X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים נערכים לתחילת המו"מ עם ישראל בחששות כבדים כי הם נמצאים בבידוד בינלאומי וערבי שיוליד הפעלת לחצים עליהם בהמשך המו"מ אסטרטגיית המו"מ של הפלשתינים תהיה אסטרטגיה של יצירת "מיני משברים" בשיחות בניסיון לסחוט ויתורים מישראל או הפעלת לחצים אמריקניים עליה
▪  ▪  ▪
עבאס. חששות כבדים [צילום: AP]

ברשות הפלשתינית מודאגים מאוד מההתפתחויות המדיניות האחרונות שנראה להם כי הן לטובת ישראל. הפלשתינים נאלצו להסכים, בעל כורחם, לחידוש המו"מ הישיר וברור להם כי הדבר יפחית בהרבה את הלחצים הבינלאומיים על ישראל. יש להם תחושה כי הם במצב קשה הדומה למצב שבו היו בשנת 2000 כשיאסר ערפאת הוזמן למפגש פסגה בקמפ דיוויד ביחד עם ראש הממשלה דאז אהוד ברק,ושם ארצות הברית וישראל לא קיבלו את עמדותיהם.
התוצאה כידוע הייתה קשה מבחינתם של הפלשתינים... הם הואשמו בטרפוד המשא-ומתן... מייד לאחר מכן פרצה האינתיפאדה השנייה והפלשתינים הואשמו שנית, הפעם האשימו אותם בבחירה בדרך האלימות והטרור.
הפלשתינים חוששים מממשלת נתניהו... הם מזהים אותה כממשלה ציונית שאיננה מחשיבה את סוגיות ההתנחלויות וירושלים כחלק מבעיות הסדר הקבע וממשלה שיש לה אג'נדה ברורה בכל הקשור לסוגיות הגבולות והפליטים. לכן להערכתם המשא-ומתן הישיר נועד לכישלון מראש.
המרחק הגדול הזה בין שתי התפיסות, התפיסה הפלשתינית לגבי אופי פתרון הבעיה הפלשתינית והתפיסה הישראלית המיוצגת על-ידי ממשלת נתניהו הוא שיביא לפיצוץ המו"מ.
חששם של הפלשתינים הוא שממשלת נתניהו תנסה להגיע בשיחות הישירות להצהרת עקרונות חדשה ושונה לגמרי מהצהרת העקרונות שעליה סוכם ב1993 בהסכמי אוסלו. לכך הם לא יסכימו...
מדוע לא? מכיוון שלדעתם ישראל שואפת להקמת ישות פלשתינית בדמות מדינה פלשתינית מפורזת שתחייה על-פי התכתיבים הביטחוניים של ישראל. בדיוק ההיפך מהחזון המדיני שלהם על מדינה פלשתינית עצמאית שבירתה ירושלים.
לחששות האלה צריך להוסיף את תחושת הבדידות. הפלשתינים חשים שאין להם היום תמיכה בינלאומית, הם משוכנעים כי הנשיא אובמה בגד בהם מסיבות פוליטיות פנימיות ומתוך תלותו החזקה בתמיכת הלובי היהודי בארצות הברית. הם נותרו לבדם גם ללא תמיכתן הפוליטית והכלכלית של מדינות ערב.
הם מזהים הרבה סיסמאות תמיכה מצד גורמים בינלאומיים שונים אשר מאחוריהן אין דבר, פשוט "מס שפתיים". הם חשים תסכול כי אינם מצליחים להבהיר את עמדותיהם לעולם דבר שיזמין עליהם לחצים פוליטיים נוספים בהמשך המו"מ.
אתמול קבע ראש הממשלה נתניהו שלושה עקרונות שינחו את ישראל במו"מ: סידור ביטחון, הכרה של הפלשתינים בישראל כמדינה יהודית וסוף הסכסוך.
דבריו הקפיצו את הפלשתינים ואת עמרו מוסא מזכ"ל הליגה הערבית.
הם רואים בהם תנאים מוקדמים שאינם מקובלים לחלוטין. לטענתם, מכל עיקרון כזה נגזרים תנאים מוקדמים נוספים שיעלו בשולחן המשא-ומתן.
הבעיה לדעתם נעוצה בטוהר הכוונות. לממשלת נתניהו אין שום כוונה או רצון אמיתי לפתור את הסכסוך ולכן המו"מ הישיר יקלע במהרה למבוי סתום. בימים האחרונים עוסקת ההנהגה הפלשתינית בפעולות הסברה נרחבות לציבור הפלשתיני בשטחים כי היא נאלצה לחזור לשולחן המו"מ הישר עם ישראל כתוצאה מלחצים אמריקניים ולחציהן של מדינות ערב.
"אין פירוש הדבר שאנו נכנע ונשנה את עמדותינו" מדגישים בכירי הרשות הפלשתינית בראיונות שהם מעניקים לאמצעי התקשורת הפלשתינים והערבים. הפלשתינים נערכים כעת לקרב הראשון במשא-ומתן עם ישראל והוא הארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות שתפוג ב-26 בחודש הבא.
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס שיגר איגרת לנשיא אובמה שבה אזהרה כי אם תחודש הבנייה בהתנחלויות יעזבו הפלשתינים את השיחות הישירות.
אסטרטגיית המו"מ הפלשתינית היא מוכרת... יצירת "מיני משברים" במשא-ומתן כדי לנסות ולסחוט ויתורים ישראלים או הפעלת לחצים אמריקניים על ישראל. בקצב הזה השיחות יימשכו בלי קץ... לכן הזמן שהקציבה הרביעייה הבינלאומית, שנה לסיום המו"מ, איננו ריאלי.
בסופו של דבר תימצא נוסחת הפשרה הדרושה להמשך המו"מ למרות האיומים הפלשתינים. אולם אין לתלות תקוות רבות בהמשך
זהו תסריט שסופו ידוע מראש כל עוד השחקנים לא שינו את הטקסטים שנקבעו מראש.

תאריך:  24/08/2010   |   עודכן:  25/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חששות ודאגות הפלשתינים לקראת חידוש המו"מ הישיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
אנשים נחותים משמשים במשרות הוראה באקדמיות מפאת שיטת "חבר מביא חבר"    התנהלותם מעידה על שטחיות, רדידות וצביעות    פתרון חלקי: מהפכת מידע באינטרנט
גיל אלוש
במכתב לנשיאה מביע בוגר האוניברסיטה אכזבה מההתייחסות למחקר "אם תרצו" ומוסיף כי אם העניין לא יטופל: "אעשה כל שביכולתי ובמסגרת החוק, כדי להניא תורמים מלהיות מעורבים בפרויקטים שקשורים באוניברסיטה שכל-כך אהבתי"
נחום דוניצה
יצירת יתרון תחרותי מתמשך יכולה להתבצע בעיקר בנקודות הממשק בין החברה ללקוחות. הללו מהוות הזדמנות עבור החברה להעניק ללקוח חוויה שתשמר אותו לאורך זמן. וכאן בדיוק נכנסת הטכנולוגיה לתמונה
חיים נוי
מופע ססגוני ומבדר עם המפלץ הירקרק וחבורת גיבורי אגדות הילדים - היכל התרבות, ת"א
יהושע רץ
סכסוכים על קרקעות היו תמיד סכסוכים מרים וקשים. אך כאשר הצדדים בעימות הם אזרחי אותה מדינה, אי-אפשר יותר להוסיף להם את הנופך הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il