X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו מעניקים משמעות רק למה שתואם לזיכרון הרגשי הייחודי והלא מודע שלנו ולאו-דווקא לדברים החשובים באמת הזיכרון הרגשי מוטמע בנו כדרכי הישרדות בלתי מודעות שלאו-דווקא טובות לנו במבחינה אובייקטיבית המשמעות היא ההישרדות
▪  ▪  ▪

המערכת הרגשית היא המערכת הלא מודעת רבת עוצמה. המערכת הלא מודעת היא המערכת האחראית על תפקודים נפשיים וגופניים נרחבים. המערכת הזו היא המערכת ההישרדותית שלנו. היא מנתבת אותנו באמצעות רגשותינו לפעול על-פי הזיכרון הרגשי המוטמע בנו כדרכי הישרדות בלתי מודעות שלאו-דווקא טובות לנו מבחינה אובייקטיבית. תגובותינו הרגשיות אינן מקריות.
היכולת שלנו להעריך ולהעניק משמעות היא יכולת רגשית. אנו מעריכים דברים בהתאם להתאמתם לזיכרון הרגשי הלא מודע שלנו ולא לפי חשיבותם האובייקטיבית. לדוגמא:
  • אנשים משתי קצוות הקשת הפוליטית תופסים ומעריכים בצורה מנוגדת את אותן עובדות אובייקטיביות. הם אינם יכולים כלל להעריך או להעניק משמעות לטיעונים המנוגדים לאידיאולוגיה המוטמעת בהם. טיעונים אלו נתפסים על-ידם כטפלים גם אם זה לא נכון מבחינה אובייקטיבית.
  • מה חשוב יותר כאשר רוכשים דירה? הקרבה לעבודה? הקרבה למשפחה? גודל הדירה? המיקום? גינה? רמת השירותים המוניציפאליים? מדוע כל אחד מאתנו מעריך בצורה שונה את כל אחד מהשיקולים? מדוע למישהו חשוב להיות ליד משפחתו ומישהו אחר יעדיף להתרחק מהם? התשובה טמונה בעולמנו הרגשי הייחודי.
  • התאהבות היא הדוגמה הבולטת ביותר. אנו לא מתאהבים בהכרח באדם היפה, החכם או הנחמד ביותר. רגשותינו מנתבים אותנו לרצות בקרבתו של אדם שתכונותיו מתאימות לזיכרון הרגשי הלא מודע שמוטמע בנו. התאהבות אינה מקרית!
  • אנשים אנטי סוציאליים הם אנשים חסרי מצפון שמסוגלים לפגוע באחרים ולעבור על החוק. אנשים אלו לא הטמיעו זיכרון רגשי חיובי כגון ערכים, אמפטיה ודאגה לזולת. גם אם ננסה להסביר להם את חשיבותה של ההתנהגות הערכית החיובית הם לא יבינו אותנו ויתייחסו לטיעונים שלנו כטפלים למרות שהם בהחלט לא כאלה.
הזיכרון הרגשי שלנו מוטמע כדרכי הישרדות בלתי מודעות. הוא נטמע ברובו בתקופת הילדות, בעיקר בתקופת הינקות. קלטנו אותו מסביבתנו ובעיקר מהדמויות עימן היה לנו קשר רגשי עמוק, בד"כ ההורים. לא שלטנו על תוכנו של הזיכרון הרגשי שהוטמע בנו, אך הוא שולט על חיינו ומנתב אותנו גם בבגרותנו.
חשוב להדגיש שלמרות שהזיכרון הרגשי מוטמע בנו כדרכי הישרדות בלתי מודעות, הוא לא בהכרח חיובי ואופטימלי. בתחום בהם הטמענו זיכרון רגשי בעייתי וכאוב רגשותינו יכשילו אותנו שוב ושוב. למשל:
  • אנשים בעלי זיכרון רגשי כאוב שחשים חרדה של ממש מדחייה ונטישה, ומנותבים על-ידי רגשותיהם לנהוג בצורה חברתית אובססיבית וחרדתית שגורמת להם להיתקל פעם אחר פעם ביחס חברתי מסויג שמכאיב להם.
  • אדם שספג מהוריו זלזול בילדותו ובבגרותו הוא חש חוסר ביטחון עצמי קיצוני. בכל פעם שהוא מנסה להתחיל לעבוד הוא נתקף בחרדות וברגשות כאובים שמכשילים אותו שוב ושוב.
