X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: שאול דישי]
או הא-ג-ס הירוק והחכמים האדומים הגדולים – סוף דבר במחשב/ה תחילה לקראת טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי
▪  ▪  ▪

לדברי מנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע – מתוך 900 חברי האקדמיה הצביעו השנה 65% – כלומר מדובר בכ-600 מצביעות ומצביעים ששלחו מעטפות עם בחירותיהם במועמדויות השונות.
כן היא אמרה - בראיון לתוכנית "טלסינמה" בערוץ הראשון - שהיא "סמוכה ובטוחה שכמו בכל שנה ייבחר גם השנה הסרט הטוב ביותר", ועל השאלה בדבר נוכחותו של סרט תיעודי בקטגוריה של המועמדים העלילתיים היא התבטאה כך: "חברי האקדמיה יחליטו בעצמם אם הסרט בו מדובר הוא תיעודי או עלילתי".
על כך אומר אני: "שומו שמים והאזיני ארץ!" – גם היום, אחרי 30 מאמרים ומכתבים גלויים וסמויים, לא הבינה המנכ"ל ש"הבוחרים" חברי האקדמיה, בוחרים "רק" ממה שמניחים לפניהם, ומי שמחליט אם הסרט הוא תיעודי או עלילתי הוא "ה ת ק נ ו ן של האקדמיה" וזאת על-פי מהותו האמיתית של כל סרט וסרט.
הראשונים לדעת מהו "זָנוֹ" של סרט הם יוצריו, וכשהם לא "מדייקים" או כשהם "מאמינים" במשהו שאיננו "נכון" או שיומרנותם מעבירה אותם על דעתם והם "טועים" ומטעים – צריכה הייתה "ההנהלה הציבורית" לפסוק ולהחליט על-פי התקנון של האקדמיה. לשם כך הוא קיים, בשביל זה היא קיימת.
היום, אחרי עשרות רבות של תגובות (ואיחולים!), ברור, לפחות לי, שכשחברי האקדמיה חושבים על סרט שהוא "סרט תיעודי" הם לא יצביעו עבורו כסרט "עלילתי".
מצד שני ולמרבה הצער, הם לא יכולים לתקן את ה"מעוות" ולהוציא אותו מן הקטגוריה בה הוא נמצא (הם אפילו לא יכולים לבטא ולהביע בדרך נאותה את הערכתם אליו כ"סרט תיעודי"). מי שצריכים היו להזיזו לקטגוריה המתאימה לו - הם: המנכ"ל, היו"ר, וחברי-הוועד המנהל שהסוגייה הונחה לפתחם בצורה מפורטת ובהירה. הם לא עשו זאת, למרות ואולי גם בגלל שלפחות חלק מששת חברי הוועד-המנהל שנטלו חלק בהצבעה, כלל לא צפו בסרט שבו מדובר - "המדריך למהפכה" - בזמן החלטתם.
היינו מאמינים?!
או.קיי. מאות חברי האקדמיה "חכמים", "אינטליגנטים" ובעלי יושרה עילאית – הם יביעו את דעתם בהצבעתם; הם כנראה לא יניחו לסרט תיעודי(!) לזכות במקום סרט עלילתי בפרס "הסרט הטוב ביותר" והמועמד האפשרי של ישראל לתחרות הסרט הזר שבאוסקר האמריקני. ונניח שכך אכן כך יקרה (או כבר בעצם קרה!), סרט עלילתי למהדרין "יוכתר כסרט הטוב ביותר" – אז מה הדבר "הכל-כך נורא" שקרה בדרך לכאן?!
קרו הדברים הבאים:
לחמישיית ה"עלילתיים" בגמר הגיעו רק ארבעה סרטים בדיוניים-עלילתיים – וזה לא הוגן.
לחמש מועמדויות בקטגוריות השונות הגיע "המדריך למהפכה" ובכך הוא "לקח" מועמדויות של סרטים עלילתיים ש"קופחו" לכאורה ולמעשה, עקב נוכחותו.
הוכח – ש ה ת ק נ ו ן אינו מקוים, שהרי כתוב בו בפירוש שיש רק שתי קטגוריות של סרטים בתחרות: 1. עלילתית; 2. תיעודית (הכוללת בתוכה גם דוקו-דרמה!).
הוכח – שהמנכ"ל, היו"ר וחברי הוועד-המנהל לא השכילו להבין ולפעול במועד הנכון על-פי התקנון ולפי מה שהוסבר להם היטב ובפרוטרוט.
כולם, במקום למלא את תפקידם הציבורי האמיתי בתוקף אחריותם, סמכו/סומכים על ה"חוכמה" והאינטליגנציה של חברי האקדמיה. איש לא יוכל לתקן בדיעבד את הפגיעה בה נפגעו הסרטים העלילתיים שלא זכו במועמדויות. הוועד-המנהל יכול היה לעשות זאת בין שלב א' לשלב ב' של ההצבעה, אבל מסיבות "עלומות" או "בלתי משכנעות בעליל" הוא בחר שלא לעשות זאת.
עכשיו, אם יסתבר ויתברר ש"המדריך למהפכה" לא יזכה בשום פרס "משמעותי" – חוץ מהחשיפה התקשורתית שהוא קיבל בחינם בשל פעילותי (ה"פילנתרופית" מקול הלב) – חברי האקדמיה "הבינו עניין" ותיקנו "חלקית" לפחות את שגיאות ההנהלה והמוסדות שלה, וזאת מבלי שמישהו שם לקח אחריות כלשהי (בינתיים!).
ואם צריך עוד הוכחה...
והיה אם... ואפילו אם הוא "כן" יזכה ב"משהו" – למשל רק בפרס אחד כמו "פרס התסריט" או משהו כזה, "בּוֹנוּס אמיתי" שלא ניתן לשום סרט תיעודי אחר – תהיה כאן הוכחה מהסוג של "הצדק הפואטי", שבדרך כלל אינו מסתובב סתם כך ברחובות, שתוכיח שוב שצדקתי בכל טיעוניי והסבריי – כי "איזה תסריט יכול להיכתב מראש" לסרט תיעודי שמתעד מאבק של שמונה שנים ברשות השידור?! רק תסריט של סרט תיעודי ש"נכתב" ו"מושלם" על שולחן העריכה, כמעט ובדיוק כמו ב"מחוברות" ו"מחוברים" (למציאוּת!), לא?!
"כן!!!" כי עדיף תמיד לסיים בנימה חיובית.
מועדים וחגים לשמחה.

