X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה נהגי מוניות ומשאיות יכולים לעשות כדי לשמור על בריאותם בזמן העבודה על-פי מדע הארגונומיה
▪  ▪  ▪
לסיים את היום עם מינימום עומסים [יח"צ]
לחשוב על הבריאות [צילום: יח"צ]

ארגונומיה היא מדע רב תחומי המשלב ידע ברפואה, בהנדסה, בעיצוב ובקינזיולוגיה (תנועה). מדע הארגונומיה עוסק בקשרים בין האדם לסביבת עבודתו ולסביבת הפעילות היום יומית שלו, רואה באדם את המרכז ויוצרת סביבו את התנאים הפיסיקליים והמנטליים הטובים ביותר, לטיפוח הרגשתו ולשיפור תפקודו.
בפשטות, מטרת הארגונומיה היא לסייע לנו לסיים את היום עם מינימום עומסים ומקסימום אנרגיה, על-ידי התאמת סביבת העבודה לעובדים ובמקביל הדרכת העובדים כיצד לעבוד בצורה נכונה.
לאנשים שנהיגה היא עבודתם, כדאי להקדיש כמה דקות ביום ולחשוב על הבריאות. מדובר באנשים שעובדים בנהיגה ובישיבה כמו מובילים, נהגי מונית, נהגי משאיות, נהגי מלגזות ונהגי אוטובוס. מחקרים רבים מראים שכיחות גבוהה של כאבי גב תחתון אצל נהגים מקצועיים. התאמה של סביבת הנהיגה והעבודה לנהגים, מורידה את העומס על הנהג, מפיגה את עייפות השרירים, כאבי גב תחתון, צוואר, כתפיים ושורשי כפות הידיים.
כמה פעמים סיימתם את יום העבודה עם כאבי גב תחתון וצוואר? מוכר לכם שבמהלך הנהיגה ובעיקר בסוף היום הארוך ברכב חשתם עצבניים וחסרי סבלנות? עיניים שורפות? הרדמות הרגליים? כאבי כתפיים? כל אלה נגרמים כתוצאה מהנהיגה הממושכת ברכב, ללא תנועה, ללא שינוי תנוחת הישיבה.
המלצות לנהגים:
  • התאימו את המושב לנהג. התמקדו בגובה המושב, גובה ומשקל הנהג.
  • כוונו את המראות על-מנת שיקטינו את מידת המאמץ המוטל על הצוואר.
  • דברו בטלפון רק עם דיבורית (זה גם מה שאומר החוק) וצמצמו את העומס על הידיים והצוואר.
  • תנועה, תנועה, תנועה. כל שעה עצרו למנוחה קצרה ואז בצעו תרגיל של תנועה ושחרור של הגוף. תרגול מתיחות ותנועתיות אגן גב תחתון וצוואר יעילים למניעת עיקרון הוויברציה ומונעים תפיסת גב תחתון.
  • כדאי לבחור בחנייה רחוקה של הרכב כדי ללכת ולשפר תנועתיות עמוד שדרה וזרימת דם.
  • הימנעו מהרמת משאות כבדים מיד לאחר נהיגה ממושכת.
  • נהיגה בטוחה ובריאה.

הכותבת היא מנהלת תחום ארגונומיה בחברת B-Well המתמחה בקידום בריאות בארגונים ובמקומות עבודה.
תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
בהיעדר מחסום כלשהו, פורחת התופעה של הצעות-חוק מופקרות, רובן גזעניות ואנטי-דמוקרטיות    הממשלה הנוכחית, הגדולה, הירודה והמזולזלת ביותר שידעה ישראל מימיה, משתפת פעולה עם יוזמי החוקים, ואף יוזמת חוקים כאלה בעצמה
גרשון אקשטיין
לא אחת אני עומד ותוהה על עזות המצח של חברי הכנסת הערביים במתן הסיוע והתמיכה המסיבי שלהם לשונאינו המוצהרים ועוד לטעון שאין כאן דמוקרטיה וזאת במקום לטפל בזכויות המיעוט של קהלם    זה הזמן להפעיל דמוקרטיה מתגוננת
שולמית קיסרי
לא תהיה שום התפוצצות אוכלוסין כמו שנצפה על-ידי חוקרים בעבר הלא רחוק    העולם הולך ומאבד ממספר תושביו
זכי שלום
נראה כי נתניהו מעריך שחזרה בלתי-פוסקת מצידו על רצונו בפתיחת משא-ומתן ישיר עם הפלשתינים תיצור אווירה נוחה ביחסיו עם ממשל אובמה, הרואה בכך אינטרס לאומי עליון של ארצות הברית
יגאל לביב
כשליש מהמשק הכלכלי ומהמועסקים ניזונים במישרין ובעקיפין מתקציב הביטחון    הקטנת התקציב היא פגיעה במצבם הכלכלי ובהכנסותיהם    לכל אלו יש עניין ישיר בהמשך מצב האיבה בין ישראל למדינות ערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il