X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את פרשת גלנט הניעה "חונטה צבאית", המורכבת מאנשי צבא בכירים במילואים ובקבע, הקשורה לעטיני השלטון קשרים הדוקים, ומונעת ע"י אינטרסים זרים לחלוטין לביטחון ישראל רק הסדרת תהליך הבחירה של הרמטכ"ל והאלופים בחוק עשוי לגרום לעקירת הנוהג הנפסד
▪  ▪  ▪
ניסיון דה-לגיטימציה במטה הכללי. ברק ואשכנזי [צילום: משרד הביטחון]
ברק מאשים: ניסיון פוטש של דרג צבאי
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לראשונה לפרשת המסמך המפוברק והביע דאגה מכך שבין המעורבים היו קצינים בכירים בסדיר ובמילואים * "מדובר במקרה אינו פשוט אשר משאיר סימני שאלה רבים וקשים, גם לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה. הוא מהווה תמרור אזהרה למי שחפץ בחיים במדינה דמוקרטית, שבה הדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני" * ימנה צוות בראשות אלוף במילואים לניסוח המלצות על-מנת שמקרה כזה לא יישנה
לרשימה המלאה

התבטאותו הראשונה של שר הביטחון ב"פרשת גלנט" מאמתת את מה שנכתב מייד עם היוודעה: היה, ועוד איך היה, ניסיון פוטש מצדה של "חונטה צבאית" המורכבת מאנשי צבא בכירים, במילואים ובקבע, הקשורים לעטיני השלטון קשרם הדוקים ומונעים על-ידי אינטרסים זרים לחלוטין לביטחון ישראל. השורות שכתב הח"מ בכמה מאמרים בנושא עוררו תמיהות בקרב מגיבים שונים אשר מצאו לנכון להסביר את עמדתם ההפוכה. גם קומץ דגנרטים ואכולי שנאה לזולת, המשתמשים בכינויים לועזיים המרמזים על מצבם הנפשי, לא פספס כדי לגדף את הכותב במקום להתמודד עם הטענות והקביעות באשר לניסיון הפוטש. כהרגלם החולני, הם ניסו ליצור דה - לגיטימציה, שעה שהם, כאמור, דגנרטים מדופלמים. לאלה אין זה ראוי להתייחס כי באי- התקיים היסוד הנפשי ש"בעבירה", הם מושא לרחמים בלבד.
והנה לכם הציטוט המלא מפי שר הביטחון כפי שהוא מובא באתר מכובד זה: "יחד עם זאת, אני מודאג מהניסיון שנעשה ע"י מספר קצינים בכירים בסדיר ובמילואים, לעצור ולדחות את תהליך מינוי הרמטכ"ל הבא, ולהשפיע באופן לא לגיטימי על תוצאותיו. הניסיון כמעט וצלח. זהו מהלך נפסד שטלטל את המדינה כולה במשך כמה שבועות וגרם נזק עמוק לאמון הציבור בצה"ל" (2.9.10 בפורום המטה הכללי בדיון חגיגי שהתקיים לקראת השנה החדשה). דברים ברורים יותר מאלה איננו יכולים להכביר. אך בישראל כמו בישראל, הרי שגם לשר הביטחון אין מאמינים. בהפוך על הפוך, יש המטילים את האשמה על שר הביטחון כמי שניסה לבצע בעצמו פוטש, או לחילופין, ביים זאת בצורה מעוררת הערצה של מיטב במאי הוליווד.
פוליטיזציה מוחלטת
כל מי שמצוי, ולו במעט, בנעשה במערכת הביטחון והממשק שבינה לבין הפוליטיקה, יודע אל נקלה עד כמה הקשרים הפוליטיים הם הדוקים והמינויים בדרגים הגבוהים ביותר של הצבא נעשים מתוך שיקולים פוליטיים מובהקים. הראייה היא דוח מבקר המדינה האחרון ביחס לקצונה הבכירה שפורסם בימים אלה. מי שיעמיקו לקרוא איך מתמנים האלופים ועד כמה אין הליך מסודר ומקובע , יבין לבטח שהמצב אינו שפיר, בלשון המעטה. מעורבותם של החבר'ה בהליך בחירת הרמטכ"ל או האלופים השונים, קידומם של הקצינים הבכירים האחרים, בחישה בלתי פוסקת של הפוליטיקאים או שולחיהם, כל אלה אמורים להדאיג את אזרחי ישראל יותר מכל דבר אחר. טוענים שזו הנורמה אך גם נורמה ניתן לשנות ולשכלל, לו רק רוצים. בשל החשיבות של דברי מבקר המדינה, יובא קטע מהדוח שהוזכר לעיל:" מהאמור לעיל עולה, כי תהליך מינוי קצינים לתפקידים בדרגת אלוף מתבסס על נוהג שאינו מעוגן בכתובים, שלגביו קיימות גישות שונות ולעתים קוטבית ואין תמימות דעים לגביו בקרב האישים שרואיינו. קצינים לתפקידים בדרגת אלוף מתמנים בצה"ל בעקבות דו-שיח בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון, המתנהל בשיחות אישיות ביניהם, בלי שעוגנו מרכיבי התהליך ושלביו. התנהלות תהליך זה תלויה במידה רבה במידת היכרותם של הרמטכ"ל ושל שר הביטחון את המערכת הצבאית ואת המועמדים, בניסיונם, בטיב היחסים האישיים ביניהם ובתפיסתם בנוגע לתפקידים בדרגת אלוף. מבקר המדינה מעיר, כי בשל החשיבות המהותית, מבחינה לאומית וציבורית, של כל בעל תפקיד בדרגת אלוף, אין זה נכון לבסס את תהליך המינוי של קצינים בדרגת אלוף על נוהג שהגישות לגביו שונות בין שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר ובהווה, ואשר תלוי במערכת היחסים המסוימת הקיימת בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון. לדעת משרד מבקר המדינה, לא ניתן לקבוע, כי מבחן המציאות והניסיון ההיסטורי מלמדים שהשיטה הנהוגה כיום היא נכונה, כיוון שהנושא כלל לא נחקר ולא נבדק. תהליך מינוי זה צריך להיות אפוא, לדעת משרד מבקר המדינה, מובנה, מוגדר ומעוגן. מובן מאליו, שתהליך מובנה, מוגדר ומעוגן אינו צריך לבוא במקום שיקול הדעת הרחב, הנתון לרמטכ"ל ולשר הביטחון, אלא להיפך-תהליך כזה נועד לסייע להם, ואף צריך שתהא בו גמישות למצבים מיוחדים, משתנים וחריגים."
אם כן, ישימו לב הקוראים הנכבדים עד כמה ה"נוהג" בלתי מוסדר, אף על - פי שהמדובר המינויים הרגישים ביותר בצה"ל. כאשר הכול נעשה כלאחר יד, אין כל מניעה שגורמים אינטרסנטיים משעורם של אלה המעורבים בפרשה הנוכחית של מינוי הרמטכ"ל לא יכניסו את אפם וינסו להשיג רווחים. כאשר המעורבות של אותם גורמים אינה מניבה פרי מהר, עוברים לשלב הבא, הלא הוא שלב הניסיון לבצע פוטש בחסות אנשי המערכת הבלתי מרוצים, המתנגדים פוליטית למועמד זה או אחר, או בקיצור, ניסיון הפיכה או בלעז, פוטש מן הסוג שהיינו עדים לו עתה. נכון הוא שהניסיון לא צלח כפי שהיה בתרופת אשכול שהודח מתפקידו או מוקדם יותר, בפרשת לבון, וטוב שכך.
רק הסדרת תהליך הבחירה של הרמטכ"ל והאלופים בחוק, לא בצורה שבו קיים כיום, אלא בצורה מפורטת ועניינית, ומינויה של ועדה בלתי תלויה של מומחים בלתי אינטרסנטיים לחלוטין, עשוי לגרום לעקירת הנוהג הנפסד הקיים היום, ולמנוע כל ניסיון הפיכה.

