X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מוזיאון ירושלמי מוסדות גמ"ח לעת צרה, עליה ציונית שופט מקורי
▪  ▪  ▪
[צילום: איציק וולף]

סובלנות
הארכיטקט של "מוזיאון הסובלנות" המתוכנן לקום בירושלים התפטר ובמקומו הביאו ארכיטקט אחר. זה המוזיאון הגאוני שיהודים בונים על בית הקברות המוסלמי העתיק שבמרכז העיר, ולכן לטכס הנחת אבן היסוד שלו הם הביאו את ארנולד שוורצנגר, הטרמינטור.
ברוב בירות העולם בתי קברות עתיקים במרכז העיר הם פנינה של חן ויופי המשמשים גם כמרחב אוורירי פתוח בין מגדלי העיר. רק אצלנו חייבים לבנות גם על הדשא של המתים. אולי כדי לקבור את היופי של החיים.
מלכתחילה איש לא שאל לשם מה מוקם המוזיאון הזה. במוזיאונים מציגים דברים של העבר ומצגים בעלי ענין תרבותי. מממצאים ארכאולוגים ומוצגי טבע, ועד תמונות, ציורים, פרטי לבוש או חפצים נדירים. זה מה שמביא אנשים להכנס למוזיאונים. אבל מה יציגו במוזיאון הסובלנות הירושלמי: אבן שנזרקה בשבת? כנסייה שהוצתה ביום חול? אלה שבורה של שוטר? אוטובוס שפוצץ? פלקטים קרועים מהפגנה בשייח ג'ארח?
במחשבה שניה זה דווקא הגיוני לבנות מוזיאון כזה בירושלים. זו באמת עיר שאם ימצא בה אי פעם ברחוב, במקרה, זכר כלשהו לסובלנות, ראוי יהיה לתופסה ולשימה לתצוגה מאחורי ויטרינת זכוכית ולהביא ירושלמים לראות מה זה. אבל אם גם לעצתי ישמעו, כמי שמכיר את תושבי העיר וצורת תגובתם מול דברים שהם לא מכירים, כדאי מאד שהויטרינה הזו תהיינה מזכוכית משוריינת.

המשרד לשמירת ילדים

רק 46% מתלמידי כתה י"ב בישראל מגיעים כיום לתעודת בגרות. זה 46% מתוך מי שכבר הגיעו לכתה י"ב, לא כולל את כל הנושרים בדרך. וזו רק תעודת בגרות. בנוסף מסתבר ש-14% ממקבלי תעודת הבגרות הללו אינם עומדים בדרישות הסף של האוניברסיטאות, ומי שמכיר את האוניברסיטאות כיום יודע שיש מועדוני הימורים, שדרישות הסף שלהם כדי להתקבל אליהם הן גבוהות יותר.
הבעיה היא לא תקציב. לכיתות בתי הספר של שנות ה-50 וה-60 לא הייתה אפילו עשירית מתקציב החינוך שיש היום, ובכל זאת למדו שם מתמטיקה וכימיה ושפות וספרות. הבעיה היא גם לא איכות המורים והכשרתם, כי למורה הישראלי הממוצע יש כבר יותר שעות השתלמות והדרכה מאשר לצוות טייסי חלל אמריקני. הבעיה היא העדר מנהיגות אמיתית במשרד החינוך.
מהמנכ"ל הרדוד ועד ראשי האגפים, מדובר באוסף פקידים ממשלתיים אפורים, חסרי חזון ומנהיגות. פקידי ביורוקרטיה הממונים על המחסנים שבהם מאפסנים בשעות הבוקר את מלאי הילדים של מדינת ישראל, עד שההורים שלהם יחזרו מהעבודה.
מה הפלא שרוב המאוחסנים הללו לא מגיעים אח"כ אפילו לא לתעודת בגרות?

