X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר נותנים לילדה בגיל הרך בובת ברבי, במקום בובה שמנמנה ועגולת לחיים בדמותה, הרי שנותנים לה מודל להזדהות של דוגמנית רזה בצורה בלתי הגיונית
▪  ▪  ▪

לאחרונה עלו מספר הצעות חוק מעניינות שמנסות לתקן את מה שתרבות הצרכנות והאופנה קלקלו במהלך עשרות שנים. רק השנה חגגה הבובה הפופולרית, ברבי, חמישים שנה וברוב העולם נחגג מאורע היובל בתצוגת אופנה של דוגמניות תואמות-ברבי. בהינף שיער בלונדיני הבובה המיתולוגית התעלמה מכל הטענות שעלו נגדה במהלך השנים.
"כאשר נותנים לילדה בגיל הרך בובת ברבי, במקום בובה שמנמנה ועגולת לחיים בדמותה, הרי שנותנים לה מודל להזדהות של דוגמנית רזה בצורה בלתי הגיונית, עם מותניים דקיקות, רגליים ארוכות וזוג שדיים זקורים, המודל הזה עלול להביא לבעיה בדימוי הגוף", מסביר ד"ר נמרוד פרידמן מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.
מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת מונטריאול ובמכון לבריאות הנפש באוניברסיטת דאגלס ופורסם בעיתון הבינלאומי להפרעות אכילה, קובע שאחוזי הנשים הסובלות מהפרעות אכילה הולך ועולה, ואפילו נעשה מטריד. נוסף על כך, הגיל שבו מתחילות הבעיות יורד. חברת הפרסום מקאן אריקסון, החליטה אף היא להשמיע את קולה בנושא במסגרת תחרות דג הזהב, בפרסומת בה מוצגת בובה אנורקטית במרכז חלון ראווה תחת הסלוגן "הגיע הזמן לשנות את המודל לחיקוי שלהן". אם בעבר הבובה בחנות הבגדים נראתה לנו דקיקה, הרי שהיום הסטנדרטים הולכים ומרזים.
"מידי יום אני נתקל בנשים שמגיעות אליי ומבקשות "חזה כמו של מרינה מהישרדות" או "שפתיים של אנג'לינה ג'ולי", מעיד ד"ר נמרוד פרידמן. "חשוב לי להסביר להן כי כל אישה צריכה לעמוד בפני עצמה ולהעצים את היופי הטבעי שלה, מבלי לנסות להידמות לשחקנית מפורסמת או לחקות מודל יופי כזה או אחר. אני רואה את התופעה בעיקר בקרב נשים צעירות יותר והעבודה הקשה היא לנסות ולשכנע אותן לעשות את הדברים המתאימים להם או כפי שקורה לי לעיתים קרובות - לא לעשות דבר משום שהקיים הוא יפה ותואם את מבנה הגוף הכללי או הפנים שלה.
לעיתים קרובות אני מצליח בכך, אך החשש העיקרי הוא באם אותה נערה תמצא רופא אחר שיסכים לעשות את מה שהיא מבקשת, מסביר ד"ר נמרוד פרידמן ומוסיף "אני חושב שהתרבות המודרנית בסיוע האינטנסיבי של המדיה התקשורתית וטכנולוגיות פוטושופ מפותחות דוחקים את הנשים לעמדות ומצבים בלתי אפשריים מבחינה ביולוגית. ניתן לשפר את המראה מבלי לעוות אותו ואפשר לתקן את הפרופורציות של הגוף, אך לא בשאיפה לשלמות לא ריאלית. מחקרים מראים כי ניתוחים פלסטיים גורמים לירידה בצריכת תרופות נוגדות דיכאון, סביר להניח שזה בזכות השיפור בדימוי הגוף ובביטחון העצמי".
בסיכומו של דבר, הרי אנו כל הזמן שואפים לשיפור עצמי: להיות אנשים טובים יותר, הורים טובים יותר, להתקדם בקריירה, להתקדם בפרנסה, אז למה לא לשפר גם את המראה החיצוני? שיפור או תיקון המראה החיצוני יכול לעזור לאנשים רבים, בתנאי כמובן ששומרים על הפרופורציה".

תאריך:  20/07/2010   |   עודכן:  20/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעת התקשורת על דימוי הגוף הנשי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה ובר
מועצת העיתונות, אל לכם להתלונן כאחד האדם על ההידרדרות במעמדה של התקשורת. איכפו את התקנון אותו הגדרתם במו ידיכם
דודו אלהרר
תשעה באב הוא יום עצב גדול על החורבן ועשירי באב הוא יום זעם עצום על חורבן גוש קטיף    5 שנים להינתקות - לא נשכח את קבלני ההרס בפועל, בוני הקראווילות, נהגי האוטובוסים ועוד ועוד
גורי גרוסמן
מרוב ליברליות והבנה למצוקותיו של המיעוט הערבי, שוכח דן מרידור שאינו משקיף או"ם נייטרלי אלא שר בממשלה יהודית
ד"ר רון בריימן
האם יימצא עיתונאי חוקר שיפרוץ את קשר השתיקה הקושר "משחקים מלוכלכים", "שמפניה", חיים ומוות?
ציפי לידר
מה בין קמצא לבר קמצא, וכיצד הביא הדבר לחורבן הבית    שוּ"ת חכמים    לוּ הייתי נקדימון: מה בין עשירים לבריוני העיר?    וגם על הראש היהודי הממציא פטנטים: מתכּוֹן להרזיה ושעון - לא מה שחשבתם    יבנה וחכמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il