X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות הפלשתינית נערכת בתיאום עם הליגה הערבית לדרישת ממשל אובמה לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל הליגה הערבית תציב תנאים וחישוקים למו"מ שאמור להתחיל בחודש ספטמבר
▪  ▪  ▪
עבאס. יודע כי רגע האמת מתקרב [צילום: AP]

מידע מדאיג הגיע בשעות האחרונות לגורמים מדיניים בכירים בירושלים. הוא קשור לרצונו של יושב-ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס לנסות ולהתחמק מבקשתו של הנשיא אובמה לעבור למשא-ומתן ישיר עם ישראל.
או לחלופין לדאוג לכך שוועדת המעקב של הליגה הערבית תחשק ב"חישוקים" ובתנאים את הסכמתו למשא-ומתן ישיר עם ממשלת נתניהו באופן שיקשה על ניהול המשא-ומתן ויאפשר את הפסקתו ברגע שלא ישרת את האינטרסים הפלשתינים.
המידע הזה הועבר גם לארצות הברית. גם ממשל אובמה יודע עכשיו כי מחמוד עבאס מנסה לתמרן את הנשיא אובמה באמצעות תיאום עם גורמים בליגה הערבית. על הרקע הזה יש לבחון גם את ההודעה המשותפת של הרשות הפלשתינית והליגה הערבית, כי "לא ידוע להן על הפסקת השיחות העקיפות בין הפלשתינים לישראל".
הרשות הפלשתינית והליגה הערבית, בתיאום ביניהן, מציגות עמדה אחידה כלהלן: השליח המיוחד מיטשל ממשיך ב"שיחות הקרבה". הוא יגיע לאזור בסוף השבוע וייפגש עם מחמוד עבאס להמשך השיחות כמתוכנן. הרשות הפלשתינית איננה מתרשמת מהידיעות באמצעי התקשורת הישראלים על חבילת צעדי אמון מצידה של ישראל כדי לעבור לשיחות ישירות ואומרת כי הידיעות האלה אינן חדשות. זו העמדה הרשמית המשותפת לרש"פ ולליגה הערבית.
ראש הלשכה של מזכ"ל הליגה הערבית, השגריר השאם יוסף, מסר אמש כי ועדת המעקב של הליגה הערבית תתכנס בקהיר ב-29 בחודש בהשתתפות יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס כדי לשמוע עידכון על "שיחות הקרבה".
הפגישה הזו היא פגישת הכנה לפגישה הסופית שתיערך בספטמבר בניו-יורק בדרג של שרי החוץ הערביים כדי לקבל את ההחלטה הסופית בנושא המשא-ומתן עם ישראל. כזכור בחודש זה מסתיים מועד ארבעת החודשים שהקציבה הליגה הערבית ל"שיחות הקרבה".
השאם יוסף חזר והדגיש כי העמדה הערבית לא השתנתה והיא כי יש לפנות למועצת הביטחון של האו"ם אם לא יושגו התוצאות המצופות מ"שיחות הקרבה".
מה עומד לקרות בביקורו הקרוב של השליח מיטשל לאזור?
בסוף השבוע שעבר התקשר הנשיא אובמה למחמוד עבאס ועדכן אותו על פגישתו בבית הלבן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אובמה חזר באוזניו של עבאס על מחויבותו להקמת מדינה פלשתינית עצמאית והודיע לו כי השליח מיטשל יציג בפניו, ביום שבת הקרוב, שורה של "צעדים בוני אמון" שתעשה ישראל ושתסייע לו לקבל את ההחלטה לעבור למשא-ומתן ישיר.
הוא הבהיר כי הוא מצפה שעבאס יקבל את ההחלטה הנכונה. מחמוד עבאס יודע כי רגע האמת שלו מתקרב... הוא לא יוכל לסרב לבקשתו של הנשיא האמריקני.
לכן בהנהגה הפלשתינית מתחילים כבר להכין את ה"חישוקים" או התנאים שיידרשו כדי לעבור למשא-ומתן ישיר עם ישראל. מחמוד עבאס יציג אותם בסוף החודש בכינוס בקהיר של ועדת המעקב של הליגה הערבית.
התנאים האלה אינם חדשים, הם מוכרים לכל מי שעוסק בתהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים:
א. בסיס הסמכות שעליו יתבססו השיחות הישירות יהיה החזרה לגבולות 67, מה שמצריך התקדמות בשיחות בנושאי הביטחון והגבולות, הכל בהתאם להחלטות האו"ם ויוזמת השלום הערבית.
ב. ייקבע לוח זמנים לסיום המשא-ומתן הישיר עם ישראל.
ג. תהיה הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות במהלך המשא-ומתן.
כלומר, הפלשתינים רוצים להכריע את תוצאות המשא-ומתן הישיר בטרם החל. הם רוצים גם לזעזע את הקואליציה של נתניהו בדרישתם להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות שתפקע בחודש ספטמבר.
להערכת בכירים ברשות הפלשתינית הנשיא אובמה ינצל את כינוס העצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר הקרוב כדי להפגיש את ראש הממשלה נתניהו עם ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, כפי שעשה בשנה שעברה, ולהשיק יחדיו את תחילת המשא-ומתן הישיר בין הצדדים.
ראש הממשלה נתניהו ייפגש בשארם א-שיח' עם הנשיא מובארק לפני פגישתו של הנשיא המצרי עם יו"ר הרשות מחמוד עבאס ביום חמישי. הוא יעדכן אותו על פגישתו עם הנשיא אובמה וידגיש בפניו את חשיבות הצורך לעבור למשא-ומתן ישיר.
גם ארצות הברית מצידה תפעיל לחצים על מדינות ערב המתונות החברות בליגה הערבית כדי שיתמכו בדרישתה לפתיחת משא-ומתן ישיר בין ישראל לפלשתינים.
ההנחה הרווחת בוושינגטון, בירושלים וברמאללה היא כי המשא-ומתן הישיר בין ישראל לפלשתינים יתחדש בחודש ספטמבר אולם לפני ההודעה על חידושו צפוי כי הליגה הערבית תציב תנאים ו"חישוקים" לאופן שבו יתנהל המשא-ומתן.

למאמר במקור
תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  13/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חישוקים פלשתינים על המו"מ הישיר עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נימוקים פרוצדוראליים וחילוקי דעות; שומרי סף נעלמים; עבירה גדולה; חקירה + מחדלים; פלילים כמנוף קידום; סחבת מתמשכת
רות כהן
בית הספר החקלאי בפרדס חנה בסכנת סגירה    כרישי הנדל"ן מאיימים להחריבו וכך גם אגודת האיכרים שבראשה עומד אחד מנחקרי פרשת הולילנד
אסתר פולארד
אסתר פולארד, אשתו של יהונתן פולארד, גורסת כי הפקרת החייל גלעד שליט נובעת מאותו כשל מוסרי ממנו נובעת הפקרת בעלה
אלון נוריאל
ההיטפלות התקשורתית המגמתית נגד הציבור החרדי צריכה להיפסק מיד    עיתונאים, דווחו לנו חדשות ותנו לשכל האנושי קרדיט
מאיר כהן
התיקון להצעת החוק למאבק במיסיון שנדחה בוועדת השרים לחקיקה אינו ראוי    6 סיבות מדוע, והסבר על פעילות הכתות והמיסיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il