X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שמוסדות הפת"ח יציבו שורה של חישוקים ותנאים על-פי רצונו של עבאס שעימם הוא יבוא לכינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס. מנסה לצמצם ביקורת [צילום: פלאש 90]

מחמוד עבאס מחזק את מעמדו בפת"ח ומחשק את עמדותיו לקראת הדיונים על חידוש המשא-ומתן הישיר עם ישראל בליגה הערבית ומול ממשל אובאמה.
יו"ר הרשות הפלשתינית התחיל אמש במוסדות הפת"ח את הדיון בדרישתו של הנשיא אובמה לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל בעוד השליח המיוחד מיטשל מתרוצץ בין בירות מדינות ערב בניסיון לשכנע אותן לתת "אור ירוק" למו"מ הישיר עם ישראל בכינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית בקהיר ב-29 בחודש.
הדיונים במוסדות הפת"ח (המועצה המהפיכנית והוועדה המרכזית של התנועה) יימשכו יומיים, הם סגורים לאמצעי התקשורת אבל מהדלפות של גורמים בכירים בתנועה עולה כי למחמוד עבאס יש שליטה מלאה בדיונים והוא שמכתיב את ההחלטות שישרתו את האסטרטגיה שקבע לעצמו.
למה כוונתי? נראה שמוסדות הפת"ח יציבו שורה של חישוקים ותנאים על-פי רצונו של עבאס שעימם הוא יבוא לכינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית.
הנה הרשימה של החישוקים שמתגבשת בדיונים לקראת החלטה: השגת התקדמות ב"שיחות הקרבה" בנושאי הביטחון והגבולות, הפסקת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים כולל "הגידול הטבעי",חידוש המשא-ומתן מהנקודה שבה הופסק ב-2008 בין מחמוד עבאס לאהוד אולמרט, קביעת לוח זמנים לסיום המשא-ומתן וקביעת מסגרת למשא-ומתן המתבססת על עיקרון של שתי מדינות בגבולות 67.
אין שום סיכוי שממשלת ישראל תסכים לתנאים האלה.
נראה שמחמוד עבאס מתכנן לעשות "הצגה גדולה" בכינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית בסוף החודש, הוא יתייצב אישית בכינוס, יסקור את המגעים עם ישראל וארצות הברית ויבקש תמיכה ערבית בעמדות ובהחלטות הפת"ח שהיא מפלגת השלטון הפלשתינית. ג'יבריל רג'וב חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח אומר שהפלשתינים אינם חוששים מ"מאבק במשא-ומתן" כדי להשיג את זכויותיהם, סיום הכיבוש והקמת המדינה הפלשתינית העצמאית.
האווירה שבה מתקיימים הדיונים במוסדות הפת"ח איננה אופטימית, בקרב הפלשתינים בשטחים יש תחושה של תסכול וייאוש מהמצב. סקר דעת קהל שעשה "מרכז הלימודים הערבי אירופי" והמתפרסם היום מראה כי כ-81 אחוזים מטילים ספק ברצינות המאמצים האמריקנים להקים מדינה פלשתינית עצמאית. כ-80 אחוזים מהנשאלים סבורים כי מדינות ערב אינן מעוניינות בהקמת מדינה פלשתינית.
התחושה הזו קיימת גם בקרב בכירי הפת"ח, ח'אפט' אלברגותי חבר המועצה המהפכנית של הפת"ח ועורך ביטאון הפת"ח "אל-חיאת אלג'דידה" שכותב במאמר המערכת היום כי "מדינות ערב הן הראשונות להטיל מצור על הרשות הפלשתינית. במשך החצי השנה האחרונה הן העבירו סיוע כספי של חודש אחד בלבד, הן גם לא העבירו אגורה אחת מסכום של חצי מיליארד דולר שהוקצה לסיוע לירושלים,בחשאי הן אומרות בדיוק את ההיפך מהסיסמאות הנוקשות שהן אומרות בגלוי".
