X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל טיעוני הבזבוז האדיר שנגרם בגלל שהלילה מקדים אינם מרשימים במיוחד; יש לזה ריח קפיטליסטי של "מה יהיה אם לא נעשה מספיק כסף". אז תעשו פחות. העיקר הבריאות זה די נלעג לשמוע שכמה בעלי הון יעשו דין לעצמם וינהלו בועה על-פי שעון הקיץ
▪  ▪  ▪
בגנותו של "שעון החורף"
ראובן לייב
חיסכון באנרגיה, הגברת התפוקה, צמצום בתאונות הדרכים, שעון ביולוגי מאוזן, מניעת דיכאון עונתי והימנעות מכליאתם של ילדים בבית - הם יתרונותיו הברורים של שעון הקיץ שצריך להתפרס על כל השנה
לרשימה המלאה

דמגוגיה קיצית
איתמר לוין
מה שמתיימר להיות "הדיון הציבורי" על שעון הקיץ גדוש למעשה בדמגוגיה, בהתעלמות מעובדות, בצביעות ובשנאה לציבור הדתי
לרשימה המלאה

ועכשיו ברצינות, מי קבע ששעון קיץ מועיל?
קובי לירז
כל-כך שקענו בוויכוח המלאכותי בין חרדים לחילונים בנושא שעון הקיץ, ששכחנו לבדוק האם שעון הקיץ הוא באמת כל-כך טוב
לרשימה המלאה

ביטול מוקדם של שעון הקיץ - כפייה דתית מיותרת ומרגיזה
יואב אנדי
תורה בצד אחד ומעשה בצד אחר, והגיעה העת שיכתבו פסקי הלכה האוסרים על המעבר המוקדם אל שעון הקיץ * השפה הדתית אינה נחלתו של ציבור כזה או אחר אלא היא של כולנו וניתן, מתוך העולם היהודי, להראות את האבסורד שבדבר
לרשימה המלאה