הכותב הוא צלם, משורר, תסריטאי, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!)
תאריך:  19/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באג 2010: סוף עלילות האגס התיעודי בארגז התפוחים העלילתיים
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
יום הבוחר
אורי סיון  |  19/09/10 12:44
 
- בליצקריג
אוהד אינגר  |  19/09/10 14:05
 
- לאורי סיוון (בלי קשר לבלוג זה)
צחי שיף  |  19/09/10 15:51
 
- אהבתי גם אני
שאול דישי  |  19/09/10 17:23
2
צל"ש ואות הוקרה
במאי תיעודי  |  19/09/10 13:43
3
המצב גרוע = לא טוב בכלל !!!
הכוסון הכועס  |  19/09/10 13:55
4
הצפת הנושא
צחי שיף  |  19/09/10 15:58
 
- צחי צודק
אולה קוזמינסקי  |  20/09/10 08:49
5
שאול הלוחם בדרכים
אלי עקיבא  |  19/09/10 18:15
6
הריח הרע
עמי פסוליה  |  20/09/10 06:31
7
מה חוגגים?!
ברונסון, צ'ארלס  |  20/09/10 12:24
 
- "שלומית בונה סוכה בלי סכך ..."
יודע קול - גדרה   |  20/09/10 22:58
8
אני טוב לי איך שאני
ח' אקדמיה מתוס-קל  |  20/09/10 18:55
9
משעשע עד (היום) מאוד.
קופיקו השעיר  |  20/09/10 22:13
10
רודף צדק
ארדואן(מחמיץ) גול  |  21/09/10 10:01
 
- קולה-מגילה (בקבוק משפחתי)
יודה פוקס - פוקסי  |  21/09/10 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ערב יום הכיפורים תשע"א: שש סיבות לאופטימיות ולתקווה לגמר חתימה טובה - מהזיקה למסורת היהודית, דרך גמילות החסדים והתקרבות החרדים למדינה וכלה בצום עצמו
אברהם (פריצי) פריד
מוזיאון ירושלמי    מוסדות גמ"ח לעת צרה, עליה ציונית    שופט מקורי
מרדכי קידר
בנאום בר-אילן הכרזתי על הסכמתי להקמת מדינה פלשתינית בתנאי שזו תהיה מפורזת מנשק, וכבר אז ידעתי כי מדינה פלשתינית לא תהיה מפורזת, כי ויתור על נשק מנוגד לכללי הטבע המזרח תיכוני, ולמרות זאת ציינתי זאת כתנאי להקמתה. היה בכך משום הולכת שולל עצמית, ואולי גם של חלק משומעי בארץ ובחו"ל
יוסף אורן
אין להשתומם שהתאגיד של מדינות ערב, הנודע בשם "הליגה הערבית", מתנגד לחזונה של הציונות ויעשה הכל כדי לתת תוקף לתוצאות הפלישה של צלאח א-דין ושל לוחמיו אל ארצו של עם ישראל    אך מתמיהה ביותר התופעה המקבילה, שמקרב צאצאיו של אברהם אבינו התגבש מחנה של פורשים מהציונות, הכנעניים, הפועל מבית להערים מכשולים על ההגשמה המלאה של החזון
מוטי היינריך
איום התחרות הפוטנציאלית מרחף תמיד מעל לראשו של המונופול הפרטי, ועל כן עליו להיזהר בתמחור מוצריו. במשך הזמן, מכרסמים כוחות השוק גם במונופול פרטי. בעוד שהמונופול הפרטי קידם את האנושות בצעדי ענק, הרי שהמונופול הממשלתי של חברת החשמל הוא אחד הבלמים לעלייה ברמת החיים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il