האם מחמוד עבאס באמת מתכנן להתעמת עם הנשיא אובמה ולדחות את דרישתו למשא-ומתן ישיר או שהוא מנהל מדיניות של "הליכה על הסף" כדי לסחוט בסופו של דבר מכתב ערבויות מהממשל האמריקני שיענה על חלק מדרישותיו לפני שיסכים לחידוש המשא-ומתן? לא ברור.
גורמים בכירים בירושלים הבקיאים בתמונת המשא-ומתן מעריכים כי הנשיא אובמה לא ייתן לעבאס מכתב שכזה ולא ירצה להתעמת שוב עם ממשלת ישראל לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר.
מאידך-גיסא ייתכן שעבאס מנסה "להרוויח זמן" ולהתחמק ממשא-ומתן ישיר עם ישראל עד לאחר חודש נובמבר בהנחה שאחרי הבחירות לקונגרס יהיה לו יותר קל לשוב ולמשוך את הנשיא האמריקני לצידו.
אותם גורמים אומרים כי קיימת גם האפשרות שהשליח מיטשל יודיע שהוא מפסיק את שליחות התיווך שלו באזור נוכח אי יכולתו לגשר על הפערים בין שני הצדדים. בעבר היו כבר שמועות על כך שהוא עומד לפרוש.
ייתכן עוד שמחמוד עבאס משליך את יהבו על מצבה העגום של ישראל בזירה הבינלאומית מתוך ההנחה שאם לא יוותר בסוגיית הדרישה למעבר למשא-ומתן ישיר וייצור "פיצוץ מדיני מבוקר" ישרת הדבר את הפלשתינים ושוב יופעלו לחצים מדיניים על ישראל. הנחת העבודה של מחמוד עבאס היא כי הזמן פועל לרעתה של ממשלת נתניהו בזירה הבינלאומית ויש לנצל זאת.
בינתיים פועל מחמוד עבאס גם לצמצם את הביקורת עליו בתוך תנועת הפת"ח כי איפשר לראש הממשלה סלאם פיאד להרכיב ממשלה שאין בה ייצוג הולם לתנועת הפת"ח במיוחד לאחר הצלחת הוועידה השישית שלה בבית לחם.
עבאס נענה לדרישת התנועה והחל במגעים עם סלאם פיאד כדי לשנות בקרוב את הרכב הממשלה ולשלב בתוכה בכירים נוספים מהפת"ח. פיאד כבר עשה לפני כשנה, שינויים בהרכב הממשלה ושילב בה מנהיגים מהפת"ח אבל הדבר לא עזר וההתמרמרות הפנימית בתנועה נמשכה.
מחמוד עבאס מחזק את מעמדו מבית לקראת הדיונים בוועדת המעקב של הליגה הערבית וכהכנה לוויכוח הצפוי עם ממשל אובמה על סוגיית חידוש המשא-ומתן הישיר עם ישראל.

תאריך:  22/07/2010   |   עודכן:  22/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
נטש את כל עולמו הקודם כצלם עיתונות ופרסומת מצליח ומשגשג, עשה פסק זמן של ארבע וחצי שנים, ובשנים האחרונות התמקד אך ורק במימוש התיאוריה הפילוסופית שלו
ראובן לייב
"אבו חאלד" שבהרצליה היא מסעדת-דרכים מזרחית, זולה וטעימה, המספקת לסועדיה תמורה כספית מלאה עבור כספם
ציפורה בראבי
הקלות הבלתי נסבלת של הצגת תמונות קטינות באינטרנט מטרידה ומדאיגה
יהודה דרורי
הוא היה הנשיא האמריקני הכי פרו-ישראלי. הוא איפשר לנו שלא להגיע לכל הסדר והסכם עם הפלשתינים מכיוון שזיהה כנופייה זו כחלק מארגוני הטרור העולמי
אלכס נחומסון
הפרקליטות חכמה על השוטר שחר מזרחי    ביהמ"ש העליון, כמו תמיד, הניח על כף המאזניים את האינטרס הציבורי, ועל הכף השנייה את הזכות להיות עבריין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il