X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"היכון לקראת אלוהיך ישראל"! או אז נזכה לחיות במציאות של "אתם נצבים", דהיינו עומדים בצורה יציבה וחזקה עד ביאת המשיח
▪  ▪  ▪

שנת התש"ע, העומדת להסתיים באקורד אדיר של "היכון לקראת אלוהיך ישראל" [עמוס ד', י"ב], שבתה האחרונה היא ייחודית הן מבחינה טכנית והן מבחינה תוכנית.
מבחינה טכנית, פרשת השבוע נקראת כ"פרשה מחוברת", כלומר: פרשת "נצבים" (40 פסוקים) ופרשת "וילך" (30 פסוקים) נקראות כאחת ובמחובר (משום שב"שנה פשוטה" מספר הפרשיות בתורתנו גדול ממספר השבתות, וכדי ליצור "תיאום מספרים" חז"ל תיקנו קריאתן של מספר פרשיות כאחת). כמו-כן, פרשת "נצבים", לעולם, תיקרא תדיר לפני ראש השנה והפטרתה היא השביעית והאחרונה מ"שבע דנחמתא".
ומבחינה תוכנית, על-אף היותה פרשה קצרה (70 פסוקים), מכל מקום כוללת היא מגוון רחב-היקף של רעיונות ונושאים, כגון:
א. עניין התייצבותו של כלל עם ישראל (לפני ה') על אנשיו, נשיו, טפיו, זקניו, שוטריו וכולי, במעין "כינוס היסטורי". וזאת, כדי שמשה יכרות עימם את "הברית השנייה" עם האלוהים, והתורה מעידה על כך מפורשות לקראת סוף פרשת "כי תבוא" [דברים כ"ח, ס"ט]: "אלה דברי הברית אשר ציווה ה' את משה לכרות את בני ישראל בארץ מואב מלבד הברית [הראשונה] אשר כרת איתם בחורב".
ב. עניין "הבחירה החופשית" בעבודת ה' וביראת השמים הרצויה כשמצורפת לזה הצעתו האולטימטיבית של משה לבחור "בחיים ובטוב" כדכתיב [דברים ל', ט"ו-כ']: "ראה נתתי לפניך, היום, את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע...ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך".
ג. עניין "החזרה בתשובה" וגמולה הטוב, ועוד.
וזאת למודעי: קריאת שתי הפרשיות "נצבים" ו"וילך" כאחת ובמחובר יש בה הרבה מעבר לעניין הטכני, ורבים מפרשני התורה ומהוגיה במשך הדורות נתנו דעתם ופרשנותם בכך, ו"נהרא נהרא ופשטיה". אף אנוכי הצב"י אצרף ואוסיף דברי פרשנותי לעניין הנדון בבחינת "מאן דנפח מדיליה נפח" ואומר בהאיי לישנא:
ולא באו פרשיות אלה ונסמכו זו לזו אלא ללמדנו מוסר השכל ולקח חינוכי-ערכי-אמוני, והוא: שאם בית ישראל באשר הם, למגזריהם ולמוצאם, חפצים להיות במצב של 'נצבים', כלומר: במצב המסמל יציבות, עמידה בתוקף ובחוזקה, קיימות (על-פי תרגום האונקלוס), נחישות וכולי, חייבים הם בראש ובראשונה להיות במצב של 'וילך', כלומר: חייבים הם להיות במצב של הליכה מתמדת ואי-קפיאה על השמרים. חייבים הם להיות במצב של ניידות רוחנית וחוסר מקובעות אמונתית. חייבים הם לעשות כל שלאל ידם 'ללכת'. פשוט ללכת ולעלות מעלה-מעלה 'בדרך העולה בית אל', שהיא דרך של קדושה, טהרה, אהבת-ישראל חינמית, מעשים טובים וחסד גדול... בדיוק, אבל בדיוק כפי שמשה רבינו, המלמד והמורה הגדול מכולם עושה 'כדבר יום ביומו', ביום האחרון לחייו. 'וילך משה'!, כך צווחת לה תורתנו ואומרת כקביעה נצחית ואלמותית. גם בגילו המופלג ובשעותיו האחרונות עלי אדמות משה אינו עוצר לרגע ודואג לענייניו הפרטיים. אלא ממשיך והולך, 'הולך ומוסיף'. יוצא הוא אל מחנה ישראל ומלמד, ומזהיר, ומוכיח ומתווה את הדרך הרוחנית העתידית והנכוחה. דרך אחת בלבד שרק היא הביטחון והערובה היחידה שתשאירם כעם יהודי 'לשעתם ולדורות' בצורה יציבה, חזקה, נחושה...
