X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירי הרקטות שבצעו פעילי החמאס מחצי האי סיני לעבר אילת ועקבה ממחיש יותר מכל כי חצי האי סיני הפך לבסיס קדמי של אירן ואל-קאיעדה ההנהגה המצרית חייבת לקבל החלטה אסטרטגית לטפל בתופעה לאלתר שכן אחד היעדים של ארגוני הטרור הפועלים שם הוא להפיל את שלטונו של מובארק
▪  ▪  ▪

המתיחות בין מצרים לארגון החמאס נמשכת. אמצעי התקשורת המצריים מוסיפים לתקוף בחריפות את ארגון החמאס בעקבות ירי הרקטות לעבר אילת ועקבה לפני כשבועיים. עבדאללה כאמל, העורך הראשי של עיתון "רוז אל-יוסף" פרסם לפני כמה ימים מאמר שבו טען כי "חמאס מהווה סכנה אסטרטגית לאינטרסים המצריים ומהווה איום רצוף ליציבות מצרים ולביטחון הלאומי המצרי".
הוא הדגיש במאמרו כי האידיאולוגיה של חמאס, המאמינה במדינה דתית, נוגדת את התפיסה האזרחית של מצרים וכי תנועת החמאס קשורה לארגונים ולמדינות הפועלים נגד האינטרס המצרי כמו אירן, תנועת "האחים המוסלמים" וארגונים הקשורים לאל-קאיעדה.
המצרים משוכנעים כי אנשי הזרוע הצבאית של החמאס בצעו את הירי של הרקטות מחצי האי סיני(פעמיים בחצי השנה האחרונה) בהוראה ישירה מאירן. המצרים זועמים ובצדק..
הסתננות אנשי החמאס לחצי האי סיני וביצוע פיגוע משטח מצרי היא פגיעה קשה בריבונות המצרית. מטרת הדבר, להערכת המצרים, היא לסבך את היחסים בין מצרים וישראל ולהביך את הנשיא מובארק. להערכתם אירן מעוניינת להבעיר סכסוכים מקומיים בין מדינות ערב לישראל במגמה להסיט את ההתעניינות הבינלאומית מפרויקט הגרעין שלה.
מצרים רואה בהתנהגות החמאס כפיות טובה לאחר שלאחרונה פתחה את מעבר רפיח במטרה להקל את המצור על הרצועה ולאור מאמציה הנמשכים להשיג פיוס בין החמאס לפת"ח.
מה אומרים בחמאס? החמאס מצידו ממשיך להכחיש מעורבות כלשהי בירי הרקטות מחצי האי סיני לעבר אילת. דוברי החמאס מקפידים להדגיש כי הארגון איננו פועל מחוץ ל "שטח פלשתין".
עם זאת העורך לשעבר של ביטאון החמאס, מצטפא אלצוואף, שיבח במאמר שפרסם באחד את ירי הרקטות מסיני לעבר אילת ואמר כי מדובר "בצעד בכיוון הנכון". הוא טען כי ההתנגדות צריכה להיות גם מחוץ "לשטחי פלשתין" לדוגמה מאזורים כמו חצי האי סיני.
דבריו של אלצוואף משקפים את החשיבה החדשה של ארגון החמאס ביחס לחצי האי סיני שהפך להיות אחד המעוזים הקדמיים של ארגונים קיצוניים המזוהים עם ארגון אל-קאעדה מתחת לאפם של שירותי הביטחון המצריים.
לישות המדינית והצבאית החמאסית שקמה ברצועה יש גבול עם חצי האי סיני והיא רוצה שתהייה לה גם אחיזה ותמיכה בשטח הזה הגובל עימה. היא גם מעוניינת בתנועה חופשית וקשרים הדוקים עם תנועת האם שלה במצרים שהיא כידוע תנועת "האחים המוסלמים" ואיננה רוצה ששום גורם ימנע זאת.