בתחומים בהם מוטמע בנו זיכרון רגשי כאוב ובעייתי נעריך דברים בצורה מוטעית. למשל:
  • אשה בעלת זיכרון רגשי זוגי ומשפחתי בעייתי שלא מסוגלת להעריך בני זוג יציבים בעלי יכולת זוגית. היא לא יכולה להאמין בכך והיא חוזרת שוב ושוב למערכות יחסים בעייתיים עם בני זוג חסרי יכולת זוגית.
  • אנשים שספגו מהוריהם זלזול והשפלה, שחשים דחויים לא יכולים להאמין בכך שהם שווים וראויים להערכה.
האמונות שלנו הם תוצר של הזיכרון הרגשי שמוטמע בנו. הן קיימות גם בתחומים שגרתיים ויומיומיים. למשל: אשה שמוטמע בה צורך רגשי עמוק ואובססיבי לנקות. היא מנקה בצורה מוגזמת ומקדישה לכך אנרגיה רבה. אם היא לא תנקה היא תיתקף בחרדות (תגובות רגשיות) שינתבו אותה לחזור לפעילות שמוטמעת בה "כצורך הישרדותי רגשי" למרות שהיא אינה כזאת.
האם "דרכי ההישרדות" הרגשיות יצילו אותנו? התשובה היא לא. דרכי ההישרדות הרגשיות יכולות להיות מועילות, שגרתיות או מזיקות. נתמיד בהן היות והן מוטמעות בעולמינו הרגשי הלא מודע.
כולנו בני תמותה. גם דרכי ההישרדות הלא מודעות המוטמעות בנו כ"זיכרון רגשי" לא יצילו אותנו. משמעות היא הישרדות. כלומר, דרכי ההישרדות הרגשיות הן לא באמת בעלות משמעות. לכן, אמר החכם באדם: "הכל הבל הבלים..."

קרן אלמוג היא חוקרת של המערכת הרגשית ומחברת הספר "העוצמה הרגשית".
אתם מוזמנים לקרוא עוד באתר הספר:
www.emotional-power.com
תאריך:  02/07/2010   |   עודכן:  03/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהי משמעות החיים?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
4000 שנות תרבות יהודית לא תרמו ל"ת
לך דבר ונעלמו לך   |  3/07/10 08:42
2
התלהבת מצרוף המילים כפזמון
המנטרה- והזכרון  |  3/07/10 09:50
3
מעניין והגיוני אך טעון הוכחה ל"ת
אלישמע  |  3/07/10 10:12
4
אהבתי. מאמר יפה!  ל"ת
גיא46  |  3/07/10 10:23
5
בפוליטיקה יש להבחין בין דיעה מ
קורןנאוה טבריה  |  3/07/10 11:18
6
מעניין ומעורר מחשבה ל"ת
מישהי  |  3/07/10 11:44
7
נכון אך טריוויאלי ואינו מחדש..
יואב007  |  8/07/10 01:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
כל אימת שתקרה לאנשיו של ח'אלד משעל ההזדמנות המתאימה, הם ינסו לחטוף חייל של צה"ל כדי להפכו ל"קלף מיקוח" במשא-ומתן עם ישראל
קיריל הדר
ללא צל של ספק, הישראלים באמת ובתמים רצו להיפרד מהפלשתינים והיו מוכנים לוותר על אדמה טריטוריאלית בשל כך    הדבר כמובן לא היה מתוך רצון לשלום ויציבות מזרח תיכונית, כי אם למען הפסקת ההתנגדות האלימה הפלשתינית
גבריאל בן-עמי
בילדותה של אמי במרוקו, נהגו השכנים המוסלמים לצעוק באוזני היהודים "לכו לפלשתינה"    היום קוראים המוסלמים לאמי הישראלית "ללכת מפלשתינה"
מרדכי קידר
חשיפת רוצחיו של נהג המונית יפים וינשטיין מלמדת כי הם נמנים על חסידי השיח' נאזם אבו-סלים, ראש קבוצה ג'יהאדיסטית שלעומתה נשמעים החמאס והפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מתונים
נחמן פביאן
תחנתו הראשונה במסעו של בשאר אסד בדרום אמריקה היא ונצואלה של הוגו צ'אבז, שבעודו מחזיק ברזרבות של מיליארדי דולרים הציע לאורחו סיוע בשיווק שמן זית סורי בצרכניות הממשלתיות בארצו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il