X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שקראתי את הספר "אבא עשיר, אבא עני" חשתי שיש גם סוג נוסף של אבות, אשר אני, כמשוער, נמנה עימם: יש אנשים שלא נועדו להיות עשירים בכלל ומיליונרים בפרט. אני, ככל הנראה, אחד מהם...
▪  ▪  ▪
מי רוצה להיות מיליונר? [צילום אילוסטרציה]
הילדים (הגדולים) שלי לא בדיוק צוחקים עליי אבל לא אחת הם מחייכים אליי, כאשר נודע להם, להפתעתם ו... להפתעתי, שאבא שלהם מסוגל לייצר שקלים אחדים. הם יודעים מה שגם הוא יודע: הוא לא יהיה מיליונר

הם צעירים ויפים, זקופי קומה, קצוצי בלורית, חייכנים. הם מקרינים ביטחון עצמי, עוצמה, ידע, כסף. הם לבושים היטב. הם יודעים את המלאכה והם כאן כדי להעביר את המתודה שלה, כדי לנסות לחשוף בפנינו – ההדיוטות – את הצופן הגנטי של הכסף, לפענח את רזיו הנסתרים, להבהירו, להנהירו, להנגישו. הם כאן כדי להגיד לנו כי גם אנחנו, שמעולם לא נגענו בעושר, מסוגלים להתעשר. שהעושר אינו בשמים, אלא כאן, על פני האדמה. אם רק נרצה. אם רק ננסה. אם נעז. אם נחשוב ונרגיש שגם אנחנו, "האזרחים הממוצעים" זכאים וראויים ליהנות מפירות העושר. (יום יבוא וצג המחשב יאפשר לא רק לראות ולשמוע את האנשים שמרצים הרצאות מלומדות ומחכימות כל-כך, אלא גם להריח את האפטר שייב היוקרתי שלהם).
אחדים מהם שולחים אליי מידע שוטף על אודות הצעדים – הפשוטים, לדבריהם – שעליי לנקוט בדרך אל העושר, כתנאי להתעשרות. יכול להיות שאני מתקשה בהבנה. יכול להיות שאני לא מעוניין להתעשר. יכול להיות שאני מממש את אימרתו של פסיכולוג חיפני שכישף בשעתו את מאזיניו בהרצאותיו הסוחפות, כאשר בין סיגריה לסיגריה בעודו אופף עצמו בענני עשן, הפריח גם את אחד המשפטים שאני זוכר את אופן היאמרם עד היום, ומדי יום מבין יותר ויותר את משמעותם: "את הדברים שקל לעשות, קל יותר לא לעשות". העושר עודנו רחוק, כספינה אשר רק הד צלילתו של חרטומה נראה – במעומעם – באופק.
האם ייתכן כי ידועני-הכסף ומשווקיו מאחזים את עינינו? האם הם מבטיחים לנו הבטחות סרק? הייתכן כי לא קשה להתעשר? כי כל אחד יכול להיות מיליונר ולא רק אחד ויחיד בתוכנית טלוויזיה, שבה מתחרים על מיליון שקל?
מיליון דולר, בייבי. ההיית או חלמתי חלום? הנאטמתי או פתחתי חלון?
הילדים (הגדולים) שלי לא בדיוק צוחקים עליי אבל לא אחת הם מחייכים אליי, כאשר נודע להם, להפתעתם ו... להפתעתי, שאבא שלהם מסוגל לייצר שקלים אחדים. הם יודעים מה שגם הוא יודע: הוא לא יהיה מיליונר. לעולם לא. לא בגלגול הזה. אבל הם יודעים עוד דבר: אבא שלהם לא חולם על מיליון, לא מתאווה אליו, מסתפק בסכומים קטנים פי כמה וכמה מונים. נחמד להיות מיליונר, אבל לא מוכרחים. אפשר לחיות היטב גם בהיעדר מיליון. האם המילים האוטוסוגסטיות האלה הן בבחינת חצי נחמת עניים?
גם היום קיבלתי דואר אלקטרוני מעשירן ידוע, ששיתף אותי בסכומים שהוא "מגלגל". מה אני אמור לעשות עם המידע הזה? לקנא בו? לחקות אותו? להידמות לו? לנסות, כמוהו, להמר ו...להצליח או להיכשל?
ואם, חלילה, במקרה הטוב, הדמיוני וההזוי ביותר, אהיה, במקרה – אני לא, תרגיעו – מיליונר? האם אדע מה לעשות עם הכסף המיותר הזה? האם יהיה אחראי מצדי להמשיך להיות בעליו של מיליון שקל כאשר כל שאני יודע הוא להיות סגן המנהלת של משק בית פרטי, צנוע וסולידי?
הערב, בתשע, אני אמור להתפנות למשך שעה וחצי, בקירוב, מכל עיסוקיי ולהקשיב להרצאה אינטרנטית של אחד המיליונרים. עשרה צעדים ל'בדרך אל העושר'. כמו שאני מכיר את עצמי, בתשע אני אעשה משהו אחר. יהיה לי הסבר. יהיה לי תירוץ. האם יכול להיות שיש אנשים שלא נועדו להיות עשירים? הייתכן כי אני אחד מהם? ואולי... אולי... עוד חזון למועד. עוד מועד לחזון. לפי שעה – אפשר לחיות גם בלי מיליון.

תאריך:  22/07/2010   |   עודכן:  22/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבא עשיר אבא... אני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני, גם אני... ל"ת
החולוני  |  22/07/10 13:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
מה עלי לעשות כאשר יש לי ברירה לבחור אדם חכם, שהורשע בעבירה, או, לעומתו, להצביע בשביל מי שתמיד אומר אמת אבל הוא טיפש
יוני בן-מנחם
נראה שמוסדות הפת"ח יציבו שורה של חישוקים ותנאים על-פי רצונו של עבאס שעימם הוא יבוא לכינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית
עליס בליטנטל
נטש את כל עולמו הקודם כצלם עיתונות ופרסומת מצליח ומשגשג, עשה פסק זמן של ארבע וחצי שנים, ובשנים האחרונות התמקד אך ורק במימוש התיאוריה הפילוסופית שלו
ראובן לייב
"אבו חאלד" שבהרצליה היא מסעדת-דרכים מזרחית, זולה וטעימה, המספקת לסועדיה תמורה כספית מלאה עבור כספם
ציפורה בראבי
הקלות הבלתי נסבלת של הצגת תמונות קטינות באינטרנט מטרידה ומדאיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il