכבים. עיכוב זה, שלכאורה בא להטיב עם אלה שעתידים להתעכב ולחסוך מהנהגים צעקות בנוסח "למה איחרת?!", אינו מוצדק ואולי אף לא חוקי. במצב רגיל אסור לאוטובוס לאחר להגיע לתחנה. לא כן במצב של תאונה או פקק. התרבות הצרכנית הקלוקלת הגורמת לחלק מהנוסעים להטיל את האחריות לאיחור על הנהג פוגעת בתדמית החברה. אולם שיפור התדמית, אסור שייעשה על חשבונם של נוסעים אחרים.
הודאתה של קווים בכך שהיא מעכבת במתכוון נוסעים מעלה סוגייה חדשה אותה צריך המאסדר (משרד התחבורה) לברר. ייתכן שגם חברות תחבורה ציבורית נוספות עושות שימוש במערכת זו ומעכבות את נוסעיהן.
על הנוסע להכיר בכך שייתכנו עיכובים בלתי צפויים. אין שום הצדקה לפגוע בנוסעים אחרים כדי לרצות אחרים. אי התערבות בנושא מצד המאסדר צריכה בהכרח להביא להתערבות מצד המחוקק.

תאריך:  26/06/2010   |   עודכן:  27/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קווים מודה בעיכוב נוסעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מיניפולטיבית...
מיץמן  |  26/06/10 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
השר שטייניץ: ההחלטות על שליט לא תתקבלנה ברחוב!    נשמע טוב, הבעיה היא, מר שטייניץ, שאזרחי ישראל אינם חשים באיזושהי אחריות ממלכתית מצד ממשלת ישראל, בכל תחום שהוא
יפעת גדות
רבים מאיתנו לא סובלים מאנורקסיה או מבולימיה ובכל זאת אנחנו "אכלנים רגשיים"    המעבר לאכילה מודעת דורש ויתור על הצורך בשליטה ונטישת ההימנעות, תוך יצירת יכולת פנימית עמוקה להבין את מקורות האכילה הרגשית ובהדרגה לשחרר אותם
מרדכי קידר
בימים הקרובים צפוי פרק ב' בסדרת המשטים, עת יגיע אל מול חופי עזה משט של ספינה או שתיים מלבנון, שעל אחת מהן נשים רבות. גם חיזבאללה רוכב על הגל הטורקי
דני בן-ישי
עליית הלגיטימיות של "הלאום הפלשתיני" בתודעת הישראלי, התאפשרה בחסות היחלשות התודעה הלאומית היהודית    מי שאינו תופס את גדולת העם העתיק יוצר ספר הספרים, לא יתקשה לכבד כל כך את תביעותיו של ה"לאום" הצעיר, מוליד הטרור הבינלאומי
איציק סיבוש
יכולתי לפרוס מלוא היריעה את יכולותיו ואת ניסיונו של יוני כמפקד ועל אימון הפרט שנתן לי תרתי משמע    רציתי לספר משהו אחר, לחלוטין לא צבאי, לגמרי אנושי, מערבון ללא יריות, ומי שמחפש אקשן, מוטב שיקום עכשיו וילך להצגה יומית אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il