X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד האיתולות של טהרן סבורים כי עיתוי בואו של המהדי הוא בידי האל, אחמדינג'אד מאמין כי בכוחו לזרז את יום הדין כתלמידו של כהן הדת הקיצוני מסבח יזדי, שנחשב למוקצה אצל האיתולות בטהרן, משוכנע הנשיא האירני כי עליו, באמצעות מלחמת גוג ומגוג, לזרז את בואו של המהדי
▪  ▪  ▪
רואה עצמו כשליח האל להגשמת החזון המשיחי של צדק מוחלט. מחמוד אחמדינג'אד [צילום: AP]
בטהרן נסללו בתקופת כהונתו של אחמדינג'אד כראש העיר שדרות מפוארות שבהן יצעד המהדי; בעיר קום הוא השקיע כ-17 מיליון דולר לשיפוץ מסגד, שעל-פי האמונה השיעית התרים-עשרית (הרואה במהדי כגואל האנושות), מי שמבקר בו 40 פעם בשנה, זוכה לראות את המהדי; באירן כולה נחנך בהשראתו "קו חם" טלפוני, שבאמצעותו ניתן להתעדכן בכל רגע נתון על בואו הקרב של האימאם ה-12

   רשימות קודמות
  עוד לא מספידים את "השוק החופשי"

ביומיים שבהם דילגה דעתנו בין שיחות השלום עם הפלשתינים לבין מסמך גלנט, הספיק מחמוד אחמדינג'אד לחנוך את הכור הגרעיני בבושהר ולבשר לאומה האירנית על המל"ט (מטוס ללא טייס) האירני הראשון.
ייתכן שאלו השנים הארוכות של אזהרות מפני "האיום האירני" אשר הקהו את חושינו, אך אין כל סימן לכך שבישראל מבינים את ההקשר המסוכן של התפתחויות מדאיגות אלה.
מאז עלה לשלטון לפני יותר מחמש שנים, קורא אחמדינג'אד מעל כל במה למחיקת ישראל מהמפה, מבטיח שהחרבתו של המשטר הציוני ממשמשת ובאה וחושף ברמזים הולכים ומתעבים את השמדתנו הקרבה.
נדמה כי מעטים בישראל שמים לב לכך שהבשורה על השמדתנו יוצאת מפיו של מנהיג פוליטי של כת משיחית שהשתלטה על אירן, הרואה עצמה מחויבת להחשת החזון המשיחי השיעי של צדק ושלום עולמי אשר יקום על חורבותיה של מלחמת השמד.
מיד לאחר עלייתו לשלטון ב-2005, הכריז אחמדינג'אד כי המנדט שלו הוא לזרז את בואו של המהדי, המכונה גם האימאם ה-12, שהוא צאצא של הנביא מוחמד אשר נעלם אי-שם במאה התשיעית לספירה ושעתיד להתגלות מחדש בעיר קום טרם הגעתו לטהרן.
הנשיא האירני אינו מצניע את ראייתו את עצמו כשליח האל להגשמת החזון המשיחי של צדק מוחלט, שלום נצחי והרמוניה חובקת עולם. לאחר נאום בעצרת האו"ם שאותו פתח בתפילה לאללה בבקשה שיחיש את בואו של המהדי, הוא דיבר בגלוי על הילה ירוקה שאפפה אותו במשך הנאום. בהזדמנויות אחרות דיווח כי המהדי הבטיח לו אישית כי בואו קרוב.
איש של מעשים
אחמדינג'אד אינו מסתפק במילים. בטהרן נסללו בתקופת כהונתו כראש העיר שדרות מפוארות שבהן יצעד המהדי; בעיר קום הוא השקיע כ-17 מיליון דולר לשיפוץ מסגד, שעל-פי האמונה השיעית התרים-עשרית (הרואה במהדי כגואל האנושות) מי שמבקר בו 40 פעם בשנה, זוכה לראות את המהדי; באירן כולה נחנך בהשראתו "קו חם" טלפוני, שבאמצעותו ניתן להתעדכן בכל רגע נתון על בואו הקרב של האימאם ה-12. על-פי פרסומים שונים, הנשיא האירני אף תכנן קו רכבת בין קום ובין טהרן, להקל על המהדי, לכשיתגלה, להגיע במהרה לבירת הרפובליקה האירנית.
ניתן היה לפטור את כל אלה כהזיות משיחיות של מטורף דתי, אלמלא היו אלה משולבות באמצעים צבאיים. בעוד האיתולות של טהרן סבורים כי עיתוי בואו של המהדי הוא בידי האל, אחמדינג'אד מאמין כי בכוחו לזרז את יום הדין. כתלמידו של כהן הדת הקיצוני מסבח יזדי, שנחשב למוקצה אצל האיתולות בטהרן, משוכנע הנשיא האירני כי רק מלחמת גוג ומגוג תזרז את בואו של המהדי. למותר לציין כי במלחמה כזו יהיה "השטן הציוני" מטרה הראשונה ובפירוש לא האחרונה.
אחמדינג'אד משלב באישיותו כוח, ערמומיות ותחכום, שבהם לא ניחן שום מנהיג מופרע כמותו מאז אדולף היטלר ויוזף סטאלין. אם נוסיף לזה נשק גרעיני בתוך 12 חודשים, כפי שצופות ההערכות האופטימיות ביותר בארה"ב - נקבל מתכון לאסון.
אומנם לא תהיה זו ידו הרועדת והעצבנית של אחמדינג'אד שתופקד על הכפתור האדום, אם וכאשר, וסביר להניח שהוא יישאר כפוף למנהיג הרוחני העליון, עלי חמינאי, המסתייג ממנו. אך חשוב לזכור שידו לא תהיה רחוקה מאותו כפתור.
מטורף וקשה לפענוח ככל שנתפס ניקיטה חרושצ'וב במערב בשיא המלחמה הקרה, האמריקנים ובני בריתם ידעו אז כי הוא חפץ חיים וכי מחיקתה של בריה"מ במתקפת נגד גרעינית מפחידה אותו. אך ודאות כזו תחסר לנו לגבי אחמדינג'אד ביום של הפצצה האירנית.
זהו ההקשר שבו יש לקבל את הבשורות הצבאיות המגיעות חדשות לבקרים מטהרן. בהינתן ההקשר, כמעט כל דבר שאינו תורם לדחיקת הסכנה האירנית או להעלמתה, הוא בגדר הסחת דעת מיותרת. לנוכח האתגר המצפה לישראל בשנה הקרובה - הגדול ביותר מאז הקמתה - מוטב שנזנח את הטפל ונתעסק בעיקר: היערכות צבאית, מדינית ותקשורתית להשמדת פרויקט הגרעין האירני.