   עופר וולפסון
שעון החורף המוקדם: 55 מיליון שקל נזק למשקי הבית

   עידן יוסף
מעל לשליש מהתאונות קורות בלילה

   עידן יוסף
בישראל הונהג שעון חורף; יוסי מימן מתמרד

בכל שנה, כשמתחילים להריח את סיומו של הקיץ המעיק וכמו על-פי רפלקס קולקטיבי מתחילה התנפלות על שר הפנים התורן; הרשע התורן השתא הוא כמובן אליהו ישי.
ישי, שיושב על תקן ה"גרגמל" הממשלתי שבמקרים שונים גם הרוויח את התואר ביושר, אינו שונה ולא אשם יותר מכל קודמיו – מאיר שטרית, רוני בר-און, אופיר פינס, אברהם פורז, חיים רמון, נתן שרנסקי וכך אוכל למנות שדרת שרים מפוארת עד לאב הקדמון יצחק גרינבוים. לא כולם היו חרדים, אפילו לא כולם היו דתיים וגם לא כולם היו מסורתיים, והייתי מסתכן ואומר שרובם היו חילונים גמורים ואיש מהם לא ביטל את שעון החורף וגם לא דחה את הנחלתו "אחרי החגים".
ההתנפלות על אליהו ישי אינה הוגנת. אני הייתי מרכז את האנרגיה האנטי-אישית למניעת גירוש 400 הילדים - נושא ראוי שיש לו יסודות הומאניים, מוסריים ולכן יהודיים במובן הטוב של המילה.
מה רוצים ממנו?
מה אתם רוצים מאליהו ישי בעניין שעון החורף. ראשית, מדובר בפעולה מעוגנת בחוק. שנית, זו פעולה שחופפת את חוקי הטבע. לפני המצאת השעון היה האדם הים תיכוני משכים בבוקר לקריאת התרנגול ולעוף הזה אין שעון כידוע. ואם התרנגול לא צלח במשימתו, אז ההשכמה הייתה עם עלות השחר, גם השחר לא "ספר" את שעון הקיץ ולכן ההתאמה של השעון לשעות האור והחושך היא מסונכרנת עם השעון הביולוגי; והשעון הביולוגי, שהוא מרכיב מרכזי בבריאות האדם, מותאם לעונות השנה ולא לשינויי זמן גחמניים. המעבר לשעון החורף מהווה תיקון לספירת זמן כפויה של האדם על הטבע. בדיוק כמו תיקוני לוחות שנים מעוברות וחודשים מעטי ומרובי ימים. שם איש אינו רוטן למה יש פתאום אדר א' או 28 ימים בפברואר.
כל טיעוני הבזבוז האדיר שנגרם בגלל שהלילה מקדים אינם משכנעים במיוחד, יש לזה ריח קפיטליסטי של "מה יהיה אם לא נעשה מספיק כסף". אז תעשו פחות. העיקר הבריאות. זה די נלעג לשמוע שכמה בעלי הון יעשו דין לעצמם וינהלו בועה על-פי שעון הקיץ. ההצהרה הזאת רק מחזקת את דעתי לגבי המניעים האמיתיים של "לוחמי השעון" (גם לשמאל המזדעק מיותר להתייחס כי מניעיו שקופים - הזדמנות לכסח את שס) אנחנו גם מתוכנתים לחיות כמו וורקוהוליקים, עובדים כאחוזי דיבוק מצאת החמה ועד צאת הנשמה. תרגיעו. באירופה חיים לפי שני השעונים ומתחילים את היום בתשע, מסיימים בחמש ויוצאים לסוף שבוע לשלוש יממות. הם לא חיים רע כל-כך. כשהייתי מתעורר בלונדון בשבע בבוקר (כמנהגי בארץ הצבי), ציפור לא צייצה, עוף לא פרח, שור לא געה ואופנים לא עפו. חשבתי שחייזרים שאבו את התושבים מהבתים. דממת מוות וכולם "חורפים" בכיף.
כעת מנסים להעלות בצרפת את גיל הפרישה ל-62 והצרפתים עולים על בריקאדות. אנחנו משכנו את העבדות עד גיל 65 וביבי בהינף קולמוס העלה אותו ל-67 (אכזריות חסרת-תקדים בכל קנה מידה) - מישהו צייץ? מישהו מחה? מרבית הקשישים פלטו גרגור של שביעות-רצון, איזה יופי, עוד שנתיים, העבודה היא חיינו, נעשה עוד כמה ג'ובות וגם לא נשתעמם למוות. כי כמובן שאין חיים אחרי הפנסיה, עאלק. ציפיתי ממפלגת הגמלאים הפתטית שיפעלו נגד האקט הדרקוני הזה. איפה? תן להם לנהל את העולם מחדר הטראומה.
והטיעון הבטיחותי – אנשים יחזרו לעבודה בחושך ובשל כך יהיו יותר תאונות דרכים. בולשיט. אותי מדאיגים יותר הילדים שיוצאים ללמוד בחושך ועולים להסעות של נהגים מנומנמים שספל הקפה שלהם מונח על לוח השעונים.
אז אל תהלכו עלי אימים ב"כפייה דתית", בקנוניות של שס, בקריסה כלכלית ובקטסטרופות. הסתיו מגיע סוף-סוף, הקיץ הדביק והבלתי נסבל מתחיל לארוז, החגים באבם, מריחים את הגשם, לכו לישון מוקדם יותר והשכימו רעננים לעבודת הבורא. במקום לקטר ולהילחם בטבע – לכו לצידו. וגם, באימאשכ'ם, הניחו לאליהו ישי (בנושא הזה), הוא עדיין לא קובע זמנים לעונות השנה. חג שמח.

תאריך:  12/09/2010   |   עודכן:  13/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השעון, ההון והטבע
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם אני לא מסכים
דרדסבא  |  13/09/10 16:10
 
- רחוק מאד דרדסאבא
אלכס נ.  |  13/09/10 16:38
2
שכנעת אותי
גלי גיל  |  14/09/10 13:36
3
שעון הקייץ והדתיים
צביקה.ג.  |  15/09/10 12:42
4
כמה אקטואלי עניין הפנסיה ל"ת
אדיב נריה  |  21/10/10 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד שחם
אני רוצה לומר לך, הטוקבקיסט שלי, המשוכנע באמת ובתמים במה שנראה לו כצודק, כמה מילים...
יאיר דקל
הודות לסרטון קצר על הפצצת תל אביב על-ידי מטוסים איטלקיים, בראשית מלחמת העולם השנייה, התחוור לי מדוע עזבו הוריי את המרכז
פרופ' רון מרגולין
מעטים מדי בארץ זוכרים כיום את האנס יונס, מהפילוסופים החשובים והמרתקים שהעמיד העם היהודי, תלמיד של מרטין היידגר שנמלט לא"י עם עליית הנאצים לשלטון, לחם בבריגדה ובמלחמת העצמאות והפך לאחד ההוגים המשפיעים על צמיחתה של התנועה הירוקה    פרופ' רון מרגולין סוקר את חייו של יונס, ששילב בכתביו הרהורים על טכנולוגיה וביולוגיה, השואה וקבלת הצמצום של האר"י, אולם לא זכה שיימצא לו מקום באוניברסיטה בישראל
רות כהן
יבוא יום שיהיו כאלה שיכו על חטא הפזיזות ושיקול הדעת המוטעה בנוגע למכירת קרקעות בית הספר החקלאי בפרדס חנה    מכתב אישי אל ראש מועצת פרדס חנה-כרכור
חדי חזן
למילה סליחה יש קסם ועוצמה. סליחה מסוגלת לחדש קשרים, להבריא את הלב, לשחרר ממתח ולשמור על הבריאות. אז למה כל כך קשה לנו להשתמש בה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il