X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האקדמאים עולי אתיופיה רכשו השכלה לא רלוונטית לשוק העבודה של ישראל מי ירצה אותם במשרדים ממשלתיים? עד שתופעת הגזענות תחלוף, עליהם ללמוד עבודה סוציאלית ולעזור לקהילתם
▪  ▪  ▪
נתקלים בבעיית גזענות בבואם לחפש משרה אקדמית מכובדת [צילום אילוסטרציה: AP]
ילדים אתיופים מפגינים נגד גזענות. "די לגזענות!" [צילום: פלאש 90]

על האתיופי המשכיל המצוי ללכת ללמוד עבודה סוציאלית ולעבוד בתוך קהילתו, על-מנת שזו לא תידרדר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90/למצולמים אין כל קשר לנאמר]

במדינה של קיבוץ גלויות, עדיין מתקשים להפנים ולהבין שישנם גם יהודים שחורים בפסיפס העדתי שמדינת ישראל עומדת על יסודותיו ושתיפול חלילה בגללו.
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המחאה הציבורית האקטיבית של הדור הצעיר מבית ישראל, על עוולות חברתיות וגילויי הגזענות שהם נתקלים בהם בעת פנייתם להתקבל למקומות עבודה ולמערכות החינוך. זהו דור שעבר את כל המסלול שעובר כל צעיר במדינת ישראל, שהווי הילדות שלו בישראל.
מספרם של אקדמאים מבית ישראל הולך וגדל, אבל שילובם בשוק העבודה הולך וקטן. אי-שילובם בשוק העבודה הוא גם באשמתם. רוב האקדמאים עולי אתיופיה רכשו השכלה לא רלוונטית לשוק העבודה של ישראל. כלומר, יש בהם תמימות - העיקר שתהיה להם השכלה גבוהה וזו תקנה להם זכות למצוא מקום עבודה בתחום שבחרו ללמוד.
הם שוכחים כמה דברים חשובים: אדם שלומד מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, צריך להיות מעורה בפוליטיקה הישראלית ולשמש כעוזר פרלמנטרי של חבר-כנסת. כך הוא ירכוש ניסיון בפוליטיקה וגם חברים שאם אי-פעם יגיעו למשרד החוץ, אולי יפתחו בפניו את הדלתות הנעולות, בשל היותו אדם כהה-עור ובשל כך שאין לו קשרים בתוך משרד החוץ.
במקום זה, העולים מאתיופיה מבזבזים ארבע שנים על רכישת השכלה בתחום שאין להם כלפיו זיקה פוליטית ופעילות ציבורית, והם רק חולמים להיות שגרירים וקונסולים, וחולמים להשתלב בשירות החוץ של מדינת ישראל.
במקום ללמוד מדעי המדינה, הם היו צריכים לרכוש השכלה בתחום החינוך והיו מוצאים עבודה כרכזי נוער ביישובים עתירי העולים מאתיופיה. הרי זה לא חדש לנו - מערכת החינוך נגועה עדיין בחיידק הגזעני ולא תסכים לקלוט מורים מעולי אתיופיה לשורותיה. אני מניח שלפחות כרכזי נוער, הם יצילו את הנוער מהידרדרות לעולם הפשיעה, ויש להם הכלים החינוכיים שיעזרו להם להתמודד במשימה זו. לעומת זאת, עם תואר אקדמי בתחום מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים בידיהם, הם יהיו מתוסכלים אם יצטרכו לעבוד עם נוער מידרדר לפשיעה מחוסר מעש, ולא יועילו לנוער וגם לא לעצמם.
הגזענות נמצאת בכל מקום ובכל פינה. עולי אתיופיה המשדרים הצלחה הפכו להיות אתיופי המחמד שמוכנים לעשות הכל, ואפילו להפוך את עורם על-מנת לזכות בתהילה. כלומר, הם עטופים בדימוי עצמי נמוך וכל מטרתם היא להיות לא עם ה'אני' של עצמם, אלא עם ה'אני' של מנהלים; ובמקרה של התקשורת, גם עם העורכים שלהם.
הגזענות בולטת ובועטת בקרב אנשי ציבור והם מתעקשים להסתיר זאת מעצמם בהצהרות של מס שפתיים ריקות מתוכן, בשילוב הפריפריה והעולים בעמדות מפתח. בתכלס, הם נוהגים ההפך. הם מחפשים את אנשי הפריפריה החברתית ודרכם פועלים להשפיע על ניהול המערכות שהם אמונים עליהן, כי הם רואים אותם כחוליה חלשה שאפשר להרוס ולבנות על-פי רצונם האישי וכך לשדר שליטה. כך הפכנו תלויים בחסדם של הצבועים המתחפשים לרודפי צדק ופועלים לריסון ולדיכוי הזועקים לצדק.
עולה מאתיופיה רוצה להיות דובר משרד ממשלתי? איזה חוצפן... הניסיון המקצועי בעיתונות הישראלית המשודרת והמודפסת, כולל המדיות החדשות, לא מקנה לעולה אתיופיה להיות דובר גוף ציבורי או משרד ממשלתי, כי המראה החיצוני הוא מה שקובע ולא הניסיון. גם בעידן של היום עדיין קשה באמת לשנות דעה קדומה של אנשים, לכדי כך שיקבלו עולה מאתיופיה לכל תפקיד, רק על-פי כישוריו.
יש במערכות שונות שכבה של אנשים שדעתם עדיין מוצקה שהאדם השחור הוא הנחות. לכן היום, לעניות דעתי, בלית ברירה, העולים מאתיופיה צריכים להתמקד בלימוד מקצועות כעבודה סוציאלית וחינוך, משום שמחוסר עניין להתעסק עם העולים מאתיופיה - יתנו להם לעבוד עם קהילתם בלבד. עד שיחלוף העולם המעוות מחיינו, נחכה ליום ש"נצא מהארון".

