X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בינתיים אין סימנים לשינוי בעמדה הערבית התומכת בעמדה הפלשתינית כי לא הושגה התקדמות ב"שיחות הקרבה" המאפשרת מעבר למשא-ומתן ישיר עם ישראל
▪  ▪  ▪
אכזבה עמוקה [צילום: AP]

בעוד הממשל האמריקני מנסה לשכנע את מדינות ערב לתת "אור ירוק" לפלשתינים לחדש את המו"מ הישיר עם ישראל גוברות בקרב הפלשתינים תחושות השנאה, התסכול וחוסר האמון במנהיגי ישראל בצד אכזבה עמוקה מהנשיא אובמה.
ממשל אובמה החל במירוץ נגד הזמן והוא מנסה לשכנע את המדינות החברות בליגה הערבית להסכים לתת "אור ירוק" לפלשתינים לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל. רק כמה ימים נותרו לכינוסה של ועדת המעקב של הליגה הערבית שתתכנס בקהיר ב-29 בחודש כדי לדון בנושא ולשמוע דיווח מפיו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס על מצב המשא-ומתן העקיף עם ישראל.
במסגרת המאמצים האמריקניים האלה ביקר אתמול השליח המיוחד מיטשל באבו ט'אבי ונפגש שם עם יורש העצר השיח' מחמד בן זיד אל-נהיאן והוא אמור להמשיך בשליחותו גם למדינות ערביות נוספות.
בינתיים אין סימנים לשינוי בעמדה הערבית התומכת בעמדה הפלשתינית כי לא הושגה התקדמות ב"שיחות הקרבה" המאפשרת מעבר למשא-ומתן ישיר עם ישראל.
ובעוד השליח מיטשל מתרוצץ בין הבירות הערביות גוברת בקרב הפלשתינים תחושת הייאוש והחשש כי התהליך המדיני עלול להיכנס שוב להקפאה עמוקה. מה שגורם לתחושה זו היא התפנית שעשה ממשל אובמה בכל הקשור למשא-ומתן בין ישראל והפלשתינים והתמיכה שלו בעמדת ישראל בדבר הצורך לעבור למו"מ ישיר וההצעות הנשמעות בישראל בדבר גורל התהליך המדיני והצורך להתנתק לחלוטין מרצועת עזה ולקשור את עתידה במצרים.
מבחינת הפלשתינים חל שינוי דרמטי במדיניות של הנשיא אובמה כלפי הסכסוך הישראלי פלשתיני והוא הפנה להם עורף כדי לזכות בתמיכת הלובי היהודי לקראת הבחירות לקונגרס בנובמבר הקרוב.שיקול פוליטי גרידא של הנשיא האמריקני שגרם לאכזבה עמוקה של הפלשתינים. עכשיו נראה להם שהממשל האמריקני מוכן למו"מ ישראלי פלשתיני ישיר עד אין קץ.
מי שעוקב אחר אמצעי התקשורת הפלשתינים והערבים יכול לזהות בנקל כי בקרב הפלשתינים יש שנאה עמוקה וחוסר אמון מוחלט בראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא נתפס בעיניהם כאיש לא מהימן ושחצן שאיננו רוצה בשלום. מבחינתם, נתניהו מנסה להרוויח זמן והוא מהמר על כך שבחלוף הזמן השאיפות של הפלשתינים יצטמצמו בגלל הלחץ שיופעל עליהם.נתניהו בטוח, לדעתם, כי יצליח להוליך שולל את כל מנהיגי העולם.
לשנאה העמוקה וחוסר האמון בבנימין נתניהו יש להוסיף את ההצהרות של שרים בממשלה כמו השר בוגי יעלון שמדבר על כך שאין סיכוי להסדר בין ישראל לפלשתינים ואת הצעתו של שר התחבורה ישראל כץ לנתק סופית את רצועת עזה מישראל.
שנאה עמוקה לא פחות מופנית לעבר שר החוץ אביגדור ליברמן הנתפס בעיני הפלשתינים כגזען שרוצה בין היתר לעשות טרנספר לערביי ישראל במסגרת תוכניתו המוכרת לחילופי שטחים ואוכלוסיות בהסדר הקבע.
