X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתברר כי תהליך המחיקה של השמאל הפוליטי הוא ארוך בשנים והחל עוד עם המחיקה של מפ"ם, של חזית השמאל, של מק"י, מצפן, דרך "השמאל החדש", "מוקד" ומה לא, ועכשיו מרצ
▪  ▪  ▪
לא נבחרות בבחירות בישראל [צילום: פלאש 90]

מדי פעם נשמעים הקולות, מהכיוון של השמאל הפוליטי, המתרסק, כי כביכול ממשלות הימין ו/או המרכז הפוליטי הציוני בישראל, מקבלים ומאמצים את דעותיו של השמאל.
לו הייה זה טיעון ראוי שמחזיק מים, היה על טועניו, שהם מהשמאל, לשאול קודם כל את עצמם, איך זה ומדוע מדיניות השמאל לא מתממשת על-ידי ממשלות שמאל? ואיך זה שהן אינן נבחרות בבחירות בישראל?
מבלי משים לב, הטיעון הזה המופיע מדי פעם, של אנשי שמאל, מאפיין ומזהה היטב את אלו שאבדה להם הדרך ונעלם להם הכיוון, והם אלה האומרים אמרה מופרחת כי "מזה שנים שממשלות הימין כביכול מבצעות באופן מלא את האג'נדה של השמאל". למעשה, טיעון שכזה הוא המשך מועיל ומואיל המסייע היטב למחיקתו וגסיסתו האלקטורלית המוחלטת של השמאל, מבלי משים לב, כאמור.
מתברר כי תהליך המחיקה של השמאל הפוליטי הוא ארוך בשנים והחל עוד עם המחיקה של מפ"ם, של חזית השמאל, של מק"י, מצפן, דרך "השמאל החדש", "מוקד" ומה לא, ועכשיו מרצ. על-פי הסקרים, גם היא מפלגה בדרך החוצה בדעת הקהל האלקטורלית בישראל. זה קורה כי בישראל מתקיים תהליך מתמשך של התפכחות והתפתחות בציבור. ואלו מהשמאל שאינם מתפכחים, טוענים את הטיעון המופרח הזה או שקושרים לעצמם קשרים פוליטיים אידיאולוגיים מוזרים עם האיסלאם, גם הקיצוני.
פרופסור זנד, מאוניברסיטת תל אביב, חיבר מאמר "מחקרי" שבמרכזיותו הטיעון "אין דבר כזה - העם היהודי" ולכן אין לו זכויות בארץ ישראל. כלומר, במחי יד, "מחקרי", נמחקו אלפי שנים של קשר וחיותם של יהודים בארץ ישראל. במבט נוסף, מתברר כי זו היא לכאורה עמדה אנטישמית ידועה מקדמת דנן. ועכשיו, לטעון שהימין או המרכז הפוליטי הציוני בישראל מממש דעות פוליטיות או "מדעיות" שכאלו, של השמאל, כבר לא נראה הזוי, אלא זה נראה חולני. מאידך, אם נוסיף ונתבונן עובדתית בח"כ חנין זועבי ממפלגת בל"ד, זו מהמשט, נמצא שהחמולה שלה הגיעה לארץ מאירביד שבירדן, ב-1873, על-פי הזמנת השליט העות'מאני של אז. ברם, אליבא דפרופסור זנד, תביעתה של ח"כ זועבי על בעלות בלעדית על כל ארץ ישראל, רק לאחר שהיה של 137 שנים בלבד, היא ראויה, רחמנא לצלן. ועכשיו לטעון כי הימין ואו המרכז הפוליטי בישראל, הציוני, מאמץ דעותיו של השמאל, טעון שכזה מחייב סיוע של טופס 17 מקופת חולים מלווית בהפניה מתאימה. אשר על כן השמאל חייב לשאול עצמו אם הוא ציוני? או שמא הוא הולך בדרכה של מנהיגתם טלי פחימה?
