X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר הצעות ותחרויות של ארכיטקטים פוסט-מודרניים, רעיונות של אמנים הגובלים בחוסר שפיות, ועדות מקומיות המנהלות ישיבות ללא קץ - נראה כי אבדה הדרך האזור שהיה "הלב הפועם" של מנהטן לא חזר לגדולתו ונותר בחורבות אם היה נבנה מחדש בהיקף דומה או גדול יותר, לא הייתה מתעוררת כלל האפשרות של בניית מרכז איסלאמי בקרבתו
▪  ▪  ▪
פצע בעיר התחתית של מנהטן [צילום: AP]
כותבי הטורים האמריקניים הנוטים לשמאל פנו בתחינה, במהלך שנדמה כלקוח מקומדיית אבסורד, אל הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש שייחלץ לעזרתו של אובמה ויביע את תמיכתו ביוזמת המסגד. המגוחך הוא שחלק מן הפונים עסקו במשך שש שנים בהתקפות על הנשיא בוש ותיארו אותו כפשיסט בן דמותו של היטלר, המטיף לתיאוקרטיה דתית ומשליט מדיניות של עריצות.

כאשר בחר נשיא ארה"ב אובמה להתערב בוויכוח אודות בנייתם של המסגד ושל המרכז התרבותי "יוזמת קורדובה" ולהביע תמיכתו בה, כתב אחד המגיבים: "גם כאשר חשבת שהגעת לתחתית הבור, הנה מגיע מישהו ומגיש לך אֵת-חפירה".
נתוני הסקרים מראים כי כ-70 אחוז מן האמריקנים מתנגדים לעצם הרעיון של בניית מרכז איסלאמי בטווח כה קרוב ל"גראונד זירו" שעליו התנוססו מגדלי התאומים, ונראה כי אובמה אכן ממשיך להתחפר בסקרי דעת הקהל. בינתיים ממשיך הממשל האמריקני להדגים את ניתוקו מן המציאות ומן הבוחרים. שיאו של נתק זה, כך נראה, היה כאשר דוברת בית הנבחרים, ננסי פלוסי דרשה לחקור את מקורות המימון של מארגני המחאה ובני משפחות הקורבנות המתנגדים לקיומו של מרכז תרבות איסלאמי ושל מסגד בקרבת אתר הרצח.
כותבי הטורים האמריקניים הנוטים לשמאל אובדי עצות. במהלך שנדמה כלקוח מקומדיית אבסורד, פנו כמה מהם בתחנונים אל הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש שייחלץ לעזרתו של אובמה ויביע את תמיכתו ביוזמת המסגד. המגוחך הוא שחלק מן הפונים עסקו במשך שש שנים בהתקפות על הנשיא בוש ותיארו אותו כפשיסט בן דמותו של היטלר, כמטיף לתיאוקרטיה דתית וכמשליט מדיניות של עריצות. בעצם קריאתם הנואשת המזמנת אותו להתייצב לצד אובמה ולתמוך בו בשם עיקרון חופש הדת, הם מודים למעשה כי ההשמצות שהם הפנו בעבר נגד בוש היו שקרים חסרי ביסוס וכי סביר יותר שהוא דוגל בעקרונות החירות.
אחד המזעיקים הללו, מאורין דוד, בעלת טור בניו-יורק טיימס כתבה: "המלחמה נגד הטרור אינה המלחמה נגד האיסלאם. למעשה אינך יכול לנהל מלחמה אפקטיבית נגד טרוריסטים, אם זאת מלחמה נגד האיסלאם. ג'ורג' בוש הבין זאת. ומוזר לראות את ברק אובמה פחות ברור בנושא מאשר את קודמו. הגיע הזמן שג'ורג' בוש ייכנס לזירה". פרשן ליברלי אחר כותב בכותרת לא פחות מאשר את השאלה הבאה: "היכן ג'ורג' בוש כאשר אנו זקוקים לו?"...
קביעה זו של דוד, שה"מלחמה נגד הטרור אינה המלחמה נגד האיסלאם", כאילו שהטרור אינו אמצעי המשמש להשלטת האיסלאם, והסיסמה שלפיה אי-אפשר כביכול לנהל מלחמה אפקטיבית נגד טרוריסטים אם היא מוגדרת כמלחמה באיסלאם, נועדה לתמוך בסתירה הפנימית שבה שרוי הממשל האמריקני, התומך באיסלאם מצד אחד והנלחם בטרור שזה מוליד מצד שני. המבוכה והבלבול הנוכחיים בממשל מייצגים את התוצאה הבלתי נמנעת של רצף טעויות היסטורי, החל מפייסנותו של קארטר כלפי אירן וערב הסעודית המטיפות והמממנות את האיסלאם הטוטליטרי, וכלה במדיניות הכלכלית ההרסנית המחלישה את ארה"ב מפנים.
