X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אונר"א היא האחראית הראשית לתוכניות החינוכיות ולמערכת החינוך במחנות הפליטים בהן היא משקיעה יותר ממחצית תקציבה, כ-500 מיליון דולר, להטפה גלוייה להשמדת ישראל הילדים לומדים כי ישראל כולה הינה שטח פלשתיני כבוש, הישראלים מוצגים כנחשים וכרוצחים והתנועה הציונית - כתנועה גזענית
▪  ▪  ▪
בית ספר לשאהידים [צילום: פלאש 90]
חוסיין קאדר, השר הממונה על נושא הפליטים ברשות הפלשתינית מתראיין בגלוי ומסביר: "אנו נתייצב נגד כל נשיא שיחתום בשמנו על ויתור על זכות השיבה, יהא זה אבו-מאזן, יאסר עראפת או כל נשיא אחר... אם נשיא או בעל תפקיד פוליטי אחר יוותר עליה, אנו נמרוד בו ונהרוג אותו".

טענותיהם של הפליטים הערביים וצאצאיהם ל"זכות השיבה" אינן חדשות. עם זאת קיים פער עצום בין התוכנית הנרקמת למימושה במערכת החינוך הפלשתינית, לבין הבנת משמעותה של תוכנית זאת על-ידי ישראל והמדינות הדמוקרטיות התורמות מאות מיליוני דולרים לקידומה. במשך שנים הולך ונבנה המתכון לאסון ההומניטרי הבא במערכת ההופכת את ההטפה להתאבדות ולרצח עם לאידיאל חינוכי ולמטרה מדינית ראויה.
בסרטו "למען הנכבה" ("For the Sake of Nakba"), חושף העיתונאי החוקר דוד בדין, כי אתוס ה"נכבה" והחינוך ל"זכות השיבה" זוכים לא רק לתמיכתה של הרשות הפלשתינית, אלא גם של תומכים פחות צפויים שהתאגדו יחד תחת המטרייה של סוכנות התעסוקה לפליטים של האו"ם המוכרת גם בשם אונר"א (UNRWA). הסוכנות שנוסדה לפני 60 שנה על-מנת לסייע לפליטים הערביים של 1948, ממומנת כיום על-ידי 38 מדינות מרחבי העולם וזוכה לתקציב של יותר ממיליארד דולר. תקציב זה צמח לאחרונה בעזרת תרומות שנתיות של ארה"ב ושל מדינות האיחוד האירופי המוסיפות יותר מ-460 מיליון דולר מדי שנה. בין התורמות המובילות לסוכנות נמנות קנדה, יפן, נורווגיה ואוסטרליה.
הסיפור של פליטי 1948 הוא ייחודי בתולדות המלחמות. על אופן הטיפול בפליטים הערביים עמדה החוקרת והסופרת ג'ואן פיטרס בספרה "מאז ומקדם", ההופך את כל בעיית הפליטים על פיה וממחיש, כפי כתב עם הופעת הספר המבקר של ה"וושינגטון פוסט", כי "הפליטים אינם הבעיה אלא העילה".
לפני כ-60 שנה סייעה אונר"א בהזנתם של בין 450 ל-750 אלף פליטים. בניגוד גמור לכוונה לפתור את בעיית הפליטים, זכו למעמד זה לא רק ערביי ישראל המקוריים שטענו כי נושלו, אלא גם צאצאיהם העתידיים. כך צמח מספר ה"פליטים" שבהם מטפלת אונר"א לכ-4 מיליון איש החיים ב-59 מחנות פליטים שלה הפזורים ביו"ש, בעזה, בירושלים, בסוריה, בירדן ובלבנון.

