X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין גוף עולמי אחד, שמארגן את הפעולות נגד ישראל ישנם גופים נפרדים, המשתפים פעולה מפעם לפעם התוצאה הקשה מתגלה גם ביצירת דעת קהל עוינת עד שונאת לישראל
▪  ▪  ▪
לא מחבבים את ישראל [צילום: AP]

מלחמת ישראל איננה רק זו שבה צה"ל פועל. ישנה מלחמה נוספת, שאיננה נמצאת בתודעתנו והיא עולה לכותרות רק עם משט פורץ גדר. מלחמה משנית זו הינה רבת ראשים וזרועות ומטרתם של מארגניה להשמיט את הלגיטימיות לקיומה של ישראל.
באה תוכנית "המקור" האחרונה בערוץ 10 וסקרה את מלחמת התעמולה נגד ישראל באירופה ובארצות הברית. לא גיליתי חדשות, אבל ריכוז התמונות וראיונות עם העומדים מאחורי המערכה הזאת היו מאלפים.
ותחילה, גילוי נאות: אני אוהב לראות את תוכנית "המקור" בערוץ 10 והתחקיר ששודר בתוכנית האחרונה הוא אולי אחד החשובים שפורסמו בתקשורת: סקירת גל השנאה נגד ישראל הגואה באירופה וגם בארצות הברית.
נכון, התוכנית לא גילתה את מקורות המימון של השונאים. גם לא חשפה את כל היוזמים והפעילים המרכזיים, אבל הציגה בצורה ברורה ביותר ובמלוא חומרתה את תופעת האנטישמיות המודרנית, המתחפשת לאנטי ישראליות.
כתבים של המקור ראיינו כמה מן הפעילים והמארגנים את ההתקפה על ישראל, ולא מפתיע לגלות שביניהם כמה וכמה יהודים. טעות תהיה אם נכנה את היהודונים הללו בכינויי גנאי. זה לא פתרון ואין בכך כל תועלת. הם לא יירתעו. על הפעילות הזאת חשוב להגיב בצורה נמרצת ויעילה, כי זו פעילות של מלחמת טרור. מלחמה שיש לה תוצאות הרסניות, גם אם הן רחוקות מן העין ובהן אין הרוגים, פצועים והריסות.
תוכנית הטלוויזיה הבהירה, שאין גוף עולמי אחד, שמארגן את הפעולות נגד ישראל. ישנם גופים נפרדים, המשתפים פעולה מפעם לפעם. אבל התוצאה הקשה מתגלית גם ביצירת דעת קהל עויינת עד שונאת לישראל, ובתוצאה - סטודנטים מגרשים ישראלים מאולמי הרצאות באוניברסיטאות וגם מגישים כתבי אישום נגד קצינים בכירים בצה"ל ונגד שרים בממשלת ישראל על פעולותיה של המדינה, וגם בהחרמת סחורה ישראלית. לא מעט שרים נמנעים מלבקר בארצות אירופה השונות, כי תלויים נגדם "כתבי אישום" ולך תוכיח שאין לך אחות.
את התוכנית אפשר לראות (מקרטעת בגלל קשיי תקשורת) בhttp://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=741729 זה.
עורכי המקור, עופר שלח ורביב דרוקר, מציינים, קצת בפליאה, שיש בעולם עשרות סכסוכים מדממים כמו בסודן, בצ'צ'ניה, באוגנדה, במלחמות יהלומי הדמים באפריקה, ואיש אינו שם לב אליהן. הסיסמא נשמעת בצרפתית Israel Assasins ובאנגלית קוראים המפגינים Free Gaza או Free Palestine וכך בשפות אחרות.
ליקוט התמונות ברחבי אירופה וארצות הברית והראיונות עם ראשי הלוחמים בישראל, עשה את התמונה למוחשית. פתאום יכולנו לראות שלא מחבבים את ישראל. אמנם, רק קומץ מפגינים מרעישים בשוק ולפני רשת הסופרמרקטים של "טסקו", אבל הם משפיעים על הרבים שבאים לקנות. ואם הפעילים נגד ישראל מצליחים לשתף את האיגודים המקצועיים במלחמת ההסברה שלהם, מאות אלפים מקבלים את חומר השטנה. הכמות הופכת לאיכות.
לא הייתי זקוק לתוכנית המקור כדי לדעת שישראל נאלמת. אין תגובה. אין משרד הסברה, אין משרד חוץ, אין איש.
בעדותו של ראש הממשלה בפני ועדת טירקל, הוא הסביר שדיוני ועדת השבעה עסקו בדיונים על הסברה לקראת משט המרמרה. נראה לי ששרי השביעיה התרכזו בעיקר: ההסברה. משט המרמרה נועד אך ורק לתעמולה בעולם. למרות דיוני השרים, תוצאות ה"הסברה" הישראלית היו קטסטרופליות. תוכנית המקור הציגה טוב יותר את הכשלון. בתוכנית רואיין עורך הדין דניאל מחובר, בנו של משה מחובר ממייסדי מצפן הזכורה לשמצה. הוא יושב בלונדון ומשם מוביל מסע של הגשת כתבי אישום נגד קציני צה"ל ונגד שרי ממשלת ישראל. "פעם אחת ישראלי יעשה טעות"... הוא אומר בשלווה עניינית.
