X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקופה האחרונה הייתה תקופה קשה למדי עבורי - לא, זה לא רק החום הכבד שהיה במקומותינו בחודש אוגוסט; זה משהו עוד יותר מעיק ובעייתי - "מסמך גלנט"
▪  ▪  ▪
כמות המלל סביב הנושא הגיעה לשיאים חדשים [צילום: AP]

אז הבה ונראה מה היה לנו - שר ביטחון אחד שאמור להמליץ לממשלה על זהותו של הרמטכ"ל הבא; כמה אלופים בצבאנו שרואים עצמם, רובם בצדק אני מניח, כמועמדים לתפקיד הרם ורמטכ"ל אחד מכהן שעומד לסיים את תפקידו; ממשלה מכהנת, בקושי; מיליוני אנשים בצופים בתהליך של בחירת הרמטכ"ל החדש, אנשים שרובם ככולם יושפעו, בדרך זו או אחרת, מהבחירה.
ובתוך כל אלו, קם אדם אחד, או שניים, או שלושה או יותר ובעצם לא חשוב כמה, והחליט, מסיבה כלשהי, שהוא רוצה להשפיע על הבחירה. הלך לו אותו אדם, התיישב מול המחשב והתחיל להקליד את תפיסתו בכל הקשור למהלכים שונים שיהיו רלוונטיים, לתפיסתו, לתהליך הבחירה.
בכל ארגון אחר, כל מועמד לקידום או כל קבוצת אנשים התומכת במועמד זה או אחר, מנסים להשפיע על הבחירה. לעיתים, זה נעשה משום שהם באמת חושבים כי מועמד פלוני עדיף על מועמד אלמוני, הכל לטובת הארגון ולעיתים, מדובר סתם בחישובי כדאיות אישיים של אלו המועמדים או חבריהם. הרצון להשפיע עובר, לעיתים קרובות, דרך תהליך יחסי ציבור, תהליך המכיל מערכת שלמה של מהלכים, אמירות, התנהלויות וחשיבה מומלצים.
כך, כנראה, היה גם במקרה שלפנינו.
ואז פרצה הסערה - האם יכול להיות שבצבא הגנה לישראל פועלים באופן דומה לאופן הפעילות שבכל ארגון אחר?! האם יתכן שבמקום בו המקצוענות של העומד בראש המערכת חושב מישהו להשפיע על הבחירה?! האם יתכן שבארגון בו הבחירה מבוססת על המלצת שר ביטחון יעיז מישהו לנסות להשפיע?!
והנושא הפך לנושא המרכזי בתקשורת וכמות המלל מסביב לו הגיעה, כפי שזה נראה, לשיאים חדשים. לא עוד נושאים אחרים בכותרות במשך שבועות ארוכים. את בעיית השלום עם שכנינו, כבר פתרנו; תאונות דרכים - כבר אין; החינוך - משהו משהו; העוני - מאחורינו; הכלכלה - פורחת ואפילו בעיית הדיור של זוגות צעירים כבר אינה קיימת או אולי אינה חשובה מספיק.
נכון - זה לא תקין שמינוי כה חשוב יהיה מלווה בכתיבה והפצה של מסמכים שמהותם, לכאורה, להשפיע על תהליכים חשובים שבהם כותבי המסמך לא אמורים להיות מעורבים; נכון שהציפיות (שכנראה לא מוצדקות) מ-צ.ה.ל. שונות מהציפיות לאופן התנהלות תהליכים בארגונים אחרים, כלכליים או פוליטיים; נכון שלהוסיף לוגו של משרד יחסי ציבור שנראה כי אינו מעורב בהכנת המסמך זו עבירה אבל מכאן ועד להפיכת הנושא לנושא המככב (ב"ה" הידיעה) בראש המהדורות תקופה כה ארוכה, הדרך ארוכה. אז מישהו עשה ניסיון להשפיע על החלטה שאמורה להיות החלטה על בסיס מקצועי בלבד, ללא גוון אישי או פוליטי (?!) וזה לא בסדר אבל זה גם לא סוף העולם. זה נעשה, במינון כזה או אחר בכל מקום אז גם בצבא.
האפשרות היחידה המסתמנת מהפיכת הנושא לנושא כל-כך מדובר היא שאולי בקיץ, כאשר רבים יוצאים לחופשה וכל הפעילות מתמתנת, לא מצאה התקשורת כותרות טובות יותר.
חזקה עלינו, כל עוד לא יוכח אחרת, שבחירת רמטכ"ל מתבצעת אך ורק על-פי שיקולים מקצועיים ופיסת ניר המסתובבת בקרבנו אינה מעלה ואינה מורידה.
אז אנא - קצת פרופורציה.

תאריך:  04/09/2010   |   עודכן:  04/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסמך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדברי מר הרפז גבי סיבוני הזמין
את מסמך גלנט  |  4/09/10 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
כדי למוטט את שלטון החמאס, השלנו עצמנו כי מבצע עופרת יצוקה והידוק הסגר על תושבי הרצועה יביא להפלת השלטון החמאסי ויסלול את הדרך, על כידוני צה"ל, לרשות הפלשתינית לתפוס שם את השלטון
יגאל לביב
השבר שפקד את ישראל לאחר ההרג בעזה לפני שנתיים, וגל ההתנגדות לכיבוש הישראלי שכבש את כל בירות העולם, הביא את מנהיגי המדינה ללא יוצא מהכלל להבין כי ללא מסיכת רודף השלום, העולם לא יאפשר לה להמשיך בדרכה
אמירם גולדין
אני רואה בדן חלוץ אחראי בעקיפין למותו של בני, בגלל אחריותו למעגל הדמים שלא נפסק    כעת הוא רוצה לחזור להנהגה כפוליטיקאי    חייבים לעצור אותו
יוני בן-מנחם
"פסגת וושינגטון" מעלה שוב את השאלה האם מנהיגי ישראל והפלשתינים מוכנים לפשרה היסטורית שתאפשר את חתימתו של הסכם קבע בין שני הצדדים    הדעות בישראל ובעולם חלוקות על מידת נכונותו של ראש הממשלה נתניהו להתפשר עם הפלשתינים אך אין עד כה שום סימן שיו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס מוכן לצעד כזה
עמנואל נבון
הקונסנזוס הישראלי בנוגע להסכם שלום עם הפלשתינים הוא רחב באותה מידה שהוא בלתי רלוונטי    הפלשתינים דוחים אותו מכל וכל ואינם מגלים כל נכונות לשנות את גישתם
רשימות נוספות
להדיח את עוזר הרמטכ"ל  /  איציק וולף
ברק מאשים: ניסיון פוטש של דרג צבאי  /  איציק וולף
המפכ"ל: החוקרים הוכיחו מיומנות בחקירה זהירה ב"שדה נפיץ"  /  איציק וולף
אחוות כזבנים  /  יואב יצחק
אז כן היה ניסיון פוטש!  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
קצת אור שמש, בבקשה!  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il