X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מארגני המשטים התחרטו? [פלאש 90/AP]
רשת אל-ג'זירה שלמעשה דבררה ויחצנה את המשט המתוכנן מלבנון של הספינות "מרים" ו"נאג'י עלי", לפתע נאלמה דום
▪  ▪  ▪

ישראל הצליחה באמצעות פעילות מדינית נכונה לעכב בינתיים את הגעתם לאזור של המשטים מאירן ומלבנון. ארגון החמאס ממשיך במאמציו לארגן הפלגת משטים נוספים לעבר עזה והודיע כי המשט מלבנון ייצא לדרך בתוך שבועיים. אסטרטגיה ישראלית נכונה עשויה להביא לעצירת תופעת המשטים.
ראוי שחברי שתי הוועדות, הצבאית והאזרחית העסוקות בחקירת אירועי המשט וההשתלטות על הספינה הטורקית "מרמרה" ישימו לב היטב למה שקורה מבחינת משטי "הסיוע ההומניטרי" שהיו מתוכננים להגיע לחופי עזה.
הנושא כמעט ונעלם מסדר היום של אמצעי התקשורת השונים... רשת אל-ג'זירה שלמעשה דבררה ויחצנה את המשט המתוכנן מלבנון של הספינות "מרים" ו "נאג'י עלי", לפתע נאלמה דום.
למרות שהבטיחו לנו, בהודעות שונות לאמצעי התקשורת, לפחות עוד עשרים משטים שיגיעו לאזור בגלים עד חודש אוקטובר.
מה קרה? האם מארגני המשטים התחרטו?
התשובה היא לא.
הפעילות הדיפלומטית הישראלית האינטנסיבית ברחבי העולם הצליחה לעכב בינתיים את הפלגת המשט של ארגון "הסהר האדום" מאירן ואת הפלגת המשט מלבנון. על ממשלת לבנון הופעלו לחצים מצד ארצות הברית ומדינות אירופה שלא לאפשר למשט לצאת לדרך... ממשלת לבנון נכנעה ללחצים והודיעה למארגני המשט כי על-פי החוק אסור להם להפליג לעבר חופי ישראל שנחשבת למדינת אויב.
המארגנים תכננו להפליג בספינות מלבנון לעבר אחד הנמלים בקפריסין ומשם לצאת לרצועת עזה אך שלטונות קפריסין סירבו לאשר את עגינת הספינות בשום נמל קפריסאי.
כך נתקע המשט הלבנוני.
ומה קרה למשט האירני? גם המשט הזה נתקע. מצרים סירבה לאשר את מעבר הספינות האירניות דרך תעלת סואץ. גם הסירוב המצרי היה פרי עבודה דיפלומטית ישראלית. העבודה הדיפלומטית הנכונה של ישראל הצליחה בינתיים והדבר צריך לעורר את השאלה האם ישראל הייתה יכולה לעכב או אפילו לבטל את הפלגתה של הספינה הטורקית "מרמרה" באמצעות פעילות דיפלומטית נבונה מבעוד מועד. נושא זה בודאי ייבדק וייחקר בוועדת טירקל.
עם זאת, פעולת ההשתלטות הישראלית על הספינה הטורקית "מרמרה" על כל מגרעותיה וחסרונותיה המחישה לחמאס ולתומכיו מארגני המשטים, את הנחישות הישראלית למנוע פתיחת מעבר ימי לרצועה שעלול לשמש נתיב להברחת טילים ואמצעי לחימה.
גם ארצות הברית והמדינות השותפות להטלת הסנקציות על אירן מבינות את המאמץ הישראלי למנוע הגעת אמצעי לחימה מאירן לרצועה דרך הים.
החמאס רוצה באמצעות המשטים להביא להסרת הסגר הימי מעל הרצועה.
מבחינתו הזמן הולך ואוזל...
מצרים אמורה להשלים עד סוף השנה את בניית קיר הפלדה לאורך הצד המצרי של ציר פילדלפי כדי למנוע את תופעת ההברחות במנהרות. לאחר השלמת קיר הפלדה אמורים המצרים להציף את השטח במי ים שיחלחלו לתוך הקרקע החולית ויהרסו את המנהרות. צינור החמצן" של החמאס עלול להיקרע בקרוב כתוצאה מהפעילות המצרית נגד מנהרות ההברחה...
