X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז שסאדאת בא לירושלים איזו מדינה ערבית מאיימת צבאית על ישראל? ואני נזכר בשש מלחמות שלחמה ישראל ורק אחת - ביום הכיפורים - שיזמו הערבים וגם זו רק אחרי שבמשך שנים הציעו לישראל שלום והזהירו שאם לא ייענו, תפרוץ מלחמה
▪  ▪  ▪
שטות מזווית עקומה [צילום: AP]

נקלענו או קלענו את עצמנו למציאות מעוררת אנטישמיות. כששני שוטרים בלונדון שומרים על דוכן תפוחי אדמה מישראל, צפה מתודעתנו ההיסטורית תמונת שנאת היהודים. האנטישמיות הייתה ותהיה, היא היום לא הבעיה העיקרית, קשה ממנה העובדה שכמעט ואין מי שמוכן להגן עלינו בעולם המדינות הדמוקרטִיוֹת. גם "בני ברית" נמנעים מלהגן על ישראל ועל הציונות. איך זה שלפני שלוש שנים נתן לנו העולם ומדינות ערביות להכות את החיזבאללה במשך שבועות? אחת המדינות הערביות אף שלחה בכיר לראות איך. ואחר-כך הניחו לנו במשך שבועות להכות בחמאס. ואף שלדאבוני, לא סיפקנו את הסחורה למערב ואפשרנו לסיירות האירניות להכות שורש, לא הפכנו למנודים. והנה מצב חדש. מה קרה?
נניח שאני אנגלי, אמריקני או גרמני. לא אוהב ולא שונא יהודים ושומר אהדה לישראל. ואני מבין במדיניות ובהיסטוריה, מה אני רואה? - עולם שלם כולל מדינות ערביות מתחנן לישראל לא להיות מדינה דו-לאומית, וזו מתעקשת להתפתח לדו-לאומית. וקראתי שלמועצת יש"ע, איזה מיעוט קנאי קולוניאלי ששולט בממשלות, יש מנכ"ל שמסביר שאם יתפשרו בגדה ינהרו 5 מיליון פלשתינים לתל אביב, ומי יוכל לעצור אותם. ואני הגרמני או האמריקני שואל לעצמי: ומי עצר אותם 62 שנה. וכיוון שאני מתמצא מעט בהוויות עולם אני ממשיך לשאול: מאז שסאדאת בא לירושלים איזו מדינה ערבית מאיימת צבאית על ישראל? ואני נזכר בשש מלחמות שלחמה ישראל ורק אחת - ביום הכיפורים - שיזמו הערבים וגם זו רק אחרי שבמשך שנים הציעו לישראל שלום והזהירו שאם לא ייענו, תפרוץ מלחמה. וקראתי בשבוע שעבר שנפטר אצלם לובה אליאב שלפני מלחמת יום כיפור כתב סיפור על השחף שמתעופף מעל לאוניית הוללים ומזהיר מפני השרטון, והדיחו אותו.
אני חי בעולם הזה ויודע כי הגרעין האירני משנה את שיווי המשקל האסטרטגי ומסכן את ישראל. אבל, הנושא הזה הוא כלל עולמי ובסוגיה זו הכרחי כי ישראל תשתף פעולה עם מדינות ערב המתונות, שאירן אויבת להן. ולשמר הבנה מליאה עם נשיא ארה"ב. והנה ואני לומד שהליגה הערבית הציעה לפני חמש שנים שלום כולל, ועד היום לא ביטלה את ההחלטה. אני אוהד לישראל ומבין שלא תוכל להסכים לתווי שלהם במלואו. אבל, ממשלת ישראל אפילו לא הסכימה לדון בנושא.
אז משהו עקום בזוויות המבט של היהודים הישראלים. והרי ארה"ב היא הבריח התיכון לעניין האירני, דווקא אז הקנאים הקולוניאליסטים והלאומנים מחבלים ביכולתו של ראש הממשלה שלהם לקיים עם נשיא ארה"ב יחסי הבנה ואמפתיה. ובנושא כל-כך כבד ארה"ב נזקקת לאירופה. ואז במעשיהם הם מעוררים דעת הקהל המאלצת ממשלות להתרחק מישראל. המסקנה היא שליהודים הישראלים זווית עקומה בראיית העולם.
אני עוקב אחר עזה, על שליט, ונאלחותם של שוביו ועל המשט הטורקי. מזווית האינטרסים של מדינתם, מדוע הם מנעו מצרכי מזון מסוימים מעזה? הרי גם הם עברו תהליכים דומים. הגנרל הבריטי בארקר, בהיותו בפלשתינה, אמר שצריך להכות את היהודים בכיס. וזה החליש את ההנהגה שלהם? האנגלים הגלו אנשי מחתרת לאריתריאה, ונחלש ארגון האצ"ל אצלם? ובעניין שליט, אני מבין את הנימוקים לקווים אדומים אבל, לטעון טענה עקומה ששחרורם יחזק את החמאס, זו שטות מזווית עקומה.
מה שמחזק את החמאס זה שהם יושבים בכלא כמו שהתחזק בגין כאשר חייליו ישבו באריתריאה. יש רק דרך אחת להחליש את החמאס והיא להגשים את שאמר ראש הממשלה שלהם: שתי מדינות. אז מדוע יוצא להם הכל עקום? - כי זווית ההשקפות שלהם על המציאות היא עקומה. בהיסטוריה הם היו עם לבדד ישכון. בהווה הם דמוקרטיה קולוניאלית לבדה בעולם. כל-כך קשה להגן עליהם.

