X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בתקשורת ובדעת הקהל העולמית מתהדרת ועדת האו"ם לזכויות האדם כמוסד מכובד הפועל ליד האומות המאוחדות, ולדוח היוצא מתחת ידה יש משקל אדיר בעולם תגובתה של ישראל על הדוח כמוה כעבריין הנמצא אשם בדין ומגיב בטענה של "חפות מפשע"
▪  ▪  ▪
הוועדה הבינ"ל לא תבוטל [צילום: פלאש 90]

בימים אלה הגיע לידי תקציר העבודה שהוכנה ב"מרכז המידע למודיעין ולטרור" ואשר ראתה אור לפני כארבעה חודשים. עבודה זו, מסמך בן ארבע מאות עמודים, נושא כותרת "התנהלות חמאס ואופיו של איום הטרור מרצועת עזה, בחינת תוכני דוח גולדסטון לעומת הממצאים העובדתיים". לא קראתי את דוח העבודה המלא, אולם גם על-פי התקציר בן שבעת העמודים ניתן בנקל להתרשם מן הפן החסר בדוח גולדסטון.
עם זאת, ברור שמחקר זה הוא בבחינת נעילת דלתותיה של האורווה לאחר שכל הסוסים כבר הסתלקו מן המקום. מחקר זה של "מרכז המידע" ראה אור כשבעה חודשים לאחר שפורסם ברבים דו"ח הוועדה של השופט גולדסטון, וכחמישה-עשר חודשים לאחר מבצע עופרת יצוקה. במלחמה על התודעה הציבורית בעולם - אין, ולא יכול להיות, אימפקט משמעותי למסמך הרואה אור באיחור כה רב.
אינני מאשים את הד"ר ארליך, אשר ריכז את עבודת המחקר. להפך, ההחלטה לבצע מחקר זה מיד לאחר שפורסם דוח גולדסטון, ובעקבות התהודה הרבה שיצר - הייתה החלטה נכונה וראויה, וטוב שנמצא הגוף שיכול היה לעמול ולפרסם ברבים תשובה מפורטת ואמינה. האשמה העיקרית היא של ממשלת ישראל. ממשלת ישראל החליטה שלא לשתף פעולה עם חברי ועדת החקירה הבינלאומית, היא לא טרחה להזין את חבריה במידע אמין ומפורט המביא את דברה של ישראל, את טיעוניה, את שיקוליה ואת המצבור האדיר שבכתב ההאשמה של החמאס והטרור הפלסטיני.
דווקא על בסיס חומר הראיות המפורט שריכז המרכז למידע, סביר להניח שחברי ועדת גולדסטון לא היו יכולים להתעלם ממנו לחלוטין, ואפשר לקוות שהיינו מקבלים מסמך מאוזן יותר, מסמך שהוא הרבה פחות אנטי-ישראלי.
התייחסות זו איננה רק בדיעבד. חוששני כי אנו עומדים לחזור על אותה טעות בשנית.
ועדת האו"ם לזכויות האדם מוכרת לנו היטב. אכן, זו ועדה - כך מאמינים אנו - אשר כמעט כל עיסוקה בסכסוך הישראלי-ערבי, ובמדיניותה ובפעילותה של ישראל. בתקשורת ובדעת הקהל העולמית מתהדרת ועדה זו כמוסד מכובד הפועל ליד האומות המאוחדות, ולדוח היוצא מתחת ידה יש משקל אדיר בעולם. תגובתה של ישראל על הדוח כמוה כעבריין הנמצא אשם בדין ומגיב בטענה של "חפות מפשע".
בימים אלה פורסם הרכב השופטים בוועדה החדשה שמקים הארגון, הפעם לחקירת עלילות המשט הטורקי לעזה, ופרשת ההשתלטות של לוחמי השייטת על ה"אווי מרמארה". ממשלת ישראל טוענת כי חקירה בינלאומית זו היא מיותרת, וכי על העולם לסמוך בעניין זה בדוח שתפרסם ועדת השופט טירקל.
הוועדה הבינלאומית לא תבוטל. בחקירתה היא תקבל מסמכים ותשמע עדויות מן ה"צדיקים" המוסלמים שהיו במסע ה"הומניטרי" לעזה. במקום ש"מרכז המידע למודיעין ולטרור" ישב ויכין כבר היום ארבע מאות עמודי מסמכים שיסבירו את עמדת ישראל, יתחיל המרכז להכין את תיק העדויות שלו רק לאחר שיפורסם הדוח המרשיע, רק לאחר שכל הסוסים יברחו שוב מן האורווה.

הכותב הוא אלוף (מיל.), בעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל.
תאריך:  01/08/2010   |   עודכן:  01/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת דוח גולדסטון חדש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב הינו
פנחס  |  1/08/10 14:29
2
הטיעון העיקרי חסר במאמר
אלישמע  |  1/08/10 18:44
3
גם אכל וגם לקה
רפי פ  |  13/08/10 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
במקרה הנדון זוהה הקשר מבעוד מועד, ננקטה הפעולה המשפטית הראויה והמתבקשת, ואפשר לומר כי החלטת בית המשפט שמה דברים כהווייתם על השולחן, אם למישהו היה עוד קצה של ספק בנדון
זאב בן-יוסף
ניתוח השווה והשונה בין שתי החשיפות של איילה חסון: זו של חיים רמון השואף לשלטון וזו של רוני בר-און לקבלת הסכם חברון
רנדי אברמס
ניהול סיכונים הוא המדע והאומנות בקבלת ההחלטות של כמה להשקיע ואיפה להשקיע    הטובים ביותר בניהול סיכונים בארגון הם ממש אמנים
אורי אבנרי
האמריקנים לוחצים על אבו-מאזן, ונתניהו חושש שאבו-מאזן ייכנע, לכן הוא מודיע שאינו יכול להקפיא את ההתנחלויות, שמא - הוי אסון! - תתפרק הקואליציה    ואם זה לא מספיק, אז הנה - מעשה כשפים! - מופיעה מחדש החזית המזרחית    ממשלת-ישראל מודיעה לפלסטינים שלא תוותר על בקעת-הירדן
טוביה ברטוב
תגובתו של טוביה ברטוב למסע היחצנות למען השוטר שחר מזרחי    שר לביטחון פנים אינו יכול להגן על אי-שמירת חוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il