X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לשים קץ להרגל המגונה שלנו לקיים שיח שבמסגרתו אנחנו נוטים להסתכל על העם מלמעלה מתוקף עמדתנו המוסרית הנעלה, ולהתחיל לדבר איתו בגובה העיניים על בסיס ראייה מעשית משותפת
▪  ▪  ▪
לזרום ולא לריב [אילוסטרציה: פלאש 90]

לאנשי השמאל יש מנהג קבוע. כל פעם שאולי מסתמן סיכוי כלשהו להתקדמות מדינית עם הפלסטינים, הם מיד מזכירים לממשלה המכהנת שרוב העם כבר החליט שהוא רוצה בפתרון שתי מדינות.
מסר זה אולי נותן לאנשי השמאל תחושה של סיפוק, אך הוא אינו נכון. רוב העם לא רוצה פתרון שתי מדינות, אלא השלים עם העובדה שפתרון זה מהווה את הרע במיעוטו. יש הבדל גדול בין לרצות משהו - לבין להשלים עם משהו. מי שרוצה פתרון שתי מדינות מדבר בראש ובראשונה מעמדה מוסרית. על-פי עמדה זאת, המצב שבו ישראל שולטת על עם אחר יותר מארבעים שנה אינו מוסרי, ולכן משחית אותנו כחברה מבחינה מוסרית, וככל שמצב זה יימשך מידת השחתתנו תלך ותגבר.
אנשי שמאל לא מעטים אף מגדילים לעשות, ומשווים את ישראל למדינת אפרטהייד. אין שטות גדולה מזאת (ואני אומר זאת כמי שהיה שותף בדרום-אפריקה למאבק המזוין של תנועת ה-ANC נגד משטר האפרטהייד). לא רק שהשוואה זו היא שטות גמורה, אלא היא גם נותנת נשק בידי אותם חוגים הולכים וגדלים סביב העולם, השואפים לחסל את מדינתנו באמצעות נשק הדה-לגיטימציה.
הבעיה היא שרוב העם אינו שותף לעמדות מוסריות אלו. רוב העם לא מוטרד יתר על המידה מההיבטים וההשלכות המוסריים של הסטאטוס-קוו, שבו ישראל מהווה כובש זר על עם אחר. רוב העם לא רואה את ישראל ככובש של הגדה המערבית, אלא כבעל הבית שחזר להחזיק בנחלה ההיסטורית - יהודה ושומרון - שמשפחתו נושלה ממנה שלא כדין.
יחד עם זה, רוב העם כן מבין שלמרות זכויותינו ההיסטוריות והמוסריות על יהודה ושומרון, אין מנוס מלוותר עליהן בגלל המציאות הדמוגרפית. במילים פשוטות, אין כאן רצון והתלהבות לקבל את פתרון "שתי המדינות" כפתרון צודק, אלא כהשלמה עם המציאות מתוך הכרה שאין ברירה אחרת, כי שישה מיליון יהודים אינם יכולים לשלוט לעד על חמישה מיליון פלסטינים. רוב העם אולי אינו שש לוותר על אחיזתנו ביהודה ובשומרון, אך שש עוד פחות למצוא את עצמו יום אחד חי לא במדינה ציונית-יהודית, אלא במדינה דו-לאומית, "מדינת כל אזרחיה".
אנחנו צריכים להסתפק בכך שרוב העם מוכן לעשות את הדבר הצודק, גם אם הוא עושה זאת לא בגלל שזה צודק, אלא בגלל שזה גם חכם. אך במקום לאכול ענבים, השמאל כל פעם מתעקש לריב עם השומר - מתעקש שלא מספיק שייעשה הדבר הנכון, הוא צריך להיעשות גם מהסיבות הנכונות.
הגיע הזמן שהשמאל להפסיק לריב עם העם, ויתחיל לזרום איתו. הדבר החשוב הוא שהחברה הישראלית תעשה את הצעדים הנכונים. אם היא עושה אותם בגלל שיקולים מוסריים או בגלל שיקולים מעשיים - זה באמת הרבה פחות חשוב. ההתעקשות של השמאל סביב סוגייה זאת מרחיקה ממנו חלקים גדולים מהעם. מדובר באוכלוסיות רבות שעל רקע סוציו-אקונומי יכולות להיות מצביעים פוטנציאלים של השמאל, אך אין סיכוי שזה יקרה כל עוד אנחנו מתווכחים איתם על שלא מספיק שיהיו חכמים - הם חייבים גם להיות צודקים.
השמאל חייב לשנות את השיח שלו. צריך לשים קץ להרגל המגונה שלנו לקיים שיח שבמסגרתו אנחנו נוטים להסתכל על העם מלמעלה מתוקף עמדתנו המוסרית הנעלה, ולהתחיל לדבר איתו בגובה העיניים על בסיס ראייה מעשית משותפת. בואו נפסיק לריב עם העם בגלל שהוא מתעקש להיות רק חכם ולא גם צודק. הגיע הזמן שגם אנחנו נהיה קצת פחות צודקים וקצת יותר חכמים.

תאריך:  13/09/2010   |   עודכן:  14/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריך שמאל-טוק חדש
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  13/09/10 21:05
2
גם אתה מדבר בשם כל העם
אודי פפו  |  14/09/10 14:33
3
מזמן הגיע זמן ששמואל ישתוק
זקן  |  14/09/10 15:57
4
רע הכרחי
דוד שחם  |  15/09/10 11:02
 
- דוד שחם, תפנים
יואל קורנבלום  |  15/09/10 17:04
5
מה רוצה השמאל?
הדס לוין   |  19/09/10 10:30
6
לעשות את הנדרש
מוטי אשכנזי  |  25/09/10 06:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אדם שיסודו מעפר וסופו לעפר מקדיש מעט הזמן המוקצה לו בעיון באחריותו האישית לאיזו רעה שבאה לעולם, ויותר משהוא מכה על חזהו שלו הוא מכה על חזה זולתו
יעקב איציקוביץ
בעניין "מסמך גלנט" מתגלות ומתבררות עובדות לכאורה חמורות במיוחד כאשר אוספים ומסדרים אותן בסדר כרונולוגי שנמצא להלן בן-גוריון באותן הנסיבות ודאי שהיה משלח הביתה במחי יד אחת לא מעט קצינים    למבקר המדינה תפקיד ממלכתי חשוב ביותר במקרה הזה
ד"ר צ'לו רוזנברג
הפערים בין נתניהו לאבו מאזן עצומים    האם יוכלו שני המנהיגים להגיע לידי הסכם שלום?    ימים של חוסר-ודאות
קובי דנה
ללא תוכנית לימודים ראויה שתחנך לערכי הרוח והמורשת של עמנו במקביל לחינוך מקצועות הטכנולוגיה והמדעים, לא נוכל לפתח ולטפח חברה בריאה וחזקה אשר תתמודד עם האתגרים הקשים העומדים בפניה מבפנים ומחוץ
נרי אבנרי
הסופר גרוסמן ראה את טקס החתימה על הסכם אוסלו ב', והיה בטוח ש"אנחנו בתחילתו של נס". לפואד הייתה דעה צנועה יותר: "הסכם אוסלו הוא מלאכת מחשבת". ורק בשארה צינן: "ההסכם הציל את ערפאת מהסתלקות מבימת ההיסטוריה"    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il