פרשת המרכז האיסלאמי והמסגד ליד אתר הפיגוע, הפעור עד היום כפצע בעיר התחתית של מנהטן, הינה סמל עצום לבור העמוק שאליו הוליכה מדיניות זו, בלב מה שהיה המרכז העסקי השוקק ביותר של העולם החופשי.
לאחרונה מיקד הפרשן ג'ון פודהרץ בטור בניו-יורק פוסט את הבעיה בשיתוק ובחוסר התפקוד של מערכות השוק והממשל האמריקניים, המהווה את הסכנה האמיתית לביטחון הלאומי ולחוסן האמריקני. לו ארה"ב ונציגי הציבור המופקדים על פרויקט השיקום של מרכז הסחר העולמי היו מסוגלים לנהל את הפרויקט, כנראה "יוזמת קורדובה" לא הייתה מתעוררת כלל. במקומה הייתה עולה השאלה היסודית יותר, כיצד ייתכן כי מרכז הסחר העולמי נותר ריק במשך תשע שנים מאז ההתקפה? כיצד ייתכן שבניין העסקים - שנמצא כ-170 מטר ממרכז הסחר ושבו מתוכנן לקום המרכז האיסלאמי - ננטש.
לאחר הצעות ותחרויות של ארכיטקטים פוסט-מודרניים, רעיונות של אמנים הגובלים בחוסר שפיות, ועדות מקומיות המנהלות ישיבות ללא קץ, נראה כי אבדה הדרך. האזור שהיה "הלב הפועם" של מנהטן לא חזר לגדולתו ונותר בחורבות. אם היה נבנה מחדש מרכז המסחר העולמי בהיקף דומה או גדול יותר, היה הופך כל האזור סביבו למתחם מסחרי הומה פעילות ונפטר מן הכינוי הנורא שדבק בו - "גראונד זירו". אם הייתה שורה באמריקה כיום הרוח היזמית של המאה הקודמת, ייתכן כי אפשר היה להקים מחדש את מרכז הסחר עולמי כפי שהוקם ה"אמפייר סטייט בילדינג" - תוך 400 ימי עבודה בלבד.
כיום, תשע שנים לאחר פיגוע התאומים, נמצא במקום בור עמוק, חלל ריק של ה"גראונד זירו". בין אם ייבנה המסגד ובין אם לאו, המסר הניבט מחורבות מה שהיה מרכז הסחר העולמי הוא מסר של חידלון ושקיעה של הרוח האמריקנית. רק חידוש רוח היזמות וההגנה על החירות האנושית יאפשרו את בנייתו מחדש של מרכז של חיים ומסחר שייצג את חזרת רוחה של האימפריה שהייתה.
[מראה]

המחבר הוא עמית מחקר ב"מכון ירושלים לחקר שווקים". מנהל תקשורת שיווקית ופובליציסט.
תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתחפרים בטעויות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הליברליזם זה מנגנון השמדה עצמי
אלישמע  |  27/08/10 22:47
2
אך המלחמה באמת אינה נגד האסלאם
אחד העמך  |  28/08/10 13:03
3
מאמר מעולה
אייל.ב  |  29/08/10 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קיריל הדר
פרסום מסמך גלנט ע"י ערוץ 2, היה לא אחר מאשר תמיכה בעקיפין מצד הערוץ, במתמודד הביטחוניסט    הזלזול באינטליגנציה הציבורית, מצד עורכי חדשות ערוץ 2 ואמנון אברמוביץ' בפרט, יכול להיכנס לספר השיאים של גינס
קובי לירז
מערכת החינוך הגיעה למסקנה, שאם זה מצליח עבור אתרי נופש ביוון (בעבר בטורקיה), אז אין סיבה שזה לא יצליח גם במערכת החינוך - "הכול כלול" וחובה וחשוב. תכינו את הריטלין
עמוס שריג
כאיש מרכז-שמאל, טענתי היא שאת "אם תרצו", בין אם תרצו ובין אם לאו, היה צריך להמציא, אם לא הייתה קיימת    התנועה מנהלת את מלחמתו של השמאל השפוי וההגון, גם אם אין זו כוונתה
אברהם בן-עזרא
מועמדות להיכלל בקטגוריה של "תעתועים ותרמיות בשם המדע" - לבית המשפט, בחסות מומחה שמונה מטעמו של הטוען לתואר
אברהם בן-עזרא
לפי הרלב"ג, אין לצפות לתחיית המתים לפני בוא המשיח, ורק כאשר יבוא, לעתיד לבוא - יהיו מופתיו קבל עולם נפלאים, כאשר גולת הכותרת של המופתים - יהיה תחיית המתים
רשימות נוספות
במאזן האימה לאל-קאעידה אין אפילו כתובת  /  נחמן פביאן
אירן מצחצחת חרבות  /  מרדכי קידר
נוח לחפש מתחת לפנס  /  יוסף מנדלביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il