X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום שהולך הרגל יוכל לחצות אותו בהשקט ובבטחה, הוא יהיה נתון לחסדיו של נהג שאצה לו הדרך
▪  ▪  ▪
סכנת נפשות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
סכנה ושמה מעבר-חציה
ראובן לייב
רק בישראל הוא מוזנח עד אימה והופך לאיפכא מסתברא: הנהג לא נותן בו זכות-קדימה להולך הרגל ולא נענש כראוי כשהוא פוגע בו
לרשימה המלאה

ההפקרות על כבישי ישראל חוגגת. לנהג המצוי הרי אצה הדרך, ועל כן הוא יטוס בה במהירות מופרזת, ימשיך ללחוץ על דוושת הגז גם ברמזור אדום, יחתוך בפראות את המכונית שלפניו, וגם לא יהסס לפגוע בהולך הרגל (מיהו בכלל?), שבסך-הכל יבקש לחצות לתומו את הכביש באור ירוק.
הסטטיסטיקה המצמררת יודעת להעיד כי שליש מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים בארץ הם עוברי-אורח. כ-40 אחוז מתוכם מוצאים את מותם במעבר החציה עצמו: זה שנועד להבטיח להם מעבר בטוח אל צידו השני של הכביש ושתחת זאת הופך עבורם למלכודת-מוות.
החוק מחייב, אומנם, כל נהג להאט את רכבו לפני מעבר החציה, אלא שהנהג הישראלי המצוי מצפצף עליו צפצוף אחד ארוך. אחרי ככלות הכל יש לו סדר-עדיפויות משלו, ובסדר הזה קודם כל הוא ורק אחר-כך, אם בכלל, הולך הרגל.
קודש הקודשים
אבל מה לנו כי נלין על הנהג המצוי, כאשר ערכו של מעבר החציה, כמוקד בטיחותי, שווה בעיני הרשויות המוסמכות עצמן כקליפת השום? הפסים המטושטשים והדהויים בו אינם זוכים להתייחסותן והן גם אינן דואגות לתמרורי-אזהרה הולמים בחזיתו. הרמזור הירוק, המאפשר חציה, בדרך-כלל קצר מדי ומלבד להולך הרגל הוא מיועד, משום מה, גם לנהג עצמו. ובתחרות בין השניים תהיה, כמובן, ידו של הנהג על העליונה.
בכל מדינה נאורה לא יעז נהג מקומי ללחוץ על דוושת הגז בטרם שהולך הרגל סיים את חציית הכביש במעבר החציה. זאת ועוד: הוא ימתין, בסבלנות, למן הרגע שבו הולך הרגל רק ינסה להציג את כף-רגלו מן המדרכה לעבר המעבר. בשווייץ, למשל, שבה מעבר החציה הוא מאז ומתמיד נכס צאן ברזל, יודע כל נהג מצוי כי פגיעה כלשהי, חלילה, בהולך הרגל - תעלה לו ביוקר והוא ייענש עליה בכל חומרת הדין, כשאת הנדרס הוא עלול יהיה לפרנס כל ימי חייו. יתר על כן: הנהג השוווייצרי, ג'נטלמן לדוגמה, יאפשר להולך הרגל לחצות את הכביש גם שלא במעבר-חציה!
לא בישראל, שבה העונש המוטל על נהג דורס הוא חוכא ואטלולא, ושבה ייאלץ הנדרס לעבור שבעה מדורי גיהנום עד שיזכה, אם בכלל, לפיצוי הראוי לו.

תאריך:  02/07/2010   |   עודכן:  02/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
כמה הוא "כל מחיר"? האם כל מחיר הוא גלעד שליט תמורת 1,000 מחבלים מרצחים, או שמא 'כל מחיר' הוא גלעד תמורת 318 נרצחים פוטנציאלים ישראלים    אהרון רול דן בשאלת המחיר ומביא סקירה על המשתתפים בצעדה הלא-לגיטימית למען החייל השבוי
אריה יואלי
לעתים מתרחש פשע אבל ידי השלטון כבולות והוא אינו יכול לטפל בו. במקרים כאלה מותר ואפילו חובה על האזרח הקטן לקחת את החוק לידיים ולמנוע את הפשע    מעט לפרשת פנחס
יעקב בצלאל חרר
ביקשתי להכניס את ילדיי לתלמוד תורה במודיעין-עילית ונדרשתי לכתוב היכן נולדו הוריי. יש לי חלום שילדיי יחיו בחברה שבה הם לא יישפטו על-פי צבע עורם ומוצאם
מאיר אביטן
תנועת שס, הדוגלת ב"החזרת עטרה ליושנה", בנתה עולם של 'בני תורה' שעומד בניגוד לעולמם של חכמי צפון אפריקה בני הדור הקודם. אלה היו אמונים על שילוב עמוק של תורה ומלאכה, על אהבה למדינה, ועל יכולת הכלה של אתגרי המודרנה
יוסי צור
מכתב מאב שכול לנועם, אביבה והילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il