חסד יהודי

גמ"חים, מוסדות לגמילות חסדים, הם תופעה נפוצה בקהילה החרדית והדתית. גמ"חים (לא לבלבל עם ימ"חים, שזה לחילונים). הם לא רק לכסף אלא לכל ענין נצרך. נשברו לך המשקפים בתשע בערב? אתה הולך לאותו תושב בשכונה שיש לו גמ"ח למשקפים, והוא, שאסף ומחזיק בבית מאות זוגות משקפיים משומשים מכל הסוגים ומכל המספרים, עומד איתך ומחטט בקופסאות קרטון עד שמוצאים עבורך עוד באותו לילה זוג שיאפשר לך להמשיך ולקרוא. נגמרו החיתולים? קופצים לגמ"ח חיתולים ומייד יש פתרון. ישנו אירוע משפחתי וכל הדודים מבני ברק ובורו פארק באים – והנה גמ"ח כסאות ושולחות שישאיל לך כל צרכיך עד גמר המסיבות.
אלה מוסדות קטנים שבנויים על אנשים טובים שמצווה וצדקה ועזרה חרוטים בליבם ובדמם, והם צוברים ואספים בבית דברים ליום צרה. ליום שאולי פתאום יחסר לך דבר ואתה תזדקק לו.
ערב ראש השנה, על קיר אחת הבתים שברחוב תבור שבנחלאות, כמה מטרים משוק מחנה יהודה, היכן שסטודנטים מבצלאל גרים עם ספרדים מסורתיים, וחמולות כורדים עם אמריקנים עשירים, נתפס מבטי על שער הברזל. בין כל הפתקים המודבקים שם ברגיל ומודיעים על אבידות ומציאות ומכירה והשאלות, ראיתי גם פתק קטן שבישר על פתיחת עוד גמ"ח ירושלמי. וכך היה כתוב בפתק: "כאן יפתח בשבוע הבא גמ"ח DVD ליום כיפור". רשמתי הכתובת. כל אדם עלול להיצרך יום אחד לגמ"ח. שלא נדע מצרות, אבל זה יכול לקרות אפילו מחר.

עולים לארץ

הסוכנות היהודית פרסמה בגאווה שיש זינוק של 18% בעליה לישראל. בואו ונראה: מכל המדינות דוברות האנגלית בעולם המערבי באו השנה רק 5,100 עולים ואפילו מברית המועצות לשעבר ומדינות מזרח אירופה באו בסה"כ רק 7,300 עולים. טיפה בים.
לעומת זאת גידול מרשים נרשם בעליה מאתיופיה כמו גם גידול באחוזי העליה מתאילנד, ניגריה, קניה, רואנדה, אנגולה ואוגנדה.
גידול באחוזי העליה מאוגנדה? החלה עליית הקהילה מתאילנד? מכל העולם כולו באו השנה 17,880 עולים ולזה הם קוראים גידול בעליה. מוזר. כי זה בערך מה שניגריה לבדה שולחת לנו כל שנה, וזה הבה פחות מהעלייה השנתית הקבועה מסודן דרך גבול הדרום.

שופט ישראלי

בית משפט לעניינים מקומיים בירושלים. משפט החל ונשמעו עדויות וחקירות ואז אחרי ארבע ישיבות התביעה ביקשה לעצור את המשפט כדי לתקן את כתב התביעה ולהתחיל הכל מחדש. כולל הקראת כתב אישום והגשת תשובה וכל ההליכים. הכל מההתחלה, כי התביעה שכחה לצרף כמה נאשמים.
הנאשמים שמשפטם כבר החל דרשו הוצאות כיוון שבזבזו ארבע ישיבות, והשופטת קבעה שאכן נגרם להם עוול ונזק של ממש והם בזבזו זמנם וכספם והחליטה שבסוף ההליך היא תקבע להם את החזר הוצאותיהם, בלי קשר לשאלה מה יהיו תוצאות המשפט.
בינתיים התחלפו בתיק 3 שופטים מקומיים, כשבאמצע התיק עוד הצליח לעלות גם לשופט רביעי בביהמ"ש המחוזי (כמתבקש מנפלאות המשפט העברי בבית המשפט לעניינים מקומים). חלף זמן ובסופן של עוד כמה ישיבות התביעה חזרה בה מכתב האישום.
כאן קם אחד הנאשמים וביקש מהשופט לקיים החלטת השופטת הראשונה לפסוק הוצאותיו עבור "הסיבוב המיותר" הראשון אותו עבר בהתחלה, עת נאלץ היה לנהל הגנתו פעמיים ומחדש בגלל מחדלי התביעה.
וכך פסק השופט בבקשה:
"בשים לב שבסופו של דבר לא התברר ההליך עד תום, ולא ניתן לדעת אם הנאשמים היו מורשעים, אם לאו, ובהתחשב בכך שביטול האישום חוסך מהנאשמים, ובכלל זה לנאשם הזה, סיכון של הרשעה....... אינני מוצא מקום לפסיקת הוצאות לנאשם"
הבנתם?
בכל בית ספר למשפטים, כולל במכללות הכי נידחות בקונגו או בנתניה, מלמדים שכל עוד אדם לא הורשע בדין הוא זכאי.
אבל לא במערכת המשפט הישראלית. אצלנו כותב שופט, שמכיוון שהתביעה חזרה בה מכתב האישום אז "לא ניתן לדעת אם הנאשמים היו מורשעים, אם לאו" שמעתם נכון. כך חושב וכותב שופט בישראל: מכיוון שאין נגדך כתב אישום אז אי-אפשר לומר שאתה זכאי. על המכללה בקונגו כבר דיברנו?
בעצם, אולי חסד עשה השופט עם הנאשם בכך שלא הרשיעו בדין גם ללא משפט או כתב אישום. כי כששופטים בישראל חושבים ככה וגם אומרים זאת בקול, אז מה הפלא שאחוז ההרשעות בבתי המשפט בישראל עומד מזה שנים, בקביעות מדהימה, על למעלה מ-99%?
מוקדש לכל מי שלא מבין למה למעלה מ-50% מהציבור בישראל חושבים שמערכת המשפט שלנו מידרדרת ואינה ראויה יותר לאמון.