מה שמפליא מאוד הוא הכישלון המצרי בטיפול בגורמי הטרור בחצי האי סיני. בעוד גורמי הביטחון המצרים טיפלו ביעילות רבה בטרור של הקבוצות האיסלאמיות הקיצוניות כמו ה"ג'האד" או "אלתכפיר ואלהג'רה" שפגעו קשה בתיירות במצרים לפני כמה שנים במגמה להרוס את הכלכלה המצרית, הרי שהם נכשלו בטיפול בקבוצות טרור המזוהות עם אל-קאיעדה ועכשיו גם בטיפול בחמאס, שתפסו להן אחיזה בחצי האי סיני ואף עשו פיגועים קשים נגד מטרות מצריות.
מיקומו הגיאוגרפי של חצי האי סיני ואופיו המדברי הפכו אותו ליעד אסטרטגי של גורמי הטרור השונים, לכן אין להתפלא שגם ארגון החמאס רוצה לשחק במגרש הזה. מדובר באזור שאין בו הרבה אוכלוסיה המלא במבריחים בדואים המבריחים בין היתר נשק עבור כל המרבה במחיר.
גורמים מצרים אומרים כי הנספח הצבאי של הסכם השלום בין ישראל ומצרים צמצם במידה ניכרת את היכולת של מצרים לפרוס בחצי האי סיני כוחות ביטחון רבים וכי מדובר בשטח שאמור לשמש כ"אזור חיץ" בין שתי המדינות.לכן,קשה למצרים לפעול ביעילות נגד גורמי הטרור שם.
גורמים מדיניים בכירים בישראל דוחים את הטענות האלה על הסף ואומרים כי מצרים יכולה לטפל בנחישות בתופעת הטרור בחצי האי סיני גם מבלי לשנות את הסכם השלום בין ישראל למצרים. לדבריהם הדבר הוא פשוט, ההנהגה המצרית חייבת לקבל החלטה אסטרטגית בעניין זה.
בשלוש השנים האחרונות הפך חצי האי סיני לבסיס סיוע לוגיסטי לשלטון החמאס שקם ברצועת עזה. הסיוע הגיע מאירן ובמקביל התחזק שם כוחם של קבוצות טרור מקומיות המזוהות עם ארגון הג'האד העולמי.
היכן היו שירותי הביטחון המצרים? ידה הארוכה של אירן וזרועו הארוכה של אוסאמה בן-לאדן הגיעו לחצי האי סיני ומנסים לנצל את מיקומו האסטרטגי לטובתם. הנשיא מובארק חייב להתעשת ולהורות לראשי זרועות הביטחון שלו להגביר את פעילות הסיכול שלהם בחצי האי סיני לאלתר. בסיסי הטרור שקמו ויקומו שם יפעלו בתוך זמן קצר גם נגד השלטון המצרי וינסו לזעזע אותו במיוחד נוכח מחלתו של הנשיא המצרי ורצונו להעביר בשקט את השלטון לבנו גמאל.
הבסיס הלוגיסטי שהקימו קבוצות הטרור השונות בחצי האי סיני אמור להיות מקור אספקת הנשק לתנועת "האחים המוסלמים" שהיא תנועת האופוזיציה הגדולה במצרים והמתנגדת נחרצות להמשך שלטונם של הנשיא מובארק ובנו.
לטרור האירני ולג'האד העולמי יש מטרה משותפת והיא להפיל את המשטרים הערבים המתונים ובראשם השלטון המצרי. כדאי שמובארק לא ישכח זאת.

תאריך:  19/08/2010   |   עודכן:  19/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חצי האי סיני - בסיס הטרור החדש נגד השלטון המצרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
באווירה העכורה השוררת בצבא וכל עוד אין תחליף ראוי לגבי אשכנזי - מן הראוי היה לאפשר לו להשלים את שנת כהונתו החמישית באין מפריע
אהרון רול
מרצים באוניברסיטאות מבצעים כידוע אונס אקדמי, מנטאלי ואינטלקטואלי בתלמידיהם    הגופים הנלחמים בהפרת ה"חופש האקדמי" צריכים למקד מאבקם בתכני הלימוד ולא בדעותיהם של המרצים    שוטפי-מוחות החוצה!
אבינדב ויתקון
מכתב גלוי לחברי הכנסת, לשרים, לרבנים ולאישי הציבור של הימין
חגית ריטרמן
רגע על פרסום מסמך גלנט
אמנון לורד
משחקי כבוד מצד שר החוץ מעכבים מינוי שגריר ראוי שישמיע את קולה של ישראל באו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il