תאריך:  07/07/2010   |   עודכן:  07/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצבע כן קובע
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר עם חשיבה ל"ת
ליאיון   |  7/07/10 16:50
2
איינאו זועק את כאבנו
אטנקצ'או  |  7/07/10 17:03
3
איינאו לא תקין את העולם
מבט1  |  7/07/10 17:22
4
למרות שזה פופולרי זה לא נכון!
מיכאל ב  |  7/07/10 18:05
5
רק להגיד כל כבוד לאיינאו  ל"ת
אילני  |  7/07/10 18:15
6
אחינו מר איינאו פרדה סנבטו
וינערב  |  7/07/10 19:10
7
על תדפוק את עצמך .
maty  |  7/07/10 20:12
8
למה אתם לא הולכים לעבוד בבנין?
אליהו חיים  |  7/07/10 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב איציקוביץ
עסקת שליט - ניסיון העבר מלמדנו כי עשרות ישראלים נקטלו בעבר ע"י מחבלים ששוחררו בעסקות דומות קודמות    גם אתה יכול להיות "קורבן השלום" הבא
מתי שמואלוף וחברים
ההחלטה על ביטול הבנייה בחוף נמצאת בידי רה"מ בנימין נתניהו - הצטרפו לפנייה אליו
מנחם רהט
באחרונה גברו הדיבורים בשמאל ובימין ובקרב הפלשתינים על החלפת מדינת הלאום היהודית במדינה דו-לאומית    הניסיון הבינלאומי רב-השנים מוכיח שמדינות דו או רב-לאומיות קורסות תוך כדי מרחץ-דמים נורא
יוני בן-מנחם
מבחינת הערבים, הנשיא אובמה לא מילא את ההבטחות שהיו בנאום המפורסם שנשא בקהיר, הוא אכזב את הערבים ואת המוסלמים
ראובן לייב
האם המכונית החשמלית היא אכן חזון בר-מימוש, או שמא רק חלום מופרך? אזרחי המדינה, שיהיו שפני הניסיון, הם שיקבעו את עתידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il