X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דוד שחם סופר ועורך ותיק על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
איזה גאון מכירות הנתניהו הזה הנה הוא מצליח למכור לגויים סחורה שכבר נמכרה מזמן שיחות ישירות? והרי שיחות ישירות נמשכות כבר יותר משלושים שנה
▪  ▪  ▪
נתניהו. ניסוח גאוני [צילום: פלאש 90]

סוף-סוף, אחרי תקופה ארוכה של אי-ודאות, מתבררת התוכנית המדינית של ישראל. זו תוכנית פשוטה המסתכמת בשתי מילים: שיחות ישירות. איך לא חשבנו על זה קודם? איפה היה השכל היהודי? איפה הייתה תבונת ההנהגה? איך התחבטנו בקושי הבלתי-פתיר שבניסוח מטרותיה המדיניות של מדינת ישראל. הרי זה פשוט כל-כך - שיחות ישירות!
תראו כמה גאוני הניסוח הזה, שנתניהו חוזר וחוזר עליו. קודם כל, יש סיכוי שהפלסטינים לא יסכימו. נוכל לטעון שהם מסרבים לשיחות ישירות, ואז, בבת אחת תוסר מעלינו מועקת הבידוד הבינלאומי, וגם נזכה שוב להוכחה שאין עם מי לדבר. כולה שתי מילים, שיחות ישירות! הש' השמאלית והימנית שורקות ומתיזות רוק, הר' מתגלגלת כמו רעם. הח' מזכירה לנו שאנחנו במזרח התיכון. ושתי הת' שבסופי המלים נוחתות על הראש כמכות קורנס ומסכמות עניין. האיש גאון. מצליח לבטא רעיון מורכב כל-כך בשתי מילים פשוטות. ותראו איזו הצלחה כבר יש לו: העולם שכח את ההתנחלויות, שכח את המחסומים, שכח את הכיבוש - כולם, האמריקנים, הצרפתים ומי לא, לוחצים על הפלסטינים וגם עלינו (איזה צחוק, גם עלינו!) להסכים לפתיחת שיחות ישירות. טוב, בכל תוכנית טמונים סיכוניה. הפלסטינים האלה עלולים להפתיע ולהסכים לשיחות ישירות, וניאלץ לקבל את התביעה שלנו. אבל אל דאגה, הראש היהודי ימציא לנו פטנטים.
קודם כל, שאלת סדר הישיבה ליד השולחן. כבר ראינו שמשאלה כזו אפשר להוציא הרבה מיץ. ואחרי שזו תיפח את נפשה, עדיין פתוחה שאלת הנושאים שיידונו. ואם, חס וחלילה נגיע להסכם בעניין זה (או שהאמריקנים ילחצו) - נותרה עדיין השאלה לפי איזה סדר נדון בנושאים האלה. נתניהו כבר מקדים ואומר שקודם כל נדון בסידורי ביטחון לישראל, ורק אחרי שנשלים אותם, נפנה לשאלות אחרות. וזה עוד לפני שנגלה את העניינים שבהם אי-אפשר להגיע להסכם, הטמונים בכל אחד ואחד מהנושאים, אין צורך לומר בנושאי הליבה. וכך יימשכו השיחות הישירות עד אין סוף. איך אמר שמיר אחרי שכפו עליו להסכים ל"ועידת מדריד" ובאו המפא"יניקים ועשו את הסכם אוסלו? - "אידיוטים, מה הם ממהרים? אפשר היה למשוך את השיחות עוד עשר שנים"! טוב, שמיר לא היה בעל דמיון מפותח מדי. עשר שנים? כבר עברו כמעט עשרים, עדיין אין הסכם, והשיחות הישירות נעשו למטרה המדינית הישראלית!
איזה גאון מכירות הנתניהו הזה. הנה הוא מצליח למכור לגויים סחורה שכבר נמכרה מזמן. שיחות ישירות? והרי שיחות ישירות נמשכות כבר יותר משלושים שנה. נתניהו עצמו לא נפגש עם ערפאת? וברק לא דחף אותו להיכנס ראשון בעד לדלת בקמפ דייויד, ולא אירח אותו בדירתו הדלה בכוכב יאיר? ואולמרט לא התחבק והסתחבק ואכל כל מיני דברים עם אבו-מאזן? בשיחות ישירות יש תועלת רק אם קדמה להן הבנה שהושגה בשיחות עקיפות, חשאיות. לפני פגישת בגין וסאדאת בירושלים נפגש שר החוץ דיין עם תוהמי המצרי, ושניהם סיכמו מה שיסוכם אחר-כך בפגישה הפומבית. ומי לא נפגש עם חוסיין המלך בחשאי - אבן וגולדה ורבין, ושורה של ראשי המוסד - לפני שנחתם בטקס פומבי הסכם השלום בין ישראל לירדן?
הקיצור, את התביעה לשיחות ישירות, למגע, מעלה נתניהו בוקר וערב במין תשוקה כמעט סקסואלית. אפילו אצל עבדאללה הירדני העלה אותה, אם להאמין לדיווחי התקשורת שהיה זה הנושא היחיד שנדון ביניהם. אבל כדאי להפנים שהמטרה היחידה של התביעה הזו היא למנוע הסכם שיביא לסיום הכיבוש. ואולי גם להרוויח בינתיים נקודה קטנה במלחמת התעמולה.

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  28/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התשוקה למגע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דוד שחם: התשוקה לכתוב שטויות
איך לא עלה בדעתנו  |  28/07/10 16:09
2
"שיחות ישירות"
אלי קליר  |  1/08/10 22:14
3
תשובה לאלי קליר
דוד שחם  |  3/08/10 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה בלוך
הקייטנות, שהצליחו לעזור לנו לשמור את הילדים במסגרת כלשהי, מסתיימות    להלן הנוסחה המושלמת להצבת גבולות ולשמירה על סדר היום של הילדים
דרור אידר
הנסיך ברנע מבקש לבוא חשבון עם מרגלית ועל הדרך לפגוע גם ביריביו לתקשורת
ד"ר ישי רוזן-צבי
האם קיים כישוף יהודי? האם חכמים עסקו במאגיה?    ד"ר ישי רוזן-צבי סוקר את ספרו של יובל הררי על הכישוף ביהדות, המנפץ כמה מהמיתוסים ביחס למאגיה ומהווה חלק ממגמה גוברת של עיסוק אקדמי בנושא
נרי אבנרי
לזכותו של פרקליט המדינה ייאמר, שההתקפה שלו על התקשורת, בגין הניסיון הברוטאלי לזכות את רמון, אינה חדשה. כבר בינואר 2007 (כשהיה עו"ד פרטי) שמעו אותו צופי הערוץ הראשון מותח ביקורת    הלכתי לארכיון...
מנחם רהט
שלוש פעמים דנה הממשלה בדרישה לתבוע מערבים המתאזרחים בישראל הכרה בהיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, ולא הצליחה להחליט, בשל התנגדויות משמאל ומימין    את מי בדיוק מייצג דן מרידור בממשלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il