X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תערוכת צילומיו של עמרי שפירא בגלריה D&A מצמררת ומרטיטה
▪  ▪  ▪

בגלריה חדשה יחסית, ברחוב יהודה הלוי 57, קרוב למרכזי הבילוי והתרבות החדשים בדרום תל אביב, פועלת גלריה קואופרטיבית של קבוצת צלמים. במוצ"ש האחרון נפתחה תערוכת עמרי שפירא, ספיח.
כבן לדור שני (אמו ניצולת שואה), מפעמים בלבו של עמרי שפירא הצעיר רגשות שבקרב רבים התאדו מזמן, אם בכלל היו קיימים, כלפי הזיכרון ההיסטורי. זיכרון ממנו מתעלמים לחלוטין צעירים בימינו. הניכור של בני דורו גרם לעמרי הצעיר למצוא עצמו בתהליך של עיבוד הזוועות, ובצורך להסביר את הנרטיב ההיסטורי דווקא בצילום - כי העולם כיום הוא עולם של אימאג'ים.
בנסיעתו לאוקראינה, ביקר בכל המקומות שהיהדות הייתה קיימת בהם, עד חיסולה בשואה. הצילומים המוקפדים והנוקבים שהביא משם מתארים ברזולוציה חדה, בצבעים טבעיים, את השרידים למקומות ההיסטוריים.
שמות מקומות כמו באבי יאר, היער ליד קייב, בו נרצחו יהודים בטבח נוראי, שהמשורר יבגני יבטושנקו כתב על זה פואמה, קורמים עור וגידים בצילום היער השליו לכאורה.
בצילום פרדה, נראה חדרו של ביאליק בעיירה ז'יטומיר, בו חי כילד. החדר הדל והנזירי, שחושף את ילדותו של המשורר הנערץ, מחזיר אותנו לתקופת הנעורים, כשביאליק היה המשורר הלאומי, ואת שיריו למדנו בשקיקה ובשקידה הכי גדולה לבחינות הבגרות. אותו ילד, שלימים יצר את הפואמות המרגשות שלו מתי מדבר, ובעיר ההריגה, וצילומו של שפירא מחזיר אותנו בחשיפת עברו של גדול משוררינו לשורשיו.
בצילום ניקיון כפיים, בו נראה חדר נטילת הידיים שבקבר הרבי נחמן מאומן, אתה חש כעין חרדת קודש. והצילום המרשים מכולם, שהוא אולי גם הסמלי ביותר - הוא של בית מדרש החסידות מסדיגורה, שהתפוררותו ועליבותו מהווים סמל לחורבן יהדות אירופה בשואה. הוא גם שריד ועדות למה שקרה ליהדות עם התרבות המפוארת, שאמנם רובה נכחדה פיסית, אך היא הותירה את מורשתה הרוחנית.
תערוכה הצובטת לב, שראוי שיראוה כל אניני טעם והרגישים שמסובבים את פניהם למראה צילומים או סרטים מהשואה. אך בעצם התנכרותם הם כורתים את הענף עליו הם יושבים, בגורמם לאיבוד זהותם הלאומית.
עמרי שפירא אומנם צעיר, שלא חי אפילו קרוב לאותה תקופה, אך בגלל הקשר לאמו, נשאר בו הרגש לעבר, ומפעם בו הרצון החזק להנציח את השרידים כפי שהם נראים כיום, כעדות לעבר, למען ידעו ולמען יראו וייראו. תערוכה ייחודית באיכותה ובמשקלה.

אחת מן התמונות המוצגות בתערוכה של עמרי שפירא
תאריך:  23/07/2010   |   עודכן:  23/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספיח - עמרי שפירא בגלריה D&A
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תערוכה מציגה עד ה-13.8
O'man  |  24/07/10 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיישרים קו עם האוצר (כהן), עם בית המשפט (הנגבי), עם הקו הצנוע (מפגינות השמאל), עם התאריך העברי ועם גיור כהלכה    וגם: די לקטל בדרכים ולעונשים הקלים!
ישראל ברקוביץ
המושגים "זול" ו"יקר" נקבעים על-ידי התפיסה של המעריך    הם אינם מוחלטים ומושפעים ממניעים פסיכולוגיים ולאו-דווקא ממניעים הגיוניים ושכליים
נסים ישעיהו
המתכון של משה רבנו לחיים טובים בארץ המובטחת והתנאי הבסיסי: לזכור שאנו חיים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לְךָ כָּל-הַיָּמִים
הרצל חקק
על ספרה של חלי איתן-אברהם, מחזור אור, שיר ואישה, 272 עמודים, הוצאת שבילים, 2009    הרצל חקק כותב על ספר שיריה החדש, ספר שהוא מבחר משירתה ויש בו מעבר לכך - 77 שירים חדשים. אסיף משובח שמעשיר את מדפי הספרות העברית
יואל ישורון
תרבות האג'נדה והפופוליזם חילחלו חזק חזק בקרב שופטי בג"צ וביהמ"ש בכלל    מה לעשות כשמורה הנבוכים שלהם, פרופ' ברק, הוא אבי אבות אותו פופוליזם דורסני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il