התוכנית המדינית החדשה של השר ליברמן שפורסמה לפני כמה ימים והמציעה את ניתוקה של רצועת עזה מישראל וחיבורה למצרים מוגדרת על-ידי הפלשתינים כ "תוכנית שטנית".
גם ההצהרות של שר הביטחון לשעבר משה ארנס וכמה ממנהיגי יש"ע התומכים במתן אזרחות ישראלית לתושבי הגדה נתפסות כחלק מתוכנית ישראלית לטרפד את הקמתה של המדינה הפלשתינית העצמאית.
"תיאוריית הקונספירציה" שוב קודחת במוחותיהם של המנהיגים הפלשתינים, ישראל שואפת להנציח את הכיבוש, להפוך למדינת אפרטהייד ולסכל את הגשמת השאיפות הלאומיות של הפלשתינים.
מבחינת הפלשתינים זהו רגע המבחן של ישראל והיא צריכה להחליט האם היא בוחרת באופציית השלום או בהמשך היותה מדינה כובשת קולוניאליסטית המגונה ונרדפת בזירה הבינלאומית.
לכן, הפלשתינים מייחלים בכיליון עיניים לנפילתה של ממשלת נתניהו. יציבותה של הקואליציה הנוכחית מגבירה את הייאוש בקרב הפלשתינים שאינם רואים את האור בקצה המנהרה.
לכך יש להוסיף את התסכול הפנימי הפלשתיני מהמשך הנתק הפיזי בין הגדה לרצועה וחוסר הרצון והיכולת של הנהגת הפת"ח, והרשות הפלשתינית וגם של תנועת החמאס להגיע להסכם פיוס לאומי והתייצבות מאוחדת נגד מדיניות ממשלת ישראל.
אווירת הייאוש והתסכול גוברת וההנהגה הפלשתינית לא תוכל להתעלם ממנה. בהעדר אופציה צבאית להתמודד בהצלחה עם ישראל ולנצחה, היא תצטרך להחליט אם היא מוכנה ללכת למשא-ומתן ישיר עם ישראל בתקווה להשיג הישגם מדיניים או להמשיך ב"מדיניות הסירוב וההמתנה" שאיננה מקדמת פיתרון לבעיה הפלשתינית.
את ההחלטה היא תצטרך לקבל בשבועות הקרובים. תאריך היעד הוא סוף חודש ספטמבר, המועד שבו תפוג ההחלטה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושבו אמורים הפלשתינים והליגה הערבית לתת תשובה סופית אם הם מוכנים לחידוש המשא-ומתן הישיר עם ישראל.

תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השנאה, התסכול ואי-האמון של הפלשתינים במנהיגינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא קרבה,הם מחפשים קרבן
אליהו חיים  |  21/07/10 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי ארבל
מדור לא אקטואלי
יהודה וגמן
ישנו מרחק רב בין מה שדווח בתקשורת מיד לאחר עצירת המשט ובין ממצאי ועדת איילנד, אבל נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר עסוקה מכדי לעסוק באתיקה עיתונאית. היא מגויסת לערעורה של אילנה דיין בשם חופש העיתונות
אלישיב רייכנר
למדת דיינות עשר שנים. הקדשת חודשים לשינון הררי החומר לקראת הבחינה. ואז, רגע לפני הרגע האחרון, מודיעים לך שהבחינה הגדולה נדחית לשנת הלימודים, כשכבר יהיו לך מחויבויות אחרות. אם אתה מאלה שכבר נבחנו – תחכה שנתיים לתוצאות. שלומיאליות ברבנות הראשית, או אולי הצקה מכוונת למועמדים הלא-חרדים?
חגית ריטרמן
פואד מנסה לעצור את חוק הפרוות כיוון שמופעל עליו לחץ מצד מדינות המשווקות פרוות לישראל, בהן פינלנד, קנדה, דנמרק ואחרות
הלל ויס
אילו הייתה החטיבה היהודית בשב"כ בעלת מוסר יהודי ולא חטיבה להכשלת יהודים, הייתה מונעת פעילות אלימה במקום לעסוק בהפקת אירועים פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il