"מות קדושים" - סוג של שבועת חתונה

אונר"א הינה האחראית הראשית לתוכניות החינוכיות ולמערכת החינוך במחנות ומשקיעה בבתי הספר יותר ממחצית תקציבה - כ-500 מיליון דולר. דובר אונר"א, כריסטופר גוניס, מספר כי התפקיד החשוב ביותר שממלאת אונר"א בחיי הפליטים הינו במערכת החינוך: "באמצעותה אנו מחנכים יותר מחצי מיליון ילדים בארצות ערב ובשטחים על גבולות ישראל. בידי אונר"א", מסביר גוניס, "היכולת לחנך את הדור הבא של הילדים שיחיו בארצות הגובלות בישראל".
ברשימת מקבלי המשכורות של אונר"א נכללים כ-7,000 מורים הפועלים בבתי הספר, רבים מהם חברי איגוד המורים של חמאס. תפעולה של מערכת החינוך נותר בידי מה שקרוי "הוועדות העממיות" המשתמשות במתקני אונר"א ובספרי הלימוד של ה"יישות המארחת" בכל אתר ואתר. בעזה וביו"ש משתמשים בספרי לימוד שהפיקה הרשות הפלשתינית. חוסיין קאדר, השר הממונה על נושא הפליטים ברשות הפלשתינית מתראיין בגלוי ומסביר: "אנו נתייצב נגד כל נשיא שיחתום בשמנו על ויתור על זכות השיבה, יהא זה אבו-מאזן, יאסר עראפת או כל נשיא אחר. זוהי זכות אישית וקולקטיבית...אם נשיא או בעל תפקיד פוליטי אחר יעשה זאת [יוותר עליה] אנו נמרוד בו ונהרוג אותו". כאשר זאת הרוח הנושבת ממשרדו של השר הממונה על הפליטים ברשות, ומורים רבים משתייכים לארגון שקבע למטרה את השמדת ישראל, לא מפליא למצוא בחומרי הלימוד ובתוכניות בתי הספר הטפה גלוייה להשמדת ישראל. הילדים לומדים כי ישראל כולה הינה שטח פלשתיני כבוש, הישראלים מוצגים כנחשים וכרוצחים והתנועה הציונית - כתנועה גזענית.
אחד הערכים החינוכיים המוטמעים בתכני הלימוד הינו הערך של "מות הקדושים" וההקרבה העצמית, המתואר בספר לימוד מדעי כסוג של שבועת חתונה. כאשר אונר"א מגייסת תרומות ומפיצה חוברות כרומו יוקרתיות אודות עבודתה במחנות הפליטים, היא אינה מספרת על ההטפה בספרי הלימוד, על הטקסים והמסדרים ועל ההצגות כמו גם על ציורי הקיר והתמונות של השהידים המוצגים לתלמידים בבתי הספר - שהולידו 41 תלמידים מתאבדים מתפוצצים שרצחו 83 אנשים ופצעו 436.
אונר"א והמנהיגות הפלשתינית פועלים מאז 1948 שלא על-מנת לפתור את בעיות הפליטים, אלא על-מנת לשמר את מצב הפליטות ולהרחיבו ולהגשים בבוא העת את "זכות השיבה" על חורבותיה של מדינת ישראל. אם לא נפסיק לטמון את ראשינו בחול, עלולה מטרה זו להתגשם.

לאתר מגזין מראה
המאמר מתפרסם גם בטור "על הכוונת" ב"מקור ראשון".
בועז ארד-ארדר הוא עמית מחקר ב"מכון ירושלים לחקר שווקים", מנהל תקשורת שיווקית ופובליציסט.
תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתי ספר לשאהידים של האו"ם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הארגון העוין הזה מוכר...והוזנח
ירון זכאי  |  25/07/10 15:52
 
- Yaron you are right
Gilead  |  26/07/10 17:44
2
סרט של בדין
מאירה רחל  |  27/07/10 01:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
אמריקה מקדימה אותנו בהרבה, גם בתחום של קשרי העם היהודי    דוגמת ניו-מקסיקו: חרף היותה קהילה קטנה בארה"ב, הפעילות היהודית שלה ענפה מאוד
נחמן פביאן
למרות שבנאומיה חוזרת נשיאת ארגנטינה על העמדה כי הפיגוע במרכז מוסדות הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1996 הוא בבחינת "מתקפה נגד ארגנטינה", בעת ביקורו של הנשיא אסד בעיר זו יצאו מפיה זמירות חדשות
ד"ר אברהם שלום
הענקת חנינה לשוטר היא עניין דחוף לביטחון ברחובות ירושלים ובכל ערי ישראל    גזר הדין נגדו מעודד פעולות של מחבלים
איתן קלינסקי
הקול הזה נשמע מתוך הגיונו של משה ארנס, הסבור כי "היחס לאוכלוסיה הערבית במדינת ישראל... זו הבעיה הגדולה ביותר"
מרגריטה טל
היכרות עם השפעות שונות על מט"ח תאפשר לנו לשפר את החיזוי להתנהגותו בטווח הבינוני והארוך, ולעיתים גם בטווח הקצר
רשימות נוספות
מסעות אסד באמריקה הלטינית - ברזיל   /  נחמן פביאן
סוריה - "הנפקד הנוכח" של רמת הגולן  /  מרדכי קידר
המונדיאל ברחוב אגריפס  /  עמוס גורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il