אני חושב ששרי ישראל כבר עשו את הטעות. טעות של מורך לב. כאשר פורסם לראשונה, שהוגש כתב אישום בבריטניה נגד שר ישראלי, ציפיתי שיהיה מנהיג שלא יהסס לנחות בבריטניה, לעמוד בנמל התעופה ולחכות ששוטר בריטי יעצור אותו. אינני מאמין שממשלת בריטניה הייתה מאפשרת למצב נלוז כזה להתרחש. לצערי, אף אחד מן השרים ה"נאשמים" לא הרים את הכפפה. גם לא איש מקציני צה"ל.
אני זוכר שהרמטכ"ל לשעבר, שר הביטחון לשעבר, שאול מופז הצליח לחמוק מהעמדה לדין בבריטניה. גם שר הביטחון אהוד ברק נמלט בתרגיל משפטי כלשהו. ציפי לבני, שרת החוץ לשעבר, פשוט נמנעה מלהגיע לבריטניה/צרפת. המשנה לרה"מ, משה יעלון, תיכנן לבוא לערב התרמה לחיילים בבריטניה, אך משרד החוץ ייעץ לו להימנע. אריק שרון הואשם בבלגיה, האלוף דורון אלמוג לא ירד ממטוס אל על בהיתרו וחזר כלעומת שבא. בספרד הועמד לדין שר ישראלי וצוות משפטנים ישראלי ניהל מערכה משפטית ופטר אותו.
המסקנה מן התוכנית בטלוויזיה ומן המצב בפועל: יש מלחמה נגד ישראל באירופה ובארצות הברית. מלחמה שאין בה תותחים ומטוסים, אבל יש בה אוניות, רמקולים ואמצעי תקשורת. מלחמה, שבה אויבינו מצליחים להטיל דופי בלגיטימיות של קיומה של מדינת ישראל וזוכים בהצלחות. זו מלחמה, שלאויב יש בה יתרון כי הוא משתמש בכלים שונים, בתחבולות שונות ובמזימות שונות. כל כלי בנפרד, נראה כפעולה זוטרה. התוכנית בטלוויזיה הציגה את הצטברות ההצלחות שלהם, את סיכום הכשלונות שלנו.
אנחנו, הגולשים, איננו יכולים לפעול, כפי שלא כל אזרח יוצא להילחם באוייב בגבול. גם משרד החוץ ומשרד ההסברה אינם מצליחים לפעול. מי כן?

תאריך:  28/08/2010   |   עודכן:  29/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה שבה ישראל מוכה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  29/08/10 08:07
2
"בימים אלה אין מלך בישראל!" ל"ת
עסוקים בשוד המדינ  |  29/08/10 16:32
3
כל זה ישתנה כאשר...
f65  |  29/08/10 18:03
4
תוספת לרשימת הנאשמים
יאיר דקל   |  29/08/10 20:58
5
טול קורה מבין עיניך
גילה באלקען  |  30/08/10 00:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל טפליצקי
אמצעי התקשורת משמשים כלי שרת בידי ארגוני שמאל קיצוני להפצת שקרים בדרך מתוחכמת
אריה פרי
לאחרונה מרבים אמצעי התקשורת לשטוף את מוחנו על "הפתרון המוסכם" של מדינה פלשתינית בגבולות 67 עם תיקוני גבול קטנים    רבותיי, מתי תתפכחו ותבינו כבר כי הפלשתינים לא רוצים מדינה, הם רוצים לסלק ולהשמיד את היהודים באזור ותו לא    ומדוע הופך צה"ל מצבא הגנה לישראל לצבא הסבר פניך לתייר
עפר דרורי
שיא הצביעות היא של שר הביטחון ונשיא המדינה "שגילו" את הבעיה רק ברגע שהתקשורת העלתה אותה מדרגה, אה כן הם לא לבדם, גם שרה איתם...
יצחק ג'קי אדרי
מכתב גלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים אלי ישי    אנו מחויבים כאזרחים לדרוש מהממשלה לפעול למחיקת כתם "העבדות המודרנית" מעל מדינת ישראל
אברהם שרון
כל פריטי המידע של המאבק למען שחרורו של גלעד אצורים במחשב הנייד של אלה, שהוא-הוא החמ"ל האמיתי, המונח על ברכיה    אחת לדקות אחדות היא מרכינה ראשה לאוזנה של אביבה שליט, היושבת לשמאלה, כממתיקה עמה סוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il