X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם בסביבות שנת 600 לספירה יהודי חדייב העשירים, שהתגוררו בחצי האי ערב, לא היו דוחים בבוז ישמעאלי בשם מוחמד, שרצה להתגייר, הוא לא היה מקים דת חלופית בשם איסלאם, ואז...
▪  ▪  ▪

פרשתנו, פרשת נצבים, פותחת בפסוק הבא: אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם: רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם, כֹּל, אִישׁ יִשְׂרָאֵל. י טַפְּכֶם נְשֵׁיכֶם--וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ: מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ, עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ.
רש"י במקום אומר, "מחוטב עציך, מלמד שבאו כנעניים להתגייר בימי משה. מכאן אנו למדים, שמאז ראשית התגבשות העם היהודי, חפצו רבים להתגייר. עם זאת, במשך אלפי שנות היסטוריה יהודית, היו צדדים לכאן ולכאן בנוגע לגיור ויחס לגרים.
למרות שתורת ישראל איננה שואפת לגרים, תוכנה פונה אל כל העולם ואל כל האומות, והיא אפילו דורשת מן האנושות לנטוש את העבודה הזרה ולקבל את האמונה באל אחד, הוא אלוהי ישראל. על-אף שדרישה זו אין בה משום גוון של הטפה.
מדוע נדרש מהמתגייר הרבה יותר ממה שנדרש ממי שנולד יהודי? מי שנולד יהודי, הוא יהודי משום שאבות אבותיו קיבלו עליהם את חובות היהודי במעמד הר סיני, והיהדות מוטבעת בצאצאיהם מאז. מי שרוצים להצטרף לעם היהודי חייבים לעשות אותו הדבר. הגיור, כותב הרמב"ם, הוא תהליך מחודש של קבלת התורה המקורית, מעין קבלתה במעמד הר סיני ( משנה תורה: קדושה, הלכות איסורי ביאה, י"ג). לכן המחסומים בכניסה אל היהדות גבוהים יותר מאשר נדרש כדי להישאר יהודי.
אומר הרב נויגרשל, קיים הבדל רוחני מהותי בין היהודי לגוי. אין זה הבדל במוצא או במבנה גנטי מסוים, אלא בשורש הנשמה. ליהודי שורש נשמה שונה מזה שיש לגוי, ועל־כן יהודי לא יוכל לעולם להיות גוי, וגוי לא יוכל לעולם להיות יהודי - מבחינת שורש נשמתם. הדעת נותנת אפוא כי לא תהיה כל אפשרות להתגייר, מדוע לא כך הם פני הדברים? "בספרי סוד למדנו כי בערש ההיסטוריה התפזרו 'ניצוצות' של נשמות יהודיות בעולם ו'נשבו' בין הגויים. אחד מתפקידי העם היהודי הוא 'לפדות' את אותן נשמות יהודיות אבודות ולהחזירן לשרשן. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הגיור".
במרוצת ההיסטוריה, חווינו תקופות רבות של גיור המוני;
  • התגיירות המונית של רבים מעמי הארץ אירעה לאחר נס פורים שהתרחש בפרס.
  • בימי השליטים לבית חשמונאי העמים הזרים האדומים והיטורים שנכבשו גוירו בכוח.
  • התגיירות המונית של רומאים לאחר חורבן בית שני בידי רומא (יש הטוענים כי החל מתקופה זו ועד עליית הנצרות אחד מכל עשרה אנשים ברחבי האימפריה הרומאית היה יהודי).
  • התגיירותם של בני מעמד האצולה של ממלכת חדייב שכללו אישים כמו נבז המלך ואמו הלני המלכה, בתחילת המאה הראשונה לספירה, בהשפעת הקהילה היהודית הגדולה שחיה בשטחי הממלכה הזו.
  • משנת 300 לספירה ועד לעליית האיסלאם בחצי האי ערב, התגיירו בני המלוכה של ממלכת חמיר כתוצאה מקשר חיובי עם יהודי האזור.
  • התגיירות של ממלכת הכוזרים, לאחר חורבנה של ממלכה זו נטמעו שרידיה היהודיים בקהילות היהודיות שהתקיימו בהונגריה, פולין ורוסיה...
בתלמוד הבבלי, עולה שאפילו מהאויבים הקשים ביותר של העם היהודי יכולים לצאת גרים ואף להגיע לתפקידי מפתח בהנהגה הרוחנית של עם ישראל: "מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק, מבני בניו של סיסרא למדו תינוקות בירושלים, מבני בניו של סנחריב למדו תורה ברבים מאן אינון? שמעיה ואבטליון" [מסכת גיטין נ"ז, ב'].
כמו-כן, עוד אנו מצווים: "וַאֲהַבְתֶּם, אֶת-הַגֵּר: כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם." (דברים י' י"ט). "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ--כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם:" [ויקרא פרק י"ט, ל"ד].
