X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התערבותו של הממשל האמריקני בפרסומים בישראל היא התערבות חסרת-תקדים במתרחש כאן, במדינה דמוקרטית
▪  ▪  ▪
נשיא ארה"ב ברק אובמה [צילום: AP]

מאז כניסתו של הנשיא ברק אובמה לתפקיד, ארה"ב אינה מחפשת עוד את הנחלת הדמוקרטיה הנאורה לכל ארץ בה שולט רודן; בניגוד לתקופת בוש, בה אמריקה חיפשה להתערב במדינות-ערב עד כדי שקיעה עד הצוואר, ובלבד שהמטרה תושג (ללא הצלחה כמובן). בעירק, כידוע, המהפכה הדמוקרטית של בוש נחלה מפלה; לאחר הפלתו של סדאם חוסיין, כל שנותר שם זה כאוס אחד גדול; ובאפגניסטן, שם באמת נמצאים הטרוריסטים אותם חיפש בוש מלכתחילה, המצב קשה ונראה כי הסוף עוד רחוק, על-אף הצבת היעדים של אובמה.
אובמה מנסה שיטה חדשה. לא עוד המבוגר האחראי, לא עוד מלך העולם הגדול. אמריקה היא אומנם מדינה גדולה, אך אין לה צורך בהתערבות יתר בשום מדינה, ובטח שאין לה רצון להתערב בשלטון של מדינה לא דמוקרטית אחרת.
אלא שישראל היא דמוקרטיה. חודשים ספורים לאחר השבעתו של הנשיא האמריקני, נבחרה בישראל דרך. דרך ולא מנהיג. נתניהו הרי לא קיבל את מרב הקולות, אך מפלגות הימין כן. אבל לאובמה זה לא באמת מתאים. אז הוא לוחץ על נתניהו - אם פעם זה היה בדרישה לפטר את אליהו ישי לאחר גילוי אישורי הבנייה ברמת שלמה, כעת הממשל האמריקני עולה דרגה.
הוא אינו מחפש עוד להשפיע על הממשלה הישראלית, הוא מחפש את אזרחי ישראל. להשפיע על דעתם לתמוך בשיחות שלום - וזה נחמד, אולי ככה מישהו ירגיש שיש סיכוי לשיחות האלה בכלל. אלא שמפלגות הימין אינן תומכות באופן חד-משמעי בפתרון שתי המדינות, והן הרוב.
מייסדי ארגון יוזמת ז'נבה באים מצד אחד של המתרס הפוליטי. רמז קטן: לא מדובר בצד ימין. התערבותו של הממשל האמריקני בפרסומים בישראל היא התערבות חסרת-תקדים במתרחש כאן, במדינה דמוקרטית. כנראה שהנשיא אינו מתחשב בדמוקרטיה הנאורה, ולא מעניין אותו התיקון הראשון (חופש הביטוי), אלא רק הצלחתו במטרות שלו ויהי מה.

תאריך:  29/08/2010   |   עודכן:  30/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמריקה נגד דמוקרטיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שלום עכשיו מזמן ממומנת
אליהו חיים  |  30/08/10 14:19
2
במסגרת מדיניות החיסולים של אמר
קורןנאוה טבריה  |  31/08/10 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול דישי
ההבדל המהותי והבלתי-זניח שבין תסריט–אגס לבין תסריט–תפוח    סקיצה אֶטְיוּדִית תיעודית לשידור-חי ב-"DELAY" קצר - לקראת טקס חלוקת פרסי האקדמיה לקולנוע ב-21 בספטמבר, בנסיבות מסוימות זה הולך לקראת ערב שהוא "פיצוץ" מבחינה דרמטית טלוויזיונית תקשורתית – האם מישהו/י לא צריך היה לחשוב על זה קודם?! - ראו הוזהרנו!
איציק וולף
דעתם הפוליטית הלגיטימית של השחקנים והמחזאים המכובדים, שכבודם בהחלט במקומו מונח, העבירה אותם על דעתם האמנותית    חטאו לאינטרס האמנותי הראשון במעלה להגיע למי שלא חושב כמוך ולהציג אלטרנטיבה    בקריאתם הפומבית הפכו מאמנים לסתם בריונים    שרת התרבות לא מבינה במהות התחום שעליו היא מופקדת וטוענת שאין לערב פוליטיקה בחיי התרבות
ראובן לייב
מאז שהוקם בית הכנסת ברובע היהודי שבעיר העתיקה בירושלים הוא שוקם שלוש פעמים מהריסותיו ובימים אלה נחנך מחדש ומהווה מוקד עלייה לרגל לאומרי ה"סליחות" של חודש אלול
יוני בן-מנחם
לקראת "פסגת וושינגטון" כל הצדדים הנוגעים למו"מ על הסדר הקבע מעריכים כי הסיכויים להשגתו קלושים    ישראל צריכה לשכנע את ממשל אובמה כי יש להשיג את הפיתרון בשלבים ולדון על הסכם ביניים ארוך טווח של הקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים    המשימה הבאה תהיה לשכנע את הפלשתינים
אהרון רול
לא נהיה מוכנים להאזין יותר לשרלטנים המבטיחים לנו "שלום עכשיו" בעוד שקיבלנו אך "שלום שווא"    אנו זקוקים לשמאל "חדש-ישן"    שמאלנים, להלן הכר הפנוי הנרחב לפעילותכם הברוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il