תאריך:  08/08/2010   |   עודכן:  08/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוויות עקומות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אם הכותב יועץ נהולי-
עצותיו מזיקות  |  8/08/10 16:35
2
שאלה לשמאלנים של "על צד שמאל"
שקוף  |  8/08/10 17:36
3
לפעמים אני תוהה מאיפה נחתת? ל"ת
מיכאל ב  |  8/08/10 17:44
4
העקום מכולם צבי כסה
יואל קורנבלום  |  8/08/10 23:23
5
שכחה בגיל מבוגר היא בעיה
לא רופא  |  8/08/10 23:31
6
הערות למגיבים
צבי כסה  |  9/08/10 14:03
 
- לצבי כסה
יואל קורנבלום  |  9/08/10 19:52
7
לצבי כסה
אבי בן-צבי  |  10/08/10 00:35
8
לא להתרגש צביקה מיצג כהרגלו את ל"ת
השמאל הסטליניסטי  |  10/08/10 01:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול דישי
עדיפותם המוחלטת של המתבטאים האנונימיים על פני אלה השותקים ברמה ובקול רם    וגם: שני מכתבים של ד"ר ענר פרמינגר
עליס בליטנטל
סופעונה בגלריות – זמן למחשבה וסיכום עונתי    אמנות ישראלית כפי שנראית בסיבוב גלריות: גלריית סמינר הקיבוצים (קלישר), גלריית המדרשה לאמנות וגלריית בצלאל
חניאל פרבר
שוב הגיעה העת לעשות חשבון-נפש    מקור שם החודש אלול    היסודות החשובים לימים הנוראים    תקיעה מחרידה בשופר
עמוס מוקדי
ללא חוקה, אין מה שיאכוף חוק אחד על כולם. וכשקיימת במוצהר, כמו אצלנו, יותר ממערכת חוק אחת, מה הפלא שכל המאמצים ליצור חוקה לישראל עולים בתוהו? במילים אחרות, אם יש במדינה יותר ממערכת חוק אחת, אין בה חוק!
איתן קלינסקי
השיעור באזרחות, שקיבלו עשרות התלמידים היהודים מב"ש, שהועסקו ע"י חברת כוח-אדם בחופשת הקיץ בהרס הכפר אל-עראקיב - מדאיג    גם תוצאות השיעור באזרחות שלמדו התלמידים הבדואים - מדאיגות    מכתב אישי ממורה גמלאי לשר החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il