X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים מדווחים על לחצים אדירים ואיומים שמפעיל עליהם ממשל אובמה כדי שיסכימו למו"מ ישיר עם ישראל האסטרטגיה הפלשתינית היא להרוויח זמן ולגייס את תמיכת מדינות ערב לגיבוש מדיניות ערבית מאוחדת בפני הלחצים האמריקנים
▪  ▪  ▪
אכזבה גדולה [צילום: AP]

שיחת הטלפון שקיבל יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס מהנשיא אובמה זמן קצר לאחר פגישתו בבית הלבן עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הייתה אחת משיחות הטלפון הקשות של עבאס בשנים האחרונות, כך מספרת אישיות פלשתינית בכירה.
יו"ר הרשות לא האמין למשמע אוזניו כאשר הנשיא האמריקני ביקש ממנו לעבור לאלתר למו"מ ישיר עם ישראל. הוא היה בשוק מוחלט. וההלם רק גבר והלך מאותה שיחה ואילך...
האכזבה של הפלשתינים מהנשיא האמריקני היא גדולה.
הם חשים נבגדים ומושפלים נוכח השינוי בעמדתו שהפכה לתומכת בעמדת ישראל בצורך לעבור לאלתר למשא-ומתן ישיר על הסדר הקבע.
כאילו שמעולם לא נאם את "נאום קהיר" המפורסם שפנה לעולם הערבי והמוסלמי.
פרשנים בעולם הערבי טוענים כי הפלשתינים לא העריכו נכונה את מדיניותו של הנשיא אובמה מהרגע שבו נכנס לבית הלבן. לדבריהם, הנשיא אובמה ידע מלכתחילה כי הוא זקוק מאוד לתמיכת הלובי היהודי האמריקני וכי לא יוכל להתעמת לאורך זמן עם ראש הממשלה נתניהו, אך הפלשתינים לא קראו נכון את תמונת המצב. הם העדיפו להשלות את עצמם ולטפס על עץ גבוה בדרישותיהם מתוך הערכה שהנשיא אובמה יתמוך בהן. עכשיו הם לא מוצאים את הסולם שיאפשר להם לרדת מן העץ.
ואילו הפלשתינים משוכנעים כי ממשל אובמה מפעיל לחצים רק עליהם ולא על ישראל. הם מספרים כי הלחצים האמריקנים גובלים אפילו באיומים. מקור פלשתיני בכיר גילה כי בפגישה האחרונה של השליח המיוחד מיטשל עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס המסר האמריקני מהנשיא אובמה היה ברור: "עליכם להיענות לבקשת הנשיא אובאמה לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל או שהממשל ימשוך את ידיו מטיפול בערוץ הישראלי-פלשתיני".
עצם העובדה שממשל אובמה נאלץ לאיים על יו"ר הרשות הפלשתינית מעיד, לדעת הפלשתינים, על עומק הכישלון של הנשיא אובמה שלא הצליח להשיג במשך כשנתיים שום הישג בערוץ הישראלי-פלשתיני. הצעד שעשה הממשל האמריקני בשבוע שעבר כשהודיע על שדרוג מעמדו של משרד אש"ף בוושינגטון למעמד "נציגות כללית" לא הצליח להפיס את דעתם של בכירי הרשות הפלשתינית ולשכנעם כי אובמה נוקט במדיניות מאוזנת כלפיהם וכלפי ישראל.
ברשות הפלשתינית מתחזקת ההערכה כי הנשיא אובמה, למרות הצהרותיו, איננו שונה משום פוליטיקאי אמריקני אחר וכי השיקולים הפנימיים של הפוליטיקה האמריקנית הם שמנחים אותו בעיצוב מדיניותו בעניין הסכסוך הישראלי הפלשתיני. הוא תומך בעמדת נתניהו בעניין חידוש המשא-ומתן הישיר מכיוון שהוא רוצה את תמיכת הלובי היהודי בבחירות לקונגרס בחודש נובמבר. לכן, ארצות הברית נמנעת מלתת תשובות ברורות לפלשתינים בעניין הסדר הקבע, אפילו לא תשובות בעל פה.
החשש הפלשתיני הוא שגם אם תפנה הרשות הפלשתינית למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה להכריז על מדינה פלשתינית בגבולות 67 תטיל ארצות הברית וטו על ההחלטה. השינוי בעמדתו של הנשיא האמריקני מציב כעת את ההנהגה הפלשתינית בפני שתי ברירות: לאבד את תמיכתו של ממשל אובמה או להיכנס למו"מ ישיר עם ישראל ללא ערבויות שיבטיחו להם את השגת מטרותיהם.
ההנהגה הפלשתינית נמצאת באותה הסירה עם מנהיגי מדינות ערב המתונים שגם עליהם לוחצת ארצות הברית לשכנע את הפלשתינים להיענות בחיוב לדרישתו של הנשיא אובמה.
אם כן, מה תעשה ההנהגה הפלשתינית? היא תנסה להרוויח זמן ולדחות את מתן התשובה לנשיא אובאמה ככל האפשר תוך תיאום עם הליגה הערבית. במקביל היא תגבש תנאים ותדרוש ערבויות לחידוש המשא-ומתן הישיר עם ישראל במידה שתחוש כי איננה יכולה להתחמק מהלחץ האמריקני לתת תשובה ברורה לבקשתו של הנשיא אובמה.
הפלשתינים מודעים היטב לעובדה כי הם הצד החלש במשוואה וכי הנשיא האמריקני אובמה זקוק יותר לישראל בגלל קשריה עם הלובי היהודי בארצות הברית. עם זאת, הם בטוחים כי חולשתם היא גם נקודת החוזק שלהם מכיוון שלא יהיה ניתן להגיע לשום פיתרון או הסדר במזרח התיכון בלעדיהם.
ארצות הברית גם זקוקה ל"ציר המתון" של מדינות מערב כדי לבלום את "הציר הרדיקלי" בראשותה של אירן. וכמובן שהיא זקוקה גם לישראל בכל הסדר שיתגבש.
הפלשתינים משוכנעים שלמרות התיאום הישראלי אמריקני והתמיכה הגדולה של ארצות הברית בישראל הן אינן יכולות לכפות עליהם פיתרון בניגוד לרצונם, לכן עליהם להמשיך ולהתנגד להצעות הישראליות אמריקניות שאינן לרוחם. ביכולתן של מדינות ערב לשנות את התמונה אם יגבשו מדיניות ערבית מאוחדת שתתמוך בפלשתינים. צריך להמתין עכשיו להתפתחויות במישור הערבי, החודשיים הקרובים הם קריטיים להמשך התהליך המדיני והתמונה תתברר בסוף חודש ספטמבר.
איך אומרים אצלנו? "אחרי החגים".