להוסיף ולטעון כי ממשלות ישראל מהימין מממשות מדיניות של השמאל זה חלומות באספמיא. יודגשו בקצרה מספר נקודות נוספות שאולי יבהירו לא רק שדעותיו של השמאל אינן מקובלות על הימין והמרכז הפוליטי הציוני בישראל, אלא גם מדוע נמחק השמאל בתהליך מתמשך. השמאל דגל במדינה דו-לאומית, והיכן זה היום? השמאל תמך והתאבל על מותו של סטאלין, היכן זה היום? כשהוצע לגולדה הסכם שלום על-ידי נשיא מצרים סאדאת, היא סירבה. ואחריה מלחמת יום כיפור. וכי האם העובדה שמנחם בגין עשה שלום עם מצרים היא בסיס לטיעון שהימין, בראשות בגין, מימש מדיניות של השמאל, בראשות גולדה? אולי להפך? רבין, שמאל, מימש מדיניות של בגין, ימין, בהסכם עם ירדן. אלא כשרבין את פרס מימשו את הסכם אוסלו קרה האסון. הציבור איננו קונה את המושג "קורבנות השלום". לכאורה ראה הציבור בזה "רקידה על הדם".
ועוד במישור המדיני - השמאל דגל בנסיגה לגבולות 67, ואחרי "היציאה" מרצועת עזה, שנעשתה על-ידי השמאל, היכן זה עומד היום בדעת הקהל בישראל? האין השמאל בישראל מקבל את העובדה כי גבולות 67 אינם ראויים להסכם? אולי השמאל מקבל את דעות הימין והמרכז הפוליטי? "שטחים תמורת טילים" היא איננה עסקה ראויה, אמר שמעון פרס, בהפיקו לקחים.
השמאל דגל בסוציאליזם. היכן זה היום? האין השמאל חי בכלכלת השוק החופשי? ועוד במישור הכלכלי, השמאל דגל ברעיון הקיבוץ, ברעיון הסובסידיות, במונופולים כלכליים. ואחרי תהליך ההפרטה, אפילו בקיבוצים, שומו שמים, היכן השמאל היום? נעלם. היכן נמצאת הכלכלה הבולשביקית הריכוזית? נמחקה. האין זה כי השמאל פשט את הרגל מבחינה אידיאולוגית? ממשלות השמאל התנגדו להכיר בענף התוכנה, היי-טק, כענף יצוא עם העידוד הראוי. והיכן השמאל היום ללא ההיי-טק? ואיזו ממשלה בישראל הפכה את ההיי-טק לקטר כלכלי מוביל? התשובה מיותרת.
כתוצאה משלטון השמאל, הופיעה לפתע הילדה הרעבה מבית שאן, זוכרים? ומנגד לה, הופיע המונופול של עובדי הנמלים, דרש משכורות עתק, והשבתות אין סוף, היכן כל זה היום? היכן מקומה של ההסתדרות? וכי הברפלד וישראלוביץ, עליהם השלום, נציגי השמאל בהסתדרות, לא ישבו בכלא בעוון שחיתות ומוסר? ומי "אכל" את החסכונות של קרנות הפנסיה של עובדי הבניין למשל? ומי הציל את קרנות הפנסיה, בהשקעה ממלכתית של מיליארדים של שקלים, אם לא ביבי מהימין? ובחינוך, השמאל דגל בהוראת הנכבה בבתי הספר, היכן זה היום? אז איך יכולה להתקיים הטענה כי הימין מאמץ את דעותיו של השמאל, ולהיות מציאותית? האין זה דווקא הפוך, כי השמאל הוא זה שקבל את דעת הימין? חמור מכך, השמאל "החברתי" טען, ערב הבחירות, כי "האיום האירני הוא ספין תקשורתי של אריק שרון (ליכוד)". האמנם? וכי מי מהימין מהמרכז הציוני מממש רעיון זה? מי משהשמאל מממש רעיון זה היום?
לפי המצב האלקטוראלי בישראל, הרוב המכריע של מצביעי השמאל בעבר, אלה הציוניים, מרביתם התפכחו ולא תומכים יותר בשמאלניות הכלכלית, החברתית, המדינית, הביטחונית וההתיישבותית.
הטיעון על כן, על כי הימין מאמץ דעותיו של השמאל, הוא מתוך ההזיה, מתוך הבועה שהטוען לה חי בתוכה ובמיוחד הפך הטיעון להיות מנטרה ומטרתה כשהיא נאמרת "להציל" את האומר אותה, שמאלן הזוי, מעצמו.

תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הימין מאמץ את דעותיו של השמאל בישראל?
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
תירגע, אין כבר ימין בישראל ל"ת
פרידולין לינקס  |  27/08/10 21:55
 
- עוד מנטרה שהאומר אותה מנסה  ל"ת
להציל עצמו מעצמו   |  27/08/10 22:25
 
- עוד שקרן שמאלני שמנסה ליצור
אויב דמיוני  |  28/08/10 02:15
 
- הדמיון שלך- האויב הדמיוני
יונה קולמבוסקי  |  28/08/10 02:46
 
- אני מבין שאתה מנוסה באישפוזים
פסיכיאטריים  |  28/08/10 03:10
 
- ימני מסכן, ממה אתה מפחד ?
סמולן לאומי ציוני  |  28/08/10 11:07
 
- מפא"יניקים וימניים לא מסכנים
יונה קולומבובסקי  |  28/08/10 11:26
2
האידאולוגיות כמצע מפלגות -ערכן
מוכח כקליפת השום  |  27/08/10 23:33
3
שמעתי מפי ח"כ דניאל בן סימון
באחת מהרצאותיו.  |  27/08/10 23:44
 
- אשתו של בן סימון פעילה בעמותות
הקרן לישראל החדשה  |  28/08/10 08:28
4
ה"ימין"בלוף לא מאמץ=הוא מממש=א
קורןנאוה טבריה  |  28/08/10 04:47
 
- נאווה תביני, את והפייגלינים= 0 ל"ת
סמולן לאומי ציוני  |  28/08/10 10:52
 
- אני מסכים עם כל מילה שלך
יונה קולומבובסקי  |  28/08/10 11:43
 
- יונה קוקוריקו,לא יפה לשקר!=השמ
קורןנאוה טבריה  |  28/08/10 15:13
 
- נאווה'לה, אל תעסקי במופלא ממך
יונה קולומבובסקי  |  28/08/10 22:29
 
- נאווה= את=סובלת=מחום=או=טמטום
אוהד=נתן=זהבי  |  28/08/10 11:15
 
- אמור לי מי אהוד עליך=ואומר לך
קורןנאוה טבריה  |  28/08/10 15:20
5
מי צריך שמאל מספיק ליכוד ביבי
גילו נאות   |  28/08/10 11:01
6
קו האמון-לא למדינה ערבית ביו"ש ל"ת
דניאל סבלדי  |  28/08/10 12:12
7
במלחמות בין הימין לשמאול
המדינה תגמר  |  28/08/10 20:24
8
רואה כעת את "עבודה עברית"
יש תקווה לשמאל!!  |  28/08/10 22:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניבה פון וייזל
אין קרש קפיצה יעיל כמו לכתוב עבודת דוקטור על "התנועה הפשיסטית בארץ ישראל" שמעולם לא היתה, ולהכתיר את בנימין זאב פון וייזל ואת אב"א אחימאיר הרוויזיוניסטים - כמנהיגיה
עמוס גורן
המילה "סוג" התחילה להיצמד לכל דבר, ואנו שומעים בחדשות על פלוני החשוד בעבירה מסוג פשע ועל כך שהמשטרה תפסה חומר מסוכן מסוג חשיש
בועז ארד
לאחר הצעות ותחרויות של ארכיטקטים פוסט-מודרניים, רעיונות של אמנים הגובלים בחוסר שפיות, ועדות מקומיות המנהלות ישיבות ללא קץ - נראה כי אבדה הדרך    האזור שהיה "הלב הפועם" של מנהטן לא חזר לגדולתו ונותר בחורבות    אם היה נבנה מחדש בהיקף דומה או גדול יותר, לא הייתה מתעוררת כלל האפשרות של בניית מרכז איסלאמי בקרבתו
קיריל הדר
פרסום מסמך גלנט ע"י ערוץ 2, היה לא אחר מאשר תמיכה בעקיפין מצד הערוץ, במתמודד הביטחוניסט    הזלזול באינטליגנציה הציבורית, מצד עורכי חדשות ערוץ 2 ואמנון אברמוביץ' בפרט, יכול להיכנס לספר השיאים של גינס
קובי לירז
מערכת החינוך הגיעה למסקנה, שאם זה מצליח עבור אתרי נופש ביוון (בעבר בטורקיה), אז אין סיבה שזה לא יצליח גם במערכת החינוך - "הכול כלול" וחובה וחשוב. תכינו את הריטלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il