פורסם במקור באתר מגזין מראה
תאריך:  03/09/2010   |   עודכן:  03/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכונו לביאת המהדי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להשמיד ת'היטלרינגאד לפני השואה
ניניו  |  4/09/10 17:13
2
ISREALY GOVERENMENT
rio  |  16/09/10 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל ישראלי
כל עובד צריך להיות רשאי לבחור לעצמו מראש את העדפותיו : מעט שכר, אי-שביתה וחוסר פריון בשירות הציבורי, אך עם ביטחון סוציאלי מופלג, או שכר גבוה, שעבודה חרוצה בצידו, זכות להתכתש עם מעבידו וגם הסיכון לאבד את פרנסתו
עו"ד אביגדור ליבוביץ
שר האוצר חתם השבוע על החלטת מועצת מקרקעי ישראל, המעדכנת את ההחלטה הקודמת דבר מדיניות אחידה ביחס למתן הנחות במחירי קרקע באזורי הפריפריה ובאזורי מצוקה    ההחלטה החדשה קובעת, כי הפטור מדמי החכירה אינו פוטר את החוכר מתשלום חובות בגין דמי חכירה, ביישובים המפורטים כ"חוכר"
דרור אידר
השיחות המדיניות הישירות עם הפלשתינים נפתחו - האם למדנו משגיאות העבר?    גלגול העיניים של המרצים והסופרים שהצטרפו למחאת אנשי התיאטרון משעשע, לאור תמיכתם במאחזים הלא-חוקיים של הבדווים בנגב
ד"ר צ'לו רוזנברג
את פרשת גלנט הניעה "חונטה צבאית", המורכבת מאנשי צבא בכירים במילואים ובקבע, הקשורה לעטיני השלטון קשרים הדוקים, ומונעת ע"י אינטרסים זרים לחלוטין לביטחון ישראל    רק הסדרת תהליך הבחירה של הרמטכ"ל והאלופים בחוק עשוי לגרום לעקירת הנוהג הנפסד
אברהם בן-עזרא
עודד קוטלר וחברים מביעים מחאה וסירוב להופיע בהיכל התרבות באריאל - ולא שמו לב כי בעצם אף אחד לא הזמין אותם לכאן, כי טרם הוכח שהם מתאימים, כי יש תור ויש סדר...אלא שהמחאה והעצומה - ככלים תקשורתיים ופרסומיים מובהקים - בכל זאת יעילים יותר מכל אמצעי אחר
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
האוטוסטרדה לפרסום מהיר  /  ניבה פון וייזל
מתחפרים בטעויות  /  בועז ארד
במאזן האימה לאל-קאעידה אין אפילו כתובת  /  נחמן פביאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il