תאריך:  03/09/2010   |   עודכן:  04/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אז כן היה ניסיון פוטש!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שום חוק לא עצר עד כה את הבגידה
גם חוק חדש לא  |  3/09/10 14:44
2
יש להודות למזייף מסמך גלנט
נחום שחף  |  3/09/10 18:00
 
- אפילו לגבי חיל אוויר יש ספקות
צה"ל הוא ראי העם  |  3/09/10 19:15
3
לדעתי עוזרת המשטרה לקושרים
נגד מינוי גלנט  |  4/09/10 02:28
4
הפרשה הזו באמת מסריחה כהוגן
עין צופיה  |  4/09/10 04:05
5
לא מאמינה לאף מילה של ברק
חשדנית  |  4/09/10 10:12
6
חוק ונוהל זה טוב. מה עם אכיפה? ל"ת
הניה  |  4/09/10 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
עודד קוטלר וחברים מביעים מחאה וסירוב להופיע בהיכל התרבות באריאל - ולא שמו לב כי בעצם אף אחד לא הזמין אותם לכאן, כי טרם הוכח שהם מתאימים, כי יש תור ויש סדר...אלא שהמחאה והעצומה - ככלים תקשורתיים ופרסומיים מובהקים - בכל זאת יעילים יותר מכל אמצעי אחר
עו"ד אברהם פכטר
לחותמי מכתב החרם של שחקני התיאטרון יש אחות בדמות מכתב תומכי המרצים והסופרים    המציאות מראה שנוער המתנחלים ובני אריאל משרתים במיטב יחידות צה"ל הקרביות ויחידות המתנדבים, באחוזים לא פרופורציונאליים לאוכלוסייתם, ומגינים בגופם על מדינת ישראל - כדי שהאמנים והמרצים הנ"ל יוכלו להשמיץ את ישראל ולהחרים את אריאל    ומי בין המחרימים? משתמטים, מתחזים, מסיתים ומוציאים דיבת ישראל רעה בעולם
קיריל הדר
ישראלי, שאל עצמך בכנות: האם באמת היית תומך במתן ריבונות ולו אוטונומיה מפורזת לפלשתינים, אלמלא חרב הטרור הייתה מונחת על צווארך?
ציפי לידר
יולי- אוגוסט – לא מה שחשבתם: כי מציון תצא תורה, אך גם צבא ופוליטיקה ולא פחות, למרבה הצער, פלילים    כרוניקה ידועה מראש
אלעזר לוין
היזם הצעיר, רק בן 25, קונה ומוכר מגרשים במושבה הותיקה    מאחורי הקלעים של עסקות בקרקע חקלאית    הצעד הבא: עפולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il