תאריך:  30/07/2010   |   עודכן:  30/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתפכחות הפלשתינית מאשליית הנשיא אובמה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו משחקים בפיפי
פלים פלאם פלום  |  30/07/10 22:57
2
שיחות ישירות עם הערבים? זה
כמו לכתוב על מים  |  31/07/10 02:28
3
הימור אדיר של הנשיא אובאמה
חשדנית  |  1/08/10 01:04
 
- לך ולפלסטינים יש אותה בעיה
צייקן  |  1/08/10 17:19
 
- לב מלכים ושרים בידי הקב'ה
המלאך הגואל  |  1/08/10 20:21
4
אולי הפוך - - -
אורה הכפולה  |  2/08/10 03:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן שכטר
הריכוזיות בישראל גורמת לכך ששיתוק הפעילות הכלכלית באזור זה משמעותה שיתוק הפעילות הכלכלית במדינה כולה    מדינה שמשותקת מבחינת חייה הכלכליים - קיומה הוא בגדר מבצע לעצירת שעון החול
אריה אבנרי
בראשית החודש נועדו פרס ורמון במשכן הנשיא כדי לתכנן תרגיל מסריח נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו    בפגישה עם עריקאת, הודה בחצי פה רמון שגם צד שלישי מעורב    האם רמון עדכן את פרס על קיומו של האדם השלישי ומסר לו את זהותו?
בועז ארד
מהתכתבויות שנחשפו בין חברים ברשימת קשר של אנשי תקשורת מן השמאל עולה כי עיתונאים תיאמו עמדות כדי לסייע לסיקור אוהד לברק אובמה במסע הבחירות שלו וכן כדי למצוא דרך לסגור את ערוץ הטלוויזיה "פוקס" הפופולרית
גבריאל בן-עמי
הצלחתן של תנועות השמאל הרדיקליות להתנחל בלבבות הצעירים היהודים בארץ ישראל, נעוצה הן בכוח המשיכה הילידי של אנשיהן והן בהירואיקה המרקסיסטית שלהן המתמקדת בדמות "המהפכן המקצועי"
מלכם לוא
גם ההתמודדות עם הקפאת הבנייה וגם ההתמודדות עם שחרורו של גלעד שליט מחייבות תוכניות פעולה מושכלות וארוכות טווח, שמעבר להדיפת לחצים מיידית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il