X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביטוח לא פחות חשוב מקסדה
▪  ▪  ▪
תרבות הפנאי החדשה [צילום: קק"ל]

גל התאונות האחרונות שאירעו ברחבי הארץ מחייב דיון מעמיק בנושא ביטחון הרוכבים בצידי הדרכים. דיון שכזה מחויב להתקיים במשרד התחבורה ובכל המשרדים הנוגעים בדבר, אך הדיון חייב להיערך גם בכל בית ובית של הרוכבים עצמם.
היום יותר מתמיד מבינים כי תרבות הפנאי החדשה שנוצרה עלולה להיות מסוכנת, ואף להסתיים באסון ממשי.
גם מי שטרם הספיק לרכוש אופניים ודאי שם לב לכך שהאופניים הפכו בשנים האחרונות לכלי הרכב הפופולרי בקרב ישראלים לשמירה על כושר ואיכות חיים. יותר ויותר רוכבים מתאגדים בקבוצות מקצועיות יותר ומקצועיות פחות והופכים את הפנאי שלהם לאתגרי ברכיבה על אופניים.
קשה לא להבחין מבעד שמשת המכונית בעיקר בסופי השבוע בשורות שורות של רוכבי אופנים חולפים על פנינו, מדוושים על אופני רכיבה מקצועיים. אנו ממשיכים בנסיעה, מכוונים אלינו את המזגן בעוצמה בעודנו מתמלאים זיעה רק מהמחשבה על המאמץ המושקע בדיווש על אופניים. תוך כדי כך מתרוצצת במוחנו המחשבה שאולי בשבוע הבא נרכוש זוג אופניים, בתקווה שלא יישכחו במחסן החשוך ויעלו אבק.
בין אם רוכשים אופני שטח או אופני כביש - מלבד ההוצאה הכספית הגדולה על האופניים עצמם, מתלווים גם שלל אביזרים נלווים: ציוד עזר לאופניים, ציוד לרוכב, וציוד לשטח. ברור היום, במיוחד לאור הפרסום הרב שהושקע בשנים האחרונות לגבי חובת חבישת קסדה וכן האמצעים החוקיים שנכפו על רוכבי האופנים, שחבישת קסדה היא חיונית ולא ניתן להתפשר על כך, יחד עם זאת ברור שחבישת קסדה אינה מחליפה את הביטחון האישי והבנה שהנסיעה עלולה להיות מסוכנת.
הרוכבים חשופים לתאונות, אם זה על הכביש המהיר או בשטח, ואף עם חבישת הקסדה ועזרי מיגון אחרים, יש תאונות, וכשהן קורות חווית הרכיבה הופכת בן רגע למטלה שקשה לשאת.
כבר מזמן נכנסו לתמונה חברות הביטוח - בתחילה חברת הראל, ואחריה חברות נוספות, בהקימן ביטוח ייחודי העונה על צרכי רוכב האופניים.
פוליסה לביטוח אופניים היא פתרון ייחודי וכולל לכל רוכבי האופניים. הפוליסה דואגת לכלל צרכיהם של רוכבי האופניים, ולמגוון הסיכונים להם הם חשופים, כגון:
  • כיסוי ביטוחי לאופניים עצמם (אובדן או נזק), כיסוי ביטוח לתאונות אישיות לרוכב, אחריות כלפי צד שלישי, פיצוי במקרה של מצב סיעודי לרוכב.
  • החזר הוצאות רפואיות ועוד.
רוכבי אופנים רבים כבר רכשו להם כיסוי שאמנם בעת קרות מקרה הביטוח לא יוכל שלא להרוס את חווית הרכיבה, אך בהחלט יוכל לעזור מבחינה כספית, בשיקום הגוף, האופנים, והנפש.
מעבר לעובדה שיש ללמוד מהאסונות האחרונים על מסלולי הרכיבה האסורים, יש על כל אחד מהרוכבים לבדוק גם את נושא הביטוח העומד בפניו, להבין את המשמעות הכספית של הוספה יחסית זניחה לכל תקציב הרכיבה.
וכמובן כל זאת לא מחליף את פקיחת העיניים והרכיבה הבטוחה.

אריאל מונין, סמנכ"ל סוכנות הביטוח אל-עד.
תאריך:  17/07/2010   |   עודכן:  17/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללים לרכיבה בטוחה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת מטעה והביטוח יקר
צבי גלברד  |  17/07/10 23:46
 
- לא פירסומת
אריאל מונין  |  12/09/10 22:29
2
אופניים בכבישים ראשיים
נהג סמיטריילר  |  18/07/10 18:27
 
- לגמרי ל"ת
צודק  |  9/08/10 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
שדרים רבים בתחנה מנצלים את הבמה הציבורית שניתנת להם על-מנת לקדם אג'נדה פוליטית
יוני בן-מנחם
הגעת הספינה הלובית לנמל אל-עריש ולא לחופי עזה ממחישה כי ישראל מצאה את הנוסחה הנכונה להתמודד עם "אסטרטגית המשטים" החמאסית    ההקלות בסגר על הרצועה פגעו קשה ב"כלכלת המנהרות" באזור רפיח    הרשות הפלשתינית מגייסת את טורקיה להחרים מוצרים ישראלים מן ההתנחלויות
יעקב איציקוביץ
ההתמדה בקיום מלחמה בצורותיה השונות, במיוחד זו של טרור, החוזרת על עצמה, וממשיכה בגווניה השונים, מזה עשרות בשנים, היא פאשיזם
נחמן פביאן
בביקורו בברזיל, הבטיח לנשיא הסורי עמיתו הברזילאי לקיים כנס משקיעים ערבים תושבי אמריקה הלטינית, לשם גיוס כספים לשיקום כלכלתה של סוריה    בה בעת ממשיך נשיא ברזיל לקרוא לנסיגת ישראל מרמת הגולן
מרדכי קידר
אם יחזרו הסורים לשלוט בגולן, כל אחד מתושביו הדרוזים יחויב לתת דין וחשבון מה עשו הוא ובני משפחתו במשך שנות הכיבוש הישראלי - האם היו נאמנים לסוריה או שמא פזלו לכיוון הכיבוש הציוני    הם גם יודעים שסוריה לא תשכח ולא תסלח לכל מי שפעל למען ישראל לאורך השנים, ועדיף לו למות מאשר ליפול לידי זרועות הביטחון הסוריות בעודו בחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il