על-פי הרמב"ם, בהתאם לדברי התלמוד (מסכת יבמות דף כד עמוד ב), תחילה יש לבדוק בו אם מתגייר לא לשם שמים, כמו לשם נישואין, אם לא מצאו עילה מיד מקבלים אותו לתהליך הגיור.
אף האחרונים, פסקו לקולא: "מותר לקבל גרים וגיורות אף על-פי שידוע לנו שלא יקיימו את כל המצוות... ומצוּוים אנו לפתוח להם פתח כזה. ואם לא יקיימו את המצוות, הם יישאו את עוונם, ואנו נקיים" [שו"ת פסקי עוזיאל בשאלות הזמן, סימן ס"ה].
השיא היה כאמור, מיד לאחר חורבן בית שני, המוני הרומאים השתוממו, כיצד זה, העם היהודי, שלא מפסיק להיות מוכה ומושפל, נשאר תקיף ביהדותו, המוני רואמים חפצו להתגייר, אולם, נדחו בבוז על-ידי היהודים. את המצב ניצלו היטב ראשוני הנוצרים, שלא היה להם מה להציע לרומאים, עד שהבינו, שהם יכולים לשמש תחליף קל ליהדות, גיור קל, מעין "יהדות לייט", כדברי פרופסור פלוסר.
"מובן אפוא שבקרב ההמונים הללו הצליחו הנוצרים הראשונים בתעמולתם. בעצם אפשר לומר שהנצרות הצליחה במקרה, מפני שאליה נמשכו אותם הגויים שלא נתגיירו.
אותם אומות העולם שהתנצרו מצאו יהדות זולה יותר, בלי מצוות ומלבד זה הייתה להם יראה משלהם, מיתוס משלהם: הם הפכו בעיניהם לא פחותים מן היהודים, אלא דימו לעצמם שבגלל יראתם המיוחדת הם אפילו, ח"ו, עולים על היהדות.
תארו לכם, לו לא היינו דוחים בזמנו את אלפי הרומאים שצבאו על שערי היהדות, והיינו מגירים אותם, האימפריה הרומאית, הייתה מתגיירת כולה בשלב מסוים [כפי שקרה עם קונסטנטינוס, שהתנצר בשנת 333 לספירה ועימו כל האימפריה הרומאית] תארו לכם, מה היה קורה אז, הכת הנוצרית הייתה מתמוססת ונעלמת מהעולם, כמו כתות רבות אחרות בזמנן, והיהדות הייתה הופכת לדת היחידה בעולם.
הלאה, אם בסביבות שנת 600, לספירה, יהודי חדייב העשירים, שהתגוררו בחצי האי ערב, לא היו דוחים בבוז, ישמעאלי, שלא ידע קורא וכתוב, בשם מוחמד, שרצה להתגייר, הוא לא היה מקים דת חלופית בשם איסלאם, ואז...
לו רק...
יהי רצון, שנזכה במהרה להגעת משיח צדקנו, ושיבינו הגויים, כי דתנו היא דת האמת, ונזכה להליך גיור המוני. והכרה ראויה בדת ישראל.

תאריך:  02/09/2010   |   עודכן:  02/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי נויגרשל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כולם חפצים לדבוק בעם ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני נגד התגיירות והצטרפות .
נבו  |  2/09/10 18:09
2
הכותב טועה- מחמד לא רצה להתגיר
המלאך גבריאל  |  3/09/10 02:20
3
אבל בין ערביי ישראל יש יהודים.
נעמה  |  4/09/10 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כנגד אלו הסבורים שיש "לעדכן" את התורה ומצוותיה, אומר משה: התורה היא ספר המוסר העליון ולכן היא חלה על כל אדם, בכל מקום ובכל זמן
דודו אלהרר
האם עם-ישראל פתוח להכיל בקרבו מוסלמים ונוצרים מזרע-ישראל מבלי שימירו את דתם?    המסה של צבי י' כסה מתפוררת לאיטה
מוטי גולן
"היכון לקראת אלוהיך ישראל"! או אז נזכה לחיות במציאות של "אתם נצבים", דהיינו עומדים בצורה יציבה וחזקה עד ביאת המשיח
ציפורה בראבי
תינוק בן יומו הוא כמין מחשב אלקטרוני קטן, המצפה שיתכנתו אותו. והוא מסוגל ללמוד כל אשר ילמדוהו, מדיבור בשפה משובשת ועד לאמונה בדעות מרושעות
שאול דישי
סוף הדרך של "האגס התיעודי(!) הבודד בארגז התפוחים העלילתיים" – האמת התיעודית(!) תמיד מבצבצת, וגם אם היא לא תהא מנצחת, תמיד היא יכולה לייצר סקנדלים בשידור    מחשבות והרהורים לקראת טקס חלוקת הפרסים של האקדמיה הישראלית לקולנוע + מכתב נוקב ח/ד.ש. לקברניטי האקדמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il