X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדה מקומית לתכנון ולבנייה מנעה תכנון של הוספת קומה חוקית בטענה של אי-התאמה לאופי הסביבה הקרובה והוספת קומה מעל המותר לאחר הגשת ערר, הבנייה אושרה מדוע צריך לגרור את האזרח לערר כאשר הוא מבקש בקשה כה ברורה וסבירה?
▪  ▪  ▪

ועדת ערר מחוז חיפה, קבעה בהחלטתה בערר 125/10 ארימוביץ' צ'רלס נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה השומרון כי קומת מסד, אינה נכללת במניין הקומות המותרות וכאשר על-פי תוכנית המתאר החלה מותר לבנות שתי קומות, לא יספרו את קומת המסד. זאת, בניגוד לעמדת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה השומרון. את העוררים יצגה עורכת הדין סמדר בן דור.
העורר הוא תושב חוץ שרכש בית בזיכרון יעקב אשר תוכנן על-ידי משרדי בזיכרון, וכצעד להכשרתו למגוריו - רצה להוסיף קומה.
טענת הוועדה המקומית: "המדובר הוא ברחוב כלנית, בשכונת גבעת עדן, ברחוב ללא מוצא שבו המצב הטופוגרפי הינו מישורי ושבו המבנים הוקמו בהתאם להוראות התוכנית ש/215, כלומר, שתי קומות עם גג משופע ואילו הבקשה כיום מציעה תוספת קומה ותוספת קומה בצורה משמעותית המביאה לחריגה בגובה המבנה ולסטייה מאופי הסביבה הקרובה".
הניסוח הקלוקל הוא במקור.
המינוח לפיו יש, כביכול, חריגה וסטייה מאופי הסביבה הקרובה - נועד ליצור מצג של סטייה ניכרת, דבר שלא התקבל על-ידי ועדת ערר.
סופו של עניין: עמדת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה השומרון נדחתה, והבנייה של קומה שלישית (אם סופרים את קומת המסד, כטענת הוועדה המקומית) - או שנייה (אם קומת המסד לא נחשבת קומה) - אושרה, בתנאי שלא תהיה חריגה בגובה המבנה (8.5 מ' מפני הקרקע הטבעית).
ועדת ערר ראתה בכך שתי קומות, לא ספרה את קומת המסד, ופסקה: "מאידך, תוספת הקומה אכן אינה מהווה תוספת של קומה מעל המותר, שכן קומת המסד אושרה ככזו בהיתר המקורי, ועל כן הבנייה כעת הינה של קומה שנייה, ולא של קומה שלישית, והדבר תואם את הוראות תוכנית ש/215".
בשולי הדברים ייאמר כי הוועדה המקומית הייתה צריכה מלכתחילה לא לספור את קומת המסד כקומה, ולאשר את הבקשה תוך הצבת כמה תיקונים מזעריים. האזרח מצפה כי רשויות התכנון יעמדו לצדו ויגנו על זכויותיו, ולא יתנגחו בו שלא כדין ותוך נקיטת פרשנות מחמירה, ובמקרה זה - אף תמוהה, לפיה קומת מסד שאושרה בעבר כקומת מסד הינה קומת מגורים לכל דבר.
במקרה דנן מדובר באזרח תושב חוץ, החפץ להשקיע בארץ ולבנות בית שיתאים לצרכיו. בראשית דרכו בכיוון זה הוא נתקל בביורוקרטיה ובחוסר מקצועיות של מי שאמור לתת לו שירות של רישוי ולדאוג לזכויותיו ולרווחתו.

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומת מסד אינה נחשבת במניין הקומות המותרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
Olmert would have helped
Moonshine Madoff  |  19/07/10 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן קאשי
בתשעה באב ימלאו חמש שנים להינתקות מעזה    כל צד ישכתב ודאי את היסטוריה כרצונו    ערב תשעה באב החמישי לא הצלחנו עדיין להבין למה שרון עשה את זה    רא"ל (במיל.) בוגי יעלון יודע משהו    האם תקום ועדת חקירה ממלכתית?
יעקב איציקוביץ
כיוון שלא יהיה בקרוב הסכם שלום, בגלל הפלשתינים, חשוב לפטור את הציבור מאשליות    "מדינת כל לאומיה" - אין דבר כזה במשפט הבינ"ל; פליטים יהודים ופלשתינים; לאן מוביל אבו מאזן? ועוד
שאול דישי
עוד פרק מכונן בחשיפת הנרטיב הגלוי אל מול הנרטיב הסמוי בעלילות האגס(התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים
בתיה רודד
ההחלטות האחרונות בדבר השלטת חוק וסדר בערד, מעידות כי אנו הולכים ומתבצרים, הולכים ומסתגרים בגטו יהודי מפוחד, ובצעדנו זה רק נגביר את חוסר הביטחון שלנו במרחב הסובב את העיר
שמואל אבואב
לבי לבי על עלם החמודות אמיתי רון ז"ל, על משפחתו, על משפחת הנהג הפוגע ועל קהילת גוש עציון. כעס אין כאן, אבל לקח חשוב יש ויש: אסור להסיר עיניים מהכביש, יהא אשר יהא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il