כריתת הברית בין כלל עם ישראל ("אתם נצבים היום כולכם") ובין הקב"ה בהקהל ובכינוס המתבצע במצב של ביחד ומתוך אחדות-דעים ללא מחלוקות, טרוניות ומענות, כמו גם מתוך פרגון, אהבת-ישראל אמיתית ומתוך אחריות גלובלית - היא הסמל הגדול ביותר של השאיפה, היעד, המטרה והתכלית של המושג ה"תשובה", שהוא כשלעצמו הביטוי המעשי והפרקטי של "היכון לקראת אלוהיך ישראל". ואכמ"ל.
הבה נתפלל ונייחל שהקב"ה ייתן בכל אחד ואחת מאיתנו את הכוחות ליצור מציאות של "וילך משה" מתוך אותם ערכים נפלאים הנ"ל ובעיקר - בעיקר יחזירנו בתשובה שלמה. או אז, נזכה לחיות במציאות של "אתם נצבים", דהיינו: קיימים, עומדים בצורה יציבה וחזקה עד ביאת גואל צדק. אמן!!!
תכלה שנה וקללותיה. תחל שנה וברכותיה.

המאמר מוקדש לעילוי נשמתה הטהורה של אמי הצדקת חממה בת יצחק ע"ה, שהשבוע מלאו י"ט שנים להילקחה אל מעון שחקים. אישה פשוטה ומיוחדת שחייה היו קודש לאלוהי ישראל, למשפחתה ולעשיית חסד. ת.נ.צ.ב.ה. כמו-כן, המאמר מוקדש להצלחת "המשכן החדש" של הזוג הטרי עידן פרי ולירון גרוס. אנו תפילה שבורא עולם בקניין ישלים זה הבניין. מי ייתן שעל-פי רוח ישראל סבא ייבנה ביתם וברכת אל משחקים תחופפם. בהצלחה.
תאריך:  02/09/2010   |   עודכן:  03/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
תינוק בן יומו הוא כמין מחשב אלקטרוני קטן, המצפה שיתכנתו אותו. והוא מסוגל ללמוד כל אשר ילמדוהו, מדיבור בשפה משובשת ועד לאמונה בדעות מרושעות
שאול דישי
סוף הדרך של "האגס התיעודי(!) הבודד בארגז התפוחים העלילתיים" – האמת התיעודית(!) תמיד מבצבצת, וגם אם היא לא תהא מנצחת, תמיד היא יכולה לייצר סקנדלים בשידור    מחשבות והרהורים לקראת טקס חלוקת הפרסים של האקדמיה הישראלית לקולנוע + מכתב נוקב ח/ד.ש. לקברניטי האקדמיה
יוני בן-מנחם
הפיגוע באזור חברון עלול לבשר תחילתו של גל פיגועים נגד מטרות ישראליות, שמטרתו לסכל תחילתו של כל תהליך מדיני בין ישראל לרשות הפלשתינית    החמאס מעריך כי תהליך כזה מסכן את מעמדו וייתכן גם שקיבל הוראות מאירן לחדש את הפיגועים    הרשות הפלשתינית תעשה מאמצים למנוע את הפיגועים משטחה אך היא חוששת שהם ישרתו את הטיעונים הביטחוניים של ישראל במו"מ
ראובן לייב
ארגון המחבלים רק עלול להפיק תועלת מרצח ארבעת נוסעי המכונית ליד חברון, כשיביא לטרפוד שיחות הפסגה בוושינגטון, לקרע בין ישראל והרשות הפלשתינית, למתיחות ביחסים עם ארה"ב ולמשבר ממשלתי
תמי ספיבק
חברת איגוד אמני ישראל מוחה על הבעת הדעה המכלילה של חבריה בידיעות אחרונות ("נופיע בכל מקום") - "באיגוד יש גם חברים ערבים"    ותומכת בחבריה האמנים האמיצים, המסכנים את מעמדם ופרנסתם, בהבעת דעות שאינן מקובלות על הממסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il