X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאיש מרכז-שמאל, טענתי היא שאת "אם תרצו", בין אם תרצו ובין אם לאו, היה צריך להמציא, אם לא הייתה קיימת התנועה מנהלת את מלחמתו של השמאל השפוי וההגון, גם אם אין זו כוונתה
▪  ▪  ▪
פעיל של תנועת אם תרצו מפגין מול שגרירות שוודיה בתל אביב [צילום: AP]

באמצע שנות השמונים יצא לי לשוחח עם איש שמאל, שהיה אז פעיל מאוד ברמה הארצית. היה זה במהלך הפגנה נגד הרב מאיר כהנא, שנאם באותה עת בשכונה ג' בבאר שבע. מה אתה אומר עליו, שאלתי את אותו איש שמאל. "את האמת", השיב האיש, "ושיהיה אונטרנו (בינינו, בצרפתית)". כן, השבתי לו. "למרות היותי איש שמאל, אני סבור שטוב שמידי פעם צצים 'משוגעים' כמו כהנא שירתיעו מעט את הקיצונים שבפלשתינים".
מאוד הופתעתי מדבריו של האיש, אבל לא לאורך זמן. בבחירות המוניציפאליות שנערכו ב-1993 החליטה אחת מרשימות השמאל בארץ להריץ רשימה בבחירות למועצת עומר. הרשימה קיימה מסיבת עיתונאים, שבה הוצג התמהיל הבנאלי: מזרחי, ערבי והרבה גברים ונשים ממוצא אשכנזי. למסיבת עיתונאים זו הוזמנתי על תקן עיתונאי. או אולי על תקן איש שמאל, אינני יודע בדיוק. באותה מסיבה תקפו המתמודדים את ראש המועצה המכהן (עדיין) פיני בדש, בעיקר בשל העימותים החוזרים בינו לבין האוכלוסיה הבדואית. ובקיצור, הם הפכו את בדש למוקצה.
בסוף מסיבת העיתונאים שאלתי את אחד הנוכחים, עורך דין ידוע ומוכר בנגב, מדוע הרשימה מתמודדת אך ורק למועצה, ולא לראשות המועצה. "כי יהיה קשה לנצח את בדש", הוא השיב לי. אז עבור מי תצביעו לראשות המועצה, הקשיתי. "בינינו", אמר לי העו"ד המפורסם. רק בינינו, השבתי לו. "אני אישית מצביע לפיני בדש", השיב לי ונימק: "טוב שיש מישהו כמו בדש, שיעשה עבורנו את העבודה השחורה והמלוכלכת מול הבדואים".
נזכרתי בשני המקרים לעיל לאחר שבחודש האחרון נחשפתי והתוודעתי יותר ויותר לתנועת "אם תרצו". בהתחלה ראיתי בחבריה סוג של ליצנים, שמחפשים כותרות בכל מחיר. בעיקר על חשבון הקרן החדשה לישראל. אולם כשחברי התנועה הזו הצליחו להעמיד את אוניברסיטת אב"ג במקום, בשל תמיכתה, גם אם פסיבית, במרצים שכל מעייניהם נתונים להוקעת מדינת ישראל והפיכתה למוקצית בעיני העולם - התחלתי לחשוב כמו אותו פעיל שמאל או אותו עו"ד משני המקרים לעיל.
את "אם תרצו", בין אם תרצו ובין אם לאו, היה צריך להמציא, אם לא הייתה קיימת. מפני שכאיש מרכז שמאל, שדאגתו לעם ישראל, למדינת ישראל ולארץ ישראל קודמת לדאגה לזכויות האדם של החמאס או אנשים כמו שייח' ראד סלאח ודומיו, אני סבור כי יש משנה חשיבות להקמתה של "אם תרצו". מדובר בתנועה מעשית וריאלית, שמנהלת את מלחמתו של השמאל השפוי וההגון, גם אם אין זו כוונתה, מול השמאל ההזוי שרואה בחופש הביטוי חופש השיסוי וההוקעה של מדינת ישראל. "אם תרצו" היא רוח גבית מצוינת לשמאל שסבור כי השלום טוב לכל הצדדים ולכן על כל הצדדים לגלות גמישות וויתורים; רוח גבית לשמאל שאיננו סבור כי כל דבר רע שקורה כאן הוא באשמת היהודים.
בשנים האחרונות, לצערנו הרב, הפך השמאל שאנחנו מכירים לכלי שרת של האויב, בין אם בכנסת ישראל יושבת ממשלה של ימין או מרכז. ושמאל זה מובל, וכאן הפרדוקס, ע"י מרצים, אנשי רוח, אינטלקטואלים ו"שאר ירקות" שמקבלים את משכורתם מהקופה הציבורית. יתרה מזו, ישנם אנשי שמאל הטסים במחלקה הראשונה לאירופה או לארה"ב רק כדי להשמיץ את ישראל, בזמן שאותה ישראל מממנת להם את כרטיס הטיסה. שומו שמים.
לכן טוב שיש את "אם תרצו", שחושפת את ערוותם של אנשי השמאל שמייצגים רק את עצמם ועוד כמה תימהוניים כמוהם, ואשמח שחבריה ימשיכו לפעול גם אם יש כאלה שלא כל כך רוצים.
ומשפט לסיום: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שמעסיקה מרצים אנטישמיים (ואני עומד מאחורי דבריי) כמו פרופסור רון יפתחאל או ד"ר ניב גורדון, שהנו יוצא חלציו של ד"ר חיים גורדון התמהוני, יצאה להגנת המרצים הללו ואחרים והאשימה את חברי "אם תרצו" במק-קרתיזם, לא פחות. מעניין. מעניין מאוד אפילו. כי יש בינינו שעדיין חיים וזוכרים, כי כאשר הסנטור ג'ו מק-קרתי הואשם ברדיפה אחרי כל מי שנחשד בעיניו כקומוניסט או תומך קומוניזם, ג'וזף סטאלין המשיך לטבוח בברית המועצות מיליונים, ביניהם יהודים, מבלי שמישהו מאנשי השמאל הנאורים של אז יבקר או יתקוף אותו. אדרבה, סטאלין כונה אז בפי אנשי מפ"ם, מק"י ותנועות אחרות כ"שמש העמים", לא פחות. ככה שייטב לאב"ג ולדובריה לבחור להם כלים אחרים למגננה, אם בכלל יש צורך להגן על אנשים כמו גורדון ויפתח אל.

תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הקרן החדשה לישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם תרצו" וגם אם לא תרצו
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ונכון. שריג מבטא רבים
צבי גלברד  |  27/08/10 19:48
2
עלק "איש מרכז שמאל"
איש סלון דבורה  |  27/08/10 21:36
 
- הרי ביחס אליכם גם בן לאדן ימני
מטבח שפרה  |  28/08/10 19:55
 
- תגובה לאיש סלון דבורה
עמוס שריג  |  29/08/10 18:39
3
לדאבוננו, כמוך מתמעטים והולכים
א מ רול  |  27/08/10 22:29
4
התפכחות ???
ברמן  |  28/08/10 03:06
5
אין צבועים גדולים יותר מהשמא
קורןנאוה טבריה  |  28/08/10 13:43
6
אמת ונכון ! ל"ת
רוני יצחקי  |  28/08/10 13:52
7
אתה ואם תרצו פשיסטים
א. פובליציסט  |  28/08/10 18:09
 
- עוד דביל
ח.ח  |  28/08/10 18:19
8
לא לשכוח מקורות מימון. השמאל ה
עץ  |  29/08/10 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
מועמדות להיכלל בקטגוריה של "תעתועים ותרמיות בשם המדע" - לבית המשפט, בחסות מומחה שמונה מטעמו של הטוען לתואר
אברהם בן-עזרא
לפי הרלב"ג, אין לצפות לתחיית המתים לפני בוא המשיח, ורק כאשר יבוא, לעתיד לבוא - יהיו מופתיו קבל עולם נפלאים, כאשר גולת הכותרת של המופתים - יהיה תחיית המתים
יצחק מאיר
פסיקתו של הרב אברהם יוסף האוסר להעלות משפטנים לתורה מפני שבשרתם במסגרת המשפט האזרחי הם מרימים יד על התורה היא פוליטיזציה של ההלכה    מכתב גלוי לפרופסור פנחס שיפמן
נחמן פביאן
השאלה האם מציאות של מאזן אימה גרעיני ישימה כיום לאזורנו אינה תלויה בהשקפה פוליטית והיא חוצה אצלנו מחנות    הן בשמאל והן בימין יש המאמינים כי ישרור מאזן אימה, למרות אופיו של המשטר האירני    לעומתם, יש אסכולה הגורסת כי יציבות הכלל של מאזן האימה אינו אוניברסלי, וכי ייתכן כי קיים שלטון המוכן להקריב עצמו למטרה טרנצנדנטלית, כפי שעושה זאת מחבל מתאבד בודד    ראיון עם תא"ל שלמה ברום
מרדכי קידר
רוסיה עוד תמכור ללבנון כור חשמלי כמו זה שבבושהר, שיפעל כמובן בפיקוח רוסי ובינלאומי, וכך יהפוך חיזבאללה מארגון טרור חמוש טילים לארגון טרור בעל ידע גרעיני, לצורכי שלום כמובן    הלבנונים יקיימו את ההסכמים הבינלאומיים בדיוק כמו את החלטה 1701 של מועצת הביטחון האוסרת העברת נשק לחיזבאללה, ויתייחסו למפקחי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית כפי שהם מתייחסים לפקחי יוניפיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il