X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר למעלה מ-100 שנים את הקורבן לשלום מקריבים רק בצד היהודי, ובמשרד הסגלגל ממשיך לכהן נשיא שהאג'נדה שלו פחות ברורה מזו של נשיא אירן
▪  ▪  ▪
נשיא ארה"ב, ברק אובמה. מה האג'נדה שלו? [צילום: AP]

לא אתכחש - הייתה לי תקווה, כמו רבים אחרים, שאדם "אפרו-אמריקאן" (כפי שנוטים בתרבות הצביעות לציין) שנבחר לנשיא, באחת מהמדינות הגזעניות ביותר בעולם, יביא לשינוי; ולמרות שהוא לא הנשיא שלנו, ואין לנו דבר וחצי דבר עם מערכת הבחירות בארה"ב, בחירתו והתקוות שתלו בו גררו גל של התנהגויות הזויות, מארגונים שפועלים, בדרך-כלל, בצורה הגיונית ומתונה, כמו ועדת פרס נובל לשלום, שהעניקה לו מתנה על שום דבר.
בסופו של יום, כגודל הציפיות כך גודל האכזבות, והנשיא הזה, שלא נותן לדיו להתייבש מעל הצהרה מטופשת אחת, יוצא מיד בהצהרה מטופשת אחרת שסותרת את קודמתה, ובינתיים מי שמשלם את המחיר הם האזרחים, בחלקת האלוהים הקטנה שלנו, בין אם הם יהודים, נוצרים או מוסלמים.
לכן הגיעה העת להגיד לעצמנו, בפה מלא: אלו לא השמאלנים מצד אחד וגם לא המתיישבים מהצד השני שמסכנים את קיומנו, כל אחד מהצדדים מציג תפיסת עולם שונה. בסופו של יום, הרוב המכריע הצביע בבחירות בעד מדינה יהודית, והוויכוח ברובו הוא על מה יהיה גודל השטחים שנחזיר, והיכן יעבור הגבול.
אני לא ממעיט בדרישות של הצד השני, אבל דרישותיהם הן לא בהכרח רצונותינו. בכל מקרה, אני מתייחס לכל מהלך של החזרת שטחים, על-מנת להקים מדינה ערבית פיקטיבית נוספת - כמו לצידן של מדינות פיקטיביות אחרות, כירדן, כסעודיה, כעירק, כלבנון, כסוריה, כמדינות המפרץ וכרבות נוספות באפריקה - כאל מהלך טקטי שיאפשר לחזק את אופייה היהודי של מדינת ישראל ולצאת מנקודת פתיחה טובה יותר במלחמה הבאה.
יכול להיות שנתבדה, והפגישה המאולצת בוושינגטון תביא להתקדמות משמעותית, ויכול להיות שנגלה שמחמוד עבאס באמת ניחן ביכולות של מנהיג שיכול לספק את הסחורה, ולהוכיח שהוא בחר בחיים ולא במוות?
יכול להיות שנגלה שלנשיא ברק אובמה יש יכולת לקדם תהליך של שלום (לא בשיטה של 'שלם עכשיו' ותמשיך לשלם עוד 10 שנים) והוא יוכיח כי הוא ראוי לפרס הנובל שקיבל.
מה שבטוח - ראש ממשלת ישראל, כמו קודמיו בעשורים האחרונים, הלך כברת דרך לכיוונם של הכובשים המוסלמים ביהודה ובשומרון וברצועת עזה.
בינתיים, כמו ביישוב חגי וברחבי הארץ, כבר למעלה מ-100 שנים, את הקורבן לשלום מקריבים רק בצד היהודי, ובמשרד הסגלגל ממשיך לכהן נשיא שהאג'נדה שלו פחות ברורה מזו של נשיא אירן.
הדרך היחידה שהנשיא הנוכחי יכול להשפיע במשהו לכיוונם של הסכמי שלום היא בביצוע לאלתר של החוק שעבר בקונגרס, לגבי החזרת השגרירות האמריקנית לירושלים, להכריז שהפליטים הפלשתינים יפוצו במדינותיהם (בהתאם להחלטת האו"ם), שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי, וזהו. תום הסכסוך.
החלטה כזו תעורר הדים ואולי גם גילויי אלימות נגד אמריקנים, אבל זו ההחלטה האמיצה הנדרשת, גם אם משמעותה הפסד הבחירות הבאות לנשיאות.

שנה טובה ומבורכת לכל עם ישראל.
תאריך:  01/09/2010   |   עודכן:  04/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמר של נייר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דברי איוולתכאלב מעולם לא קראתי
יוסי ק  |  2/09/10 14:07
2
שנה טובה ומבורכת לכל עם ישראל ל"ת
Dan Kaysar  |  4/09/10 03:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
אין זה מקרה כי הכרזת החרם על מאות-אלפי יהודים באה מפי אותם 'אנשי תרבות', העוסקים כבר שנים בקיעקוע כל הקדוש והיקר לעם היהודי
אורן קאשי
סיורים בשומרון, 17 דקות מת"א, דגדגו לכמה ידוענים. אברי גלעד חזר מבולבל, ומנחם בן עבר מבית האח הגדול להתנחלות בשומרון    בית ספר לאהבת חינם עבור 'אמני ההחרמה', בשיאו של חודש אלול
בן ציון ישורון
אמני השמאל ברמאללה או בעזה?    שהרב עובדיה יקפיץ אותם    נרי ליבנה עם מוסלמים באוטובוס בדרך למסגד    הערבים והחרדים לא מעניינים אותם    שלום עכשיו המת-החי    ערב זיכרון ומרואן ברגותי
איתן קלינסקי
אנשי דת ניצבים משני עברי המתרס; האחד מברך בשם אללה את אלו שיצאו להרוג בתושבי בית חגי, האחר בשם אלוהים מבקש שיכה דֶּבֶר בפלשתינים    זאת בשעה שנתניהו ועבאס עושים דרכם לשיחות שלום בין העמים
אברהם בן-עזרא
ממתי מדינה ריבונית שפויה, במצב של יתרון צבאי ברור ביחס לכל גורם זר בשטח - עוין או אוהד, אמורה לנהל משא-ומתן עם כנופיות טרור (מתונות), אשר בראשן ניצב מכחיש שואה מדופלם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il