X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שי קידר עורך דין משרד עו"ד גינדי-כספי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רשויות מקומיות אינן יכולות לעקוף את החוק באופן בריוני ולסרב לקלוט בקשות להיתר בנייה בתשלום חובות
▪  ▪  ▪
אין תנאים

חילוקי דעות בין רשות מקומית לתושב על גובה חובותיו, או אף על עצם קיומם, הם עניין לגיטימי, והחוק מעמיד לרשות התושב כלים שונים בכדי למחוק או להפחית את החיוב השגוי לדעתו. אלא שלאחרונה, מנסות רשויות מקומיות שונות לעקוף את החוק, ולכפות על תושבים המצויים עימן בהתדיינות משפטית בנוגע לחובות, להפסיק את ההליכים המשפטיים ולשלם את הסכום אותו דורשות הרשויות.
הרשויות מצאו דרך יצירתיות לכפות על התושב את תשלום ה"חובות": כאשר תושב שכזה מגיש בקשה להיתר בנייה, הרשות מסרבת לקלוט אותה במערכת. בניגוד לכל דין, מתנה הגזברות את מתן האישור לא רק בתשלום האגרה עבור הבקשה, אלא גם בכך שהמבקש אינו חייב לעירייה שום חוב משום סוג. וכך, כאשר על-פי הנוהל הפנימי באותן רשויות לא נקלטת בקשה ללא אישור הגזברות, וכאשר הגזברות מסרבת לתת את האישור הנדרש, לא מתבצעת קליטה טכנית של הבקשה.
מובן מאליו, כי קליטת הבקשה להיתר בנייה במערכת אינה מבטיחה את קבלת ההיתר המיוחל, כי אם מהווה את תחילת המערכה בלבד, אשר לא פעם נמשכת זמן רב וממושך לאור בעיות תכנוניות אובייקטיביות, התנגדויות וכיו"ב.
יודגש כי אישור בקשה להיתר בנייה על-ידי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, מותנה ממילא בקיום דרישות מהותיות לביצוע העבודות המבוקשות, כגון: אישור תוכנית אינסטלציה, אישור אדריכלות, תשלום היטל השבחה ואגרות, אישור מהנדס וכיו"ב. על כן, היתר הבנייה המיוחל אינו מונפק עד להשלמת הדרישות הללו על-ידי המבקש והסדרת כל חובותיו כלפי הרשות. ברם, בשל טענה לקיומו של חוב מצד מגיש הבקשה להיתר בנייה, אין על-פי חוק לרשות כל סמכות לסרב לקלוט במערכת בקשה להיתר בנייה.
כלל ראשון במשפט מנהלי, הוא כי אין לרשות מנהלית כל סמכות, זולת הסמכות שמעניק לה החוק.
בדברי החקיקה הרלוונטיים להגשת בקשה להיתר בנייה, כלומר בחוק התכנון והבנייה ובתקנות התכנון והבנייה, מפורטת רשימת דרישות-סף לקליטת בקשה להיתר בנייה, אשר בהתקיימן, מחויבת הרשות לקלוט את הבקשה ללא שום שיקול דעת נוסף.
במילים אחרות, החוק לא מעניק לרשות מקומית כל סמכות לסרב לקליטת בקשה להיתר בנייה בשל חוב כספי, ואינו מאפשר לה שום שיקול דעת בעניין.
חמור הדבר שבעתיים, כאשר בין הרשות לבין מבקש ההיתר קיימים חילוקי דעות לגיטימיים, לגבי עצם קיומו של חוב או גובהו. במקרים שכאלו, הופכת פעולה טריוויאלית וטכנית כקליטת בקשה, לאמצעי לחץ בלתי חוקי, המאלץ את התושב להפסיק הליכים משפטיים חוקיים ולגיטימיים, אותם הוא מנהל מול העירייה לביטול החוב השגוי.
בשורה התחתונה, מדובר בלא יותר מאשר בגרסה נוספת של "שיטת מצליח", ולכן מומלץ שלא להיכנע לדרישה הבלתי חוקית, אלא לפנות לייעוץ משפטי.

תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התניית קליטת בקשה להיתר בנייה - לא תלויה בדבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבת שטויות. זו פעולה חכמה
אמתי  |  25/07/10 16:25
2
הידען
גרדוס  |  26/07/10 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה גזית
חיילים ושוטרים מתמודדים עם סיטואציות כמו זו שאליה נקלע השוטר שחר מזרחי, אין ספור פעמים    ספק רב אם מאזני-המשפט הם הכלי הראוי לדון ולבחון את החלטות המעורבים בהן
ד"ר צ'לו רוזנברג
תקרית הביקיני של מיכל אמדורסקי חושפת את ערוותה של הטלוויזיה המסחרית, לא פחות מערוותה של האמנית
מרדכי קידר
הפלשתינים אינם מעוניינים כרגע בהסכם עם ישראל, הן משום שברור להם כי ממשלת ישראל הנוכחית לא תסכים לזכות השיבה ולחלוקת ירושלים, והן משום שממשל פלשתיני עצמאי יביא לקץ התמיכה הכספית הבינלאומית ברשות
עמוס גורן
ספרו של ד"ר מנפרד גרסטנפלד The Abuse of Holocaust Memory - Distortions and Responses הוא תיאור שיטתי ומאורגן היטב של התופעות המגוונות והשונות הקשורות בחילול זכר השואה והשימוש המעוות בו    אלה מלוות בחשיפת מניעיהם ודרכי פעולתם של המשקיעים עצמם בעיסוק מבחיל זה וכן המלצות כיצד להתנגד להם
בועז ארד
אונר"א היא האחראית הראשית לתוכניות החינוכיות ולמערכת החינוך במחנות הפליטים    בהן היא משקיעה יותר ממחצית תקציבה, כ-500 מיליון דולר, להטפה גלוייה להשמדת ישראל    הילדים לומדים כי ישראל כולה הינה שטח פלשתיני כבוש, הישראלים מוצגים כנחשים וכרוצחים והתנועה הציונית - כתנועה גזענית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il