מצרים הודיעה אמש כי מתחילת השנה הנוכחית היא הרסה 400 מנהרות באזור רפיח ששמשו להברחות.
החמאס מחפש "צינור חמצן" חדש.
למרות הצלחת המאמצים הדיפלומטים של ישראל עד כה בעיכוב הפלגת המשטים לרצועה, החמאס לא "מרים ידיים". הוא ממשיך בפעילות שלו לארגן ולשגר בקרוב את המשטים. ג'מאל אלחוצ'ארי, חבר הפרלמנט הפלשתיני והמוח המארגן של "אינתיפאדת הספינות" הודיע כי המשט הלבנוני, הכולל את שתי הספינות "מרים" ו "נאג'י עלי" יפליג לאזור בתוך שבועיים.
על ספינות האלה אמורות להיות חמישים נשים וכמאה עיתונאים. עם זאת, אישר חוצ'ארי כי ישראל פועלת נמרצות בעולם כדי למנוע את הפלגת המשטים לעבר עזה.
גם פעיל אחר מטעם החמאס, מועין בשור, הודיע אתמול מדמשק, על משט מתוכנן לעבר חופי עזה הכולל 40 ספינות מאירופה, מאסיה מאפריקה ומארצות הברית.
הנחת העבודה בישראל היא כי הניסיונות לשיגור משטים לעבר חופי עזה יימשכו.
הדרך לנסות ולמנוע הגעתם הינה בעיקר דרך דיפלומטית אך האופציה הצבאית קיימת ועומדת אף היא תוך הפקת הלקחים המבצעיים הנדרשים מפרשת ההשתלטות על הספינה הטורקית "מרמרה".
גם למסקנות ועדת טירקל תהייה השפעה גדולה על גיבוש המדיניות הישראלית החדשה לעצירת המשטים.
ישראל תצבור בסופו של דבר את הניסיון הדרוש כדי להתמודד עם תופעת המשטים כפי שלמדה להתמודד עם תופעת פיגועי ההתאבדות.
לישראל נגרם נזק מדיני גדול כתוצאה מהכשל הצבאי בהשתלטות על הספינה הטורקית "מרמרה" אך הגיע העת להתעשת ולנטרל באופן חכם את תופעת המשטים.
ישראל עומדת בפני אתגר...
אם תצליח ישראל למנוע בזמן הקרוב הגעתם של משטים נוספים לאזור באמצעות אסטרטגיה נכונה היא עשויה "להוציא את הרוח מהמפרשים" של מארגני המשטים העתידיים. הבה נקווה שתצליח.

תאריך:  06/07/2010   |   עודכן:  06/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק במשטים לעזה נמשך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אז כל הכבוד אם כך חמשרד החוץ
אלישמע  |  6/07/10 09:24
2
כמה טעויות במאמר אחד
פ.ר  |  6/07/10 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מסעדת "ג'ויה" הוותיקה שבהרצליה פיתוח עברה בעלות והיא קרויה מעתה "נובה ג'ויה", כשמחד-גיסא היא משדרגת את התפריט המונוטוני שלה ומאידך-גיסא גורעת ממנו
יצחק מאיר
בתוך הסרטים האפיים הגדולים של חיינו, מלחמה ושלום, עניים מרודים ועשירים מופלגים, בד"ץ מול בג"צ, מצעד פדיון גלעד שליט מול ממשלה המביטה בלובן עיני חמס בעיניים אחרות, הסרט של השר שאמר שהוא עירקי הוא סרט קטן, זניח, לא שווה יותר מאשר פינה שמורה במדור הפולקלור ואולי, למחר, במדור הטריוויה
רועי כהן
הבחירה בלמידה במסלול משולב היא בחירה לא קלה מצד אחד, אך גם מקלה על הצורך האמיתי להחליט "מה אנו רוצים להיות כשנהיה גדולים", מצד שני
ד"ר צ'לו רוזנברג
על-פי הערכתו של ארי שביט, טילים לטווחים שונים יפגעו קשות בישראל    עיתונאי אינו צריך לקדם אג'נדה משלו באמצעות מאמרי הפחדה
דודו אלהרר
הננו מוכנים לקיים מצוות עשה ולהושיט לך את צווארינו לשחיטה טורקית    אך בכל-זאת, נפיל לפניך עוד תחינה אחת קטנה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il