תאריך:  17/09/2010   |   עודכן:  17/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גמ"ח DVD לצום הכיפורים, חמוד
נחום שחף  |  17/09/10 18:34
2
מערכת המשפט הרקובה מבריחה
את האזרחים לחו"ל  |  17/09/10 19:43
3
כתב אישום מקורי שתוקן בשלישית
עידן סובול  |  18/09/10 01:31
 
- צדק-פואטי מול אי-צדק משפטי
הנ"ל  |  18/09/10 01:40
4
עוד דוגמא למשפט הצדק:
אובד מדינה  |  18/09/10 20:38
 
- רצית לומר: "כך נמשכת הלשלשת" ל"ת
הטובע המחוזי  |  18/09/10 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
בנאום בר-אילן הכרזתי על הסכמתי להקמת מדינה פלשתינית בתנאי שזו תהיה מפורזת מנשק, וכבר אז ידעתי כי מדינה פלשתינית לא תהיה מפורזת, כי ויתור על נשק מנוגד לכללי הטבע המזרח תיכוני, ולמרות זאת ציינתי זאת כתנאי להקמתה. היה בכך משום הולכת שולל עצמית, ואולי גם של חלק משומעי בארץ ובחו"ל
יוסף אורן
אין להשתומם שהתאגיד של מדינות ערב, הנודע בשם "הליגה הערבית", מתנגד לחזונה של הציונות ויעשה הכל כדי לתת תוקף לתוצאות הפלישה של צלאח א-דין ושל לוחמיו אל ארצו של עם ישראל    אך מתמיהה ביותר התופעה המקבילה, שמקרב צאצאיו של אברהם אבינו התגבש מחנה של פורשים מהציונות, הכנעניים, הפועל מבית להערים מכשולים על ההגשמה המלאה של החזון
מוטי היינריך
איום התחרות הפוטנציאלית מרחף תמיד מעל לראשו של המונופול הפרטי, ועל כן עליו להיזהר בתמחור מוצריו. במשך הזמן, מכרסמים כוחות השוק גם במונופול פרטי. בעוד שהמונופול הפרטי קידם את האנושות בצעדי ענק, הרי שהמונופול הממשלתי של חברת החשמל הוא אחד הבלמים לעלייה ברמת החיים בישראל
מתי דוד
מול השאיפה למיצוי של אידיאולוגיה רצויה ומושלמת, קיימת תמיד הריאלייה המצויה והמתפשרת    מנהיגות של כל מפלגה אחראית, ריאלית, ולא פנאטית, רשאית ואף מחוייבת לעתים לשנות עמדות
גורי גרוסמן
יום הדין בו ממשלת ישראל, בהרכב כזה או אחר, תחליט לבצע את הקאמבק של פשע עקירת יישובים - הולך ומתקרב    את התפקיד הנורא הזה יש להטיל על משטרת